Gå til innhold

Ørretfiske i Romsdal/Raumaregionene?


Blue Charm

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

I rennende vann er det stort sett i de vassdragene som har anadrom fisk som huser brukbar ørret. Er vel unntak, men de bli ofte hemmelige. 

Å betale laskefiskepris for ørretfiske er også uaktuelt for de fleste.

Fjellvanna begynner vel å bli fiskebare i juli vil jeg tro, de laveste kanskje allerede.

Lågen ved Lesja og nedover har en og annen flott ørret vet jeg.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan_Haukaas skrev (17 timer siden):

I rennende vann er det stort sett i de vassdragene som har anadrom fisk som huser brukbar ørret. Er vel unntak, men de bli ofte hemmelige. 

Å betale laskefiskepris for ørretfiske er også uaktuelt for de fleste.

Fjellvanna begynner vel å bli fiskebare i juli vil jeg tro, de laveste kanskje allerede.

Lågen ved Lesja og nedover har en og annen flott ørret vet jeg.

 

Jan

Alternativet til å fiske ørret til laksefiskepris, er vel å sjekke ut kortene til samme elver på oversiden av lakseførende strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/23/2022 at 11:51 AM, Truls said:

Alternativet til å fiske ørret til laksefiskepris, er vel å sjekke ut kortene til samme elver på oversiden av lakseførende strekning.

Hei

Ofte er dette knall, men for det meste i M & R er det ikke noe særlig fiske over lakseførende strekning.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan_Haukaas skrev (1 time siden):

Hei

Ofte er dette knall, men for det meste i M & R er det ikke noe særlig fiske over lakseførende strekning.

 

Jan

Da håper jeg trådstarter hørte på rådene fra deg som har kunnskap om området, og ikke på meg 😅

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var gift med ei fra Rauma så vært en del turer oppi der. 
I Måndalen har du ett vann som heter Stortrollvatnet

Fint vann med mye fin ørret, ca 2 km fra parkeringen oppi fjellet i ikke så altfor krevende bakker (og jeg er lat i utgangspunktet).

Ligger ett lite tjern nedenfor der det til tider er vakefest på mygg.

Ikke langt derfra ligger Lille og Store Måsvatnet som skal være ok, mener de er private og det er derfor vi ikke fisket der, mulig jeg tar feil der.

Ellers så lovpriser ex-svigers til den dag i dag Svartevatnet som ligger oppi fjella mellom Vågstranda og Måndalen.

Ulempen er at man der må omtrent ha klatreutstyr for å komme seg opp, fordelen er at det skal være svært sannsynlig med ørret på kiloen og langt over på stort sett hver tur

 

La ved bilde av Stortrollvatnet og tilhørende tjern

C4F3709D-67D2-48D1-B904-7D2A7ED2C58E.jpeg

9D8BE0E9-EF89-4180-A83D-415E421B3450.jpeg

Endret av Tor Andre
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...