Gå til innhold

Elverum - Glomma Morgen Onsdag 4. oktober?


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Noen som er kjente som vil ha med en distre halvgod fluefisker på tur?

 

Tidspunkt: Ondag 4. oktober - rundt kl 15 til man er lei :)

Sted: Elverum ? glomma?

 

Send meg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Du slepper å fiske i glomma på noen mnd Tore, jeg skal tømme hele elva og du veit selektiv vanskelig harr spiser da ikke på mange mange mnd laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slepper å fiske i glomma på noen mnd Tore' date=' jeg skal tømme hele elva og du veit selektiv vanskelig harr spiser da ikke på mange mange mnd laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

 

Du har en svær jobb forran deg, Hermansen. Dessuten har jeg mine "husfisk" som kun tar mine fluer :-)

 

Fluefisker'n; jo jeg bruker nok noen timer for å få skikk på'n, men da får jeg en suveren fluefiskebil. Range Rover var jo gjennomgangstema i mange av Hardys kataloger. Sper på med sixpence, canestang og kun kragehacklede tørrfluer i boksen så er vi i mål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Vil bare fortelle Hermansen att jeg nå kommer til å sitta haglevakt på gromplassen min i noen dager framover' date=' og att hvis han ikke respekterer pælene i elvkanten med hvitgnagde hodeskaller på så er det plass til fler!

Ellers.....skitt fiske Geir! :D[/quote']

 

høhø

Håper du veit hvor detta er Bjørnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore LR: Sikkelig fiskerbil du har skaffet deg. Ikke snakke mer om cane, en hvis kar snakker ikke om annet om dagen! Jeg har også tenkt på det leeeenge :)

 

Tore S: jeg kom meg ned igjen, men har lært leksa :D

 

Men jaggu skal det blir godt med en tur it igjen! Lenge siden nå...

 

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp så ble det en liten tur med Hermansen da. Kom i gang ca 1530. Noen få vak var det å se. Vi fikk vel en 5-6 harr hver. Noen tørt og noen på nymfe. Ingen store.

 

Hermansen viste seg frem som den ørretjeger'n han er og dro jaggu en ørrettass også ;)

 

Trivelig å hilse på Hermansen! Jeg anbfaler alle andre til å gjøre det også :P

 

Tore LR: send gjerne en pm eller mail om hva slikt koster.

 

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp så ble det en liten tur med Hermansen da. Kom i gang ca 1530. Noen få vak var det å se. Vi fikk vel en 5-6 harr hver. Noen tørt og noen på nymfe. Ingen store.

 

Hermansen viste seg frem som den ørretjeger'n han er og dro jaggu en ørrettass også ;)

 

Trivelig å hilse på Hermansen! Jeg anbfaler alle andre til å gjøre det også :P

 

Tore LR: send gjerne en pm eller mail om hva slikt koster.

 

Bjørnar

 

Hallo'en!

 

Ja du og Hermansen avløste jo meg og Levi som hadde vært der før dere, så det er jo ikke noe annet å vente at dere 'bare' fikk 5-6 laugh.png' alt=':lol:'> ;) .

 

Neida, virker som om det er best på det stedet mellom 12-15, har hvert sånn de foregående turene jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Ja enorme mengder harr var det nå ikke utover kvelden :) Svært lite vak og lite insekter. Men høsten er jo ofte dagfisketid.

 

Vi får se til helgen om jeg tar meg en tur innom igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore LR: Sikkelig fiskerbil du har skaffet deg. Ikke snakke mer om cane' date=' en hvis kar snakker ikke om annet om dagen! Jeg har også tenkt på det leeeenge :)

Bjørnar[/quote']

 

Jeg kan skaffe maken til min stang for 450€ (todelt) og 550€ for tredelt. Du kan selv bestemme aksjon og utseende. Bestillingstid ca 1 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Tore LR: Sikkelig fiskerbil du har skaffet deg. Ikke snakke mer om cane' date=' en hvis kar snakker ikke om annet om dagen! Jeg har også tenkt på det leeeenge :)

Bjørnar[/quote']

 

Jeg kan skaffe maken til min stang for 450€ (todelt) og 550€ for tredelt. Du kan selv bestemme aksjon og utseende. Bestillingstid ca 1 år.....

 

hele "BAMBUS" (splitcane) greia er en eneste gigantisk HYPE..............

NEI TIL RETRO, JA TIL KØLFIBER!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

TERJE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore LR: Sikkelig fiskerbil du har skaffet deg. Ikke snakke mer om cane' date=' en hvis kar snakker ikke om annet om dagen! Jeg har også tenkt på det leeeenge :)

Bjørnar[/quote']

 

Jeg kan skaffe maken til min stang for 450€ (todelt) og 550€ for tredelt. Du kan selv bestemme aksjon og utseende. Bestillingstid ca 1 år.....

 

hele "BAMBUS" (splitcane) greia er en eneste gigantisk HYPE..............

NEI TIL RETRO, JA TIL KØLFIBER!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

TERJE!

 

Hehe, klar mening der, Terje. Jeg ser det mer som en klassisk, gammel sportsbil og en ny. Den gamle går ikke like fort, men har mer sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hele "BAMBUS" (splitcane) greia er en eneste gigantisk HYPE..............

NEI TIL RETRO' date=' JA TIL KØLFIBER!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

TERJE![/quote']

 

Man kan da ikke si nei til noe så vakkert som en splicane stang! Estetikken lenge leve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

hele "BAMBUS" (splitcane) greia er en eneste gigantisk HYPE..............

NEI TIL RETRO' date=' JA TIL KØLFIBER!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

TERJE![/quote']

 

Man kan da ikke si nei til noe så vakkert som en splicane stang! Estetikken lenge leve :-)

 

For meg er bambus en trestokk........mens en SCOTT G2 derimot står for det virkelig estetiske.............den ultimate fluestang!!!! :D:D:D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo vert den ultimate stangtypen for deg det Terje....tre,....ja med det mottoet mener jeg! :D

Men nå er vel bambus en sorts gress hvis jeg ikke husker feil, og hadde jeg hatt råd ville jeg svært gjærne hatt ei slik årtlig fin ei sjøl!

Min første og andre fluestang var nettopp av splittcane, riktignok av billigste sort fra Hørgård.

Den siste kjøpte jeg på det som den gang var Hamar sport i det som nå er gågata for 145kr! :)

Det finnes en Norsk stangbygger som bygger veldig fine splittcanestenger, han heter Vidar Steimler og jeg tror han bor på Elverum...?

Han pleier og være på villmarksmessa i Vikingskipet hvert år å bygger utrolig pene stenger som er virkelig fine og kaste med skal jeg tro Staffan Lindstrøm som eier en sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det mer som en klassisk' date=' gammel sportsbil og en ny. Den gamle går ikke like fort, men har mer sjel...[/quote']

 

Men ville du kjøpt en T-Ford som var bygget i 2006..? ;)

 

Neida.. Selv en nylaget bambus har noe historisk og klassisk over seg, så når jeg blir gammel og grå skal jeg ha meg en jeg også :-({|= .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...