Gå til innhold

Rapport 24 & 25.04


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Her kommer en rapport fra helgens fisketurer.

På lørdag fisket jeg på ettermiddagen, det var varmt, godt og vindstille.

Søndag var litt grå og trist men helt greie vindforhold, jeg fisket på formiddagen.

Det klekket litt fjærmygg i str,. 14 og 16 de var sorte begge to (se vedlegg).

Det var svært beskjedent med vaking og de få som vaket gjorde ikke det mer enn

to-tre ganger. Meget vanskelige forhold for tørrfluefiske.

Årets første på tørrflue fikk jeg på søndag på en myggklekker i str. 16, fisken var på

litt i overkant av 400 gram. På lørdag fikk jeg en større på nymfe.

 

Vanntemperaturen var ca. 6,5 grader, det er litt i kaldeste laget for skikkelig action.

Fisken er nok fremdeles treg etter vinteren. Men godfisket er rett rundt hjørnet, får vi noen dager med varmt fint vær slik at

vanntemperaturen stiger med noen grader kommer myggklekkingene skikkelig i gang.

 

Deilig å være igang!

nymfefisk240404.jpg

fjaermygg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med årets første rød prikka.. Forholdene du beskriver er nærmest identiske med hva jeg erfarte i helgen også, men jeg kunne ikke se så store mygg da. Bare i str.20 og mindre, hehe.. :shock: Fisker i et vann som ligger på 384 meters høyde. Hvor høyt ligger vannet dit??? Blitt mye blindfisking med nymfe for min del,, fisken er fortsatt VELDIG treg.. men snart er det vel tørrflueforhold for alle penga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Pål: Vannet som jeg fisket i ligger på rundt 250 moh.

 

Morten: Jeg har mange tips, men oppgir ikke navn på vann som ikke tåler

et høyt fiskepress på internett eller andre steder. Vannene her ute er som ellers i Oslo og Akershus. Det er vanlig med fisk på rundt 500 gram og kilosfisken er det langt i mellom hvis du ikke er meget godt kjent. Jeg hadde drøyd noen dager uansett, fisket er ikke bra ennå. I kveld har det regnet og vært kaldt, setter ikke akuratt fart i sakene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangst Rune!

 

Var i Østmarka i går for første gang igår 25/4, på omkring 200 m.o.h., men det var laber aktivitet både av fisk og fiskere (hadde vannet for meg selv). En og annen fjærmygg, og ytterst få vak. Men det var finere i Østmarka enn jeg hadde trudd.

 

Forsøkte også for første gang å fiske med en voksen fjærmygg med en myggpuppe under, men det gav ingen resultater selv om tacklet fikk ligge i maaaaange og laaaange minutter. Brukte 0.16mm fortom inn til voksenmyggen, og festet en 0.12mm senestump i krokøyet til voksenmyggen, og en fjærmyggpuppe til denne ca. 50 cm under. Det hang seg ikke opp i hverandre under kasting, og det er jo bra! Gleder meg til å prøve dette når røya stimer rundt i jakt på fjærmygg og annet smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...