Gå til innhold

Reisemål i uke 40


Runar Dankel

Anbefalte innlegg

Som kjent er det høstferie i uke 40 her på østlandet. I den anledning har vi leid oss en liten og snerten campingvogn som tåler dårlige veier. Men så er spørsmålet hvor det er verd å dra? Jeg vil jo gjerne fiske litt, og da helst ørret. MAdammen og han på 8 år vil gjerne ha ok vær, så vi kjører nok etter været. Har snakket om både Sverige og Danmark som muligheter. Særlig Sær-Sverige frister meg. Noen som har noen stalltips i det området? (Tar også i mot generelle tips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viggo_Flueboms skrev (4 timer siden):

Indre Oslo er jo ganske så dødt for tida? Jeg slutta å fiske der for ca 4 år tilbake. For ca 10-20 år tilbake var det ganske bra fiske i indre, men ikke nå lenger pga diverse forurensninger....

Tenker du indre oslofjord så er det maange år siden jeg fisket der. Men ytre fjord har begynt å ta seg litt opp etter å ha vært en skygge av seg selv i mange år. Langt opp til gode gamle dager, men nå kan man i det minste risikere bøy på stanga. Er mye brisling i fjorden og ørreten har flakket mye mer rundt men siste to år har mengden observerbare byttedyr langs land tatt seg veldig opp så det er litt bedring i sikte. Har vært et par gode årsklasser også som begynte å få ok størrelse, så det blir spennende å se om de holder koken enda. Tror riktignok det er veldig mye som trekker etter småsilda.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...