Gå til innhold

Anvil Apex


Aleksander

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min bindestikke, en Anvil apex som jeg kjøpte via bokklubben i vinter har fått seg en skade. Det som har skjedd er at kjeften har fått seg et hakk i spissen noe som gjør at den har vansker for å holde små kroker fra #18 og mindre. Krokene spretter rett og slett rett ut av kjeften, ved mindre jeg fester kroken langt inn i kjeften noe som resulterer i at det blir umulig å binde bakerst på kroken. Sånn skal det ikke være :evil:

 

Får jeg dette på denne livstidsgarantien, eller er det mulig å få tak i ny kjeft? Er ellers kjempefornøyd med stikka!

 

Har lagt ved et bilde, skaden sitter som sagt helt i tuppen av kjeften. For å være helt ærlig så aner jeg ikke hvor den kommer fra.

post-817-13949846956323_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått ut fra garantien på min Apex dekker denne kun fabrikasjonsfeil og ikke uhell.

Om dette er ett uhell eller fabrikasjonsfeil er det bare de som lager greia som kan bestemme.

Så lenge du ikke aner hvordan hakket er kommet, kan det like gjerne være feil i kjeften på stikka som ikke synes, men som kommer tilsyne etter en tids bruk.

Det eneste naturlige er å ta kontakt med bokklubben for hvordan det kan gis en vurdering på skaden.

Du sier du ikke vet hvordan skaden oppstod, regner med de umiddelbart vil kunne avdekke om det er snakk om "kakk" i metallet (dinfeil) eller at metallet har hatt en svakhet (fabrikantens feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop fått ny kjeft via Nordisk Fiskeutstyr, til min Apex. Hadde samme problemet med min og skrev en mail til Anvil. Hørte ikke noe, før Nordisk ringte meg opp og fortalte at de hadde mottatt en ny kjeft og kopi av min mail.

Jeg betalte 30-40 kr. i porto. God service som vanlig hos Nordisk, men det skulle være like enkelt via bokklubben. Ring dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser forresten mer ut som brukerfeil enn reklamasjonsgrunnlag men det er selvfølgelig hyggelig når forretningene "stiller opp og hjelper til". Godset i kjeften på Anvil Apex er nok mykere enn på andre bindestikker, men skadene skyldes med stor sannsynlighet feil innfesting av kroken i stikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...