Gå til innhold

Vadebelte


RolvS

Anbefalte innlegg

Å holde styr på stæsj er en evig kilde til «fikling» syns jeg (og en relevant del av hobbyen.)

Disse beltene som kommer med vadebuksene er ofte flimsy greier. Så i fjor høst da jeg leste en artikkel på Troutbitten om temaet og fant at butikker i Norge fører Blackhawk utstyrsbelter var jeg kjapp i avtrekkeren og shoppa. Dette er et solid pistolbelte faktisk, og sitter veldig bra rundt livet. Juster diameter én gang, done. Dette har jeg brukt noen turer nå - både i elv og vann - og er rett og slett jævli’ fornøyd for å si det på fint.

Et slikt belte må man selvsagt henge stuff på - vadestav for eksempel. Så jeg har skaffa «siste skrik» på fronten fra GL - lett og smekker sak i karbon. Denne er festet til vadebeltet med strips, så den ikke stikker ned - da er den bare i veien.

For å holde styr på staven har jeg shoppa en gearkeeper retractor med snu-plate så den kan snu fritt rundt på beltet. Denne skrus faktisk fast på beltet - dette blir sittende :)

I tillegg har jeg funnet en vannflaskeholder jeg liker, det trengs jo også. Mulig jeg skviser på en hip-pack - vi får se hva sesongen bringer.

Sist men ikke minst, Her er det plass til en gearkeeper retractor til, som holder styr på hoven (som henger med håndtaket ned i en magnet stripsa fast til håv-kanten og med motparten festa i ringen bak jakkehetta.)

Nå er jeg klar for noen lange dager i elva! :)

Ferdig montert belte, strippsene skal selvsagt klippes.

D2B9D4F7-8517-4ECE-B8B8-5F0135E520F5.jpeg.52838f63b0c8d2edc69970515e71f6c0.jpeg
 

Vadestav ut av futteral, snudd gearkeeper. Beltespenne til venstre i bildet.3E003A2E-D825-4CA0-9907-844945DC91D0.jpeg.1770884410be189bba31d14386ddb0d5.jpeg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...