RolvS Posted October 4, 2017 Report Posted October 4, 2017 Bandt min første copper john med hvit veevus gsp. Farvet tråden med marker-penn (OD, de de har hos nfisk.) Bugbond on top, zap med uv-lys. Behold, fluoriserende grønn. Crap. Se bilder. Er dettte typiskt for uv-resin og tusj-farver? Noen som har sett det samme med andre comboer/merker? on a positive note - dette gir seg mest utslag om flua fiskes mørkt og dypt. jeg greier se for meg noen gøye bruksområder, som fx fluoriserende grønn ribb/kropp på en klink elns. Men ikke det j ønsket, altså.
Truls Posted October 4, 2017 Report Posted October 4, 2017 Her må det være en kjemisk reaksjon som spiller deg et puss. To stoffer reagerer med hverandre, eller løsemiddel som trekker opp noe fra fargen. Prøv et tynt lag med lynlim først, så lim og tusj ikke kommer direkte i kontakt med hverandre.
Kim W Posted October 5, 2017 Report Posted October 5, 2017 Rakk tusjen å tørke skikkelig før du hadde på resin?
RolvS Posted October 5, 2017 Author Report Posted October 5, 2017 38 minutes ago, waffern said: Rakk tusjen å tørke skikkelig før du hadde på resin? Neh - dette er vått i vått... (har ikke tid til sånt - derfor man bruker uv-resin i første omgang!) Både å la tusjen tørke, og å lime litt først som foreslått av Truls ville nok ha hjulpet. Jeg endte opp med å bytte til sort tråd. Like greit!
Recommended Posts