Gå til innhold

Klumpvekt til Sage xi3?


Klinkert

Anbefalte innlegg

Heisann, hadde en xi3 #7 for noen år siden, trivdes meget godt med Guideline Coastal #8, både jeg og stanga, nå skal det sies at jeg ikke testet noen andre snører enn GL Coastal i både slow intermediate og fast intermediate, "never change a winning team" er det vel noe som heter  bbboobies

Endret av Jonas Eilertsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse er det snakk om.

Xi3 er rimelig stive stenger. Når det er snakk om stangvalg, og det å velge liner til disse så er det veldig mye som går på personlige preferanser.

Jeg opplever disse stengene som veldig stive, og ville prøvd snører i både en og to klasser opp, kanskje til og med tre... Det er jo veldig stor forskjell på snørevekten i samme klasse også.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse er det snakk om.

Xi3 er rimelig stive stenger. Når det er snakk om stangvalg, og det å velge liner til disse så er det veldig mye som går på personlige preferanser.

Jeg opplever disse stengene som veldig stive, og ville prøvd snører i både en og to klasser opp, kanskje til og med tre... Det er jo veldig stor forskjell på snørevekten i samme klasse også.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, gutta!!

 

Det er alltid interessant å høre, hva slags snører som anbefales, selv om dette med "snøre-valg", er ganske subjektivt :rolleyes:, men man får jo ihvertfall en "pekepinn" på hvilke snører, som kan fungere til stanga.

 

 

Stanga er altså en xi3 #8, som jeg tenker å bruke mest etter laks og sjøørret i elv.

Har vært på utkikk etter en stang med god "pønnsj",for vindfulle dager og tøffe forhold, og det klarer vel denne.

 

Bruker for det meste klumper når jeg fisker i elv, og som Bora skriver,

så synes han at klumper på ca. 20g, passer godt til denne stanga.

 

Har en Rio Scandi Short Versitip #5 - klump, på ca. 21 g, som jeg tror og håper vil passe godt til stanga.

Liker disse snørene, så det blir spennende å få testet ut denne komboen.

 

Har noen Outbound snører i #7 men de blir vel kanskje for lett?

 

Denne stanga er jo ganske "stiv"...Hvordan er den på spey-kasting?

 

 

 

Audun.

Endret av Klinkert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...