Gå til innhold

Feelfree fiskekajakk


EvenAas

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke akkurat noen dreven kajakkpadler, men jeg syntes det så skummelt ut å sitte så høyt.

Innbiller meg at jeg ville synes det var veldig ustabilt.

Jeg kjøpte meg en slik en, og synes den er ustabil nok... Ville ikke hatt sete mye høyere, men det er min relativt uerfarne mening.

http://www.kajakk.net/nor/shop/pakketilbud.p/fisherman-pakke

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat noen dreven kajakkpadler, men jeg syntes det så skummelt ut å sitte så høyt.

Innbiller meg at jeg ville synes det var veldig ustabilt.

Jeg kjøpte meg en slik en, og synes den er ustabil nok... Ville ikke hatt sete mye høyere, men det er min relativt uerfarne mening.

http://www.kajakk.net/nor/shop/pakketilbud.p/fisherman-pakke

Takk for at du deler din erfaring.

Var ut for en ulykke i høst og ble delvis lam fra livet og ned, så ser på muligheter for å komme seg i elva igjen.

har belly ifra før men føler det blit for vanskelig å flytte seg litt avstander da fotene ikke fungerer som de skal nå mer..

så vurderer en kano eller en pontong båt så vis det er noen som har noen tips så setter jeg stor pris på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv kajakk. Har outcast pontongbåt, det jeg har brukt den litt for lite selv de siste årene, men den er solid og stabil sjø. Driver kanskje litt lett i vind, men det går an å sette motor på den (og anker) . og de fleste av samme type. Slik jeg ser det, så er det å ta den fra biltaket og  frakte den ned til vannet som er det største problemet . Men kanskje du får litt hjelp til det. Pontongbåt er nok mer stødig  og flere fordeler en bellyboat. Klart du tar deg lettere fram med håndkraft med en kajakk, men stødigheten er bedre i pontongbåt.  Snakket med en bekjent som jaktet fugl med hagle fra kajakk og hvordan du satt i forhold til båten var viktig når skuddet gikk, men en fiskekajakk er jo mer stødig.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv kajakk. Har outcast pontongbåt, det jeg har brukt den litt for lite selv de siste årene, men den er solid og stabil sjø. Driver kanskje litt lett i vind, men det går an å sette motor på den (og anker) . og de fleste av samme type. Slik jeg ser det, så er det å ta den fra biltaket og frakte den ned til vannet som er det største problemet . Men kanskje du får litt hjelp til det. Pontongbåt er nok mer stødig og flere fordeler en bellyboat. Klart du tar deg lettere fram med håndkraft med en kajakk, men stødigheten er bedre i pontongbåt. Snakket med en bekjent som jaktet fugl med hagle fra kajakk og hvordan du satt i forhold til båten var viktig når skuddet gikk, men en fiskekajakk er jo mer stødig.

Okei takk for utfyllende svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri prøvd mer en 3-4 km roing i løpet av en dag med pontong båt. det er god trim. Min  båt er klassifisert i whitewater class 4 , som sier at den tåler ganske tøffe stryk i elver. Jeg har bare selv ytterst liten erfaring med kajakk, litt mer kano og du bruker mindre krefter på komme deg hurtig fram med disse, men ikke så støe, men alt er trening.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med en kajakk er at den bare er å løfte ned fra taket, så er man klar for å dra uten noe mer rigging.

Enkelheten i det er det som gjorde at jeg valgte å kjøpe meg en.

Det er god trim, og balansen er en vanesak. Man blir mer kjent med det etter en tids bruk.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nye kajakkene er super stabile. Ingen fare med å sitte høyt i dem. En kompis har en Nucanoe (http://www.nucanoe.com/), og i den kan du til og med stå oppreist uten problemer. Har en bøyle man kan lene seg på. Den kan også utstyres med en liten påhengsmotor, eller enda bedre - Minn Kota elektrisk motor med satelittstyring og fjernkontroll! <<l

 

Har akkurat bestilt meg en slik en, men det er mange gode alternativer der ute nå.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...