Gå til innhold

Sjekk av vulgatavann et sted på Østlandet


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Ole Marius og jeg bestemte oss for å sjekke ut om det var kommet i gang med vulgata på et vann på Østlandet. Vi frykta vel at det kunne være litt i tidligste laget, men strålende sol og vindstille forhold gjorde at vi alikevel tok turen. Ankom vannet som var helt blikkstille, og oppserverte vak med en gang, men vi så veldig lite insekter på vannet. Fikk slengt kajakkene på vannet og sjekka hva som fisken tok, og det var gigantiske flyvemauer. Vi prøvde på noen fisker, men de var lite villige. Etterhvert så fikke jeg lurt opp en som vaka på døgnfluer i en lita vik :) . En fin tur i solsteken som gjorde at jeg sitter her med en litt rødlig farge i nakken og på armene :) Legger ved noen bilder fra turen

post-450-13949846632106_thumb.jpg

post-450-13949846633067_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

LSKOG,

Veldig fine bilder, pen furu.

 

Hvilken funksjon har det sorte røret i baugen på kajakken?

 

Knall fine bilde og fin rapport.......

 

Det røret der er jo selfølgelig kanona det!!!!!! :D

Eller det kan jo vere eit heimalaga bærehandtak??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSKOG' date='

Veldig fine bilder, pen furu.

 

Hvilken funksjon har det sorte røret i baugen på kajakken?

 

Knall fine bilde og fin rapport.......

 

Det røret der er jo selfølgelig kanona det!!!!!! :D

Eller det kan jo vere eit heimalaga bærehandtak??? :roll:

 

Den "kanonen" er nok ikke et bærehåntak, men til å ha ankertauet igjennom... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Flemming,

Den "kanonen" er nok ikke et bærehåntak, men til å ha ankertauet igjennom...

 

Makan til frekkhet da Flemming :D

 

Eg tippa villt det gitt......bomma godt gjorde eg og...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Vi Dagger Delta-eiere sier at røret er til ankertauet. Men husker du ikke linken til den "kosebilen" du la ut, Flemming? laugh.png' alt=':lol:'>

 

Så nå fikk dere den! Tenker det fører til visse assosiasjoner utover sommeren når dere ser de forskjellige diameterne på rørene våre! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ut en tur igjen i dag på samme vann. Godt å se at klekkingene var kommet i gang :) de store seilene så en klart å tydelig på vannet. Ole M og jeg begynte i hver vår vik, og det gikk ikke lenge før den første satt, den mista jeg inne ved kajakken, men størrelsen var ikke så stor ;) . Etter en 4-5 dårlige tilslag så fikk jeg endelig en vakker liten skapning :)

 

Etter en stund så var det tid for en rast og da var det duket for at Ole M fikk en fisk også. Mens vi var i land så snudde vinden til nord, og det stillnet av med vak.

 

Det som var utrolig irriterende var måkene som sveipet over vannskorpen og plukket vulgata :evil: fikk til og med se at de plukket vulgata i lufta.

 

Uansett så har det starte nå, og klekkingene vil nok øke i takt med dagene fremmover. Stooooor fisk har vi sett å ;)

post-450-13949846707009_thumb.jpg

post-450-13949846707888_thumb.jpg

post-450-13949846708599_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...