Terje Bendiksby Posted January 25, 2021 Report Share Posted January 25, 2021 (edited) Når det kommer til til den årlige fornyelsen av kontingenten i Norges jeger og fiskerforbund har jeg tenkt , skal jeg melde meg ut? Grunnen, til at så ikke har skjedd,er at jeg synes den lokale foreningen gjør bra jobb med å kultivere de lokale vannene. Jeg er et veldig passivt medlem og de lokale barndoms vannene kommer ikke først på prioriteringslisten når fiskesesongen begynner, men de er viktige for mange i nærområdet. En ekstra god grunn dukket opp for meg i går etter at kontingenten var betalt: Bjørn Tore Kjølholt er ansatt som sjøørret konsulent. Dette arbeidet kan vise seg viktig for å få bestanden opp. Her er det bare å ønske lykke til med et viktig tiltak. Hællæ kultiveringsfolk Litt info: Jeg har nå byttet arbeidsgiver fra Oslofjorden friluftsråd til NJFF. Stillingstittel er sjøørretveileder. Fra å jobbe med sjøørreten på fritiden gjennom rosareke (som fortsetter som før) vil jeg nå ha sjøørreten som fast arbeid. NJFF skal i årene fremover satse stort på det som heter sjøørretriket. Et enkelt mål, redde flest mulig bekker fra Hvaler til Portør. 25 kommuner i nedslagsfeltet. Prosjektet er under utvikling, mer info kommer fortløpende. Jeg samler nå inn mest mulig informasjon og spør dere om litt bistand. 1:Trenger informasjon om hvilke bekker det jobbes med i nedslagsfeltet. 2: Bekker som bør prioriteres. 3: Relevant informasjon som kontaktpersoner osv. Send dette til: bjorn-tore.kjolholt@njff.no Håper å få snakket med så mange av dere som mulig Edited January 25, 2021 by Terje Bendiksby 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted January 25, 2021 Report Share Posted January 25, 2021 Oj, det visste jeg ikke. Det er veldig gode nyheter. Han er jo en bra person å få inn der, med masse kunnskap om sjøørretfiske og kultivering. Og jeg tror også han er tilhenger av maks størrelse, økt minstemål og baglimit. Håper han har mulighet til å få spredd disse tankene inn i njff og at vi får se noen gode tiltak som fremmer sjøørreten. Her er det bare å heie frem! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts