Gå til innhold

Guideline Camo PRO


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Heisann, nå ser jeg at det er en stund siden du spurte, men jeg svarer uansett.. Skal også sies at jeg bare har fem timers erfaring med snøret, kjøpte det i går til min Arctic silver #7.. Ser ikke ut til at det var en god match, likte GL Coastal meget godt (har slitt ut tre coastal-snører), men ville prøve noe nytt, og hadde ikke lyst på ASI sitt nye intermediate snøre, men nå ser det ut som om jeg blir nødt til å krype til korset å gå til innkjøp av det.. Nå er det sikkert bare jeg som er rusten etter en lang vinter, men jeg slet med å få snøret til å slå over en ferdigtapert fluocarbon-fortom og en str.4 fortynget pattegris, har aldri hatt noen problemer med Coastal-snøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, nå ser jeg at det er en stund siden du spurte, men jeg svarer uansett.. Skal også sies at jeg bare har fem timers erfaring med snøret, kjøpte det i går til min Arctic silver #7.. Ser ikke ut til at det var en god match, likte GL Coastal meget godt (har slitt ut tre coastal-snører), men ville prøve noe nytt, og hadde ikke lyst på ASI sitt nye intermediate snøre, men nå ser det ut som om jeg blir nødt til å krype til korset å gå til innkjøp av det.. Nå er det sikkert bare jeg som er rusten etter en lang vinter, men jeg slet med å få snøret til å slå over en ferdigtapert fluocarbon-fortom og en str.4 fortynget pattegris, har aldri hatt noen problemer med Coastal-snøret. 

Ikke bra.Mange nye norske intermediateliner som lanseres for tiden; Zalt, Camo pro, Arctic Silver og den nye Eikrelina med fast int i fronten og slow i resten av snøret. Valgets kvaler er vanskelige, jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med ridge clear som jeg bruker mest, men er altid på utkikk etter noe bedre. Rio har jo camolux og mainstream intermediate som jeg ikke har prøvd, heller ikke prøvd snowbee sin glassline ei heller Greys platinum. Triangle taper saltwater intermediate er jeg også nysgjerrig på. Så spørs det om gresset er noe grønnere på den andre siden...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye fint der ute, ja.. Må innrømme at jeg allerede har krøpet til korset og bestilt meg Arctic Silver sin intermediate, selv om jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle betale 949,- for et fluesnøre.. Har enda ikke fått testet Ridge Clear Delta, er jo høvelig rimelig og det er mange som snakker varmt om det..

 

Men over til Camo Pro-snøret, ut fra det jeg kan se på hjemmesiden til GL ser profilene ganske lik ut, men klumpen er vel 2 meter lengre på Camo-snøret.. Blir nok mer aggressivt av å kappe det i front, så det kan jo være en løsning.. Legger ved profilen på både coastal og camo pro.

post-6907-0-55305700-1457633299_thumb.png

post-6907-0-86500900-1457633299_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra bildene ser de jo like ut, men det er ikke alltid de viser hele 'sannheten'

Kappe i front er ikke noe hokus pokus, og vil gjøre at det vender over hardere, men så er jo spørsmålet hvor mye man bør kappe..

 

Har kappet en del skyteklumper til laksefiske, så det skal nok gå fint, men presentasjon vs å få vendt over flua blir jo en fin balansegang. Men dette prosjektet settes på pause til jeg ser om jeg får solgt snøret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...