Gå til innhold

Kastevideoer


jungle cock

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen filmer som de virkelig kan anbefale hvis en vil bli bedre med fluestanga!

Har vært og kastet litt med mere erfarne folk men som regel er jeg alene.

Tenkte det kanskje ville være en god ide med en video.

Vet at det bare er trening og atter trening som skal til, men det er lett og gå seg fast og inn i en blindgate.Da blir man lei og frustrert og går snart lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Vil du lære deg görankasting så er vel Bättre flugfiske tingen :) Aktiv Fritid har/hadde noen kastefilmer husker ikke navnet der, men de la de med på fiskesetta sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg jeg en liten målsetning om å bli bedre på underhåndskast/speykast med enhånds. har leita litt ett videoer, men det virker som det er lite på enhånds vannkast og iallefall som er på dvd.

 

spørs ikke om jeg må huke tak i noen som kan og lure litt kunnskap ut av vedkommende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg kan anbefale er "bättre flugfiske" med Göran Andersson og "The perfect Cast" med Henrik Mortensen. Ville styrt unna de amerikanske "guruene". De er flinke til å kaste, men den Göran stilen er satt mer i system og er lettere å formidle. I det hele tatt tror jeg du vil få mer forståelse for fysikken bak kastene hvis du studerer Görans filosofi.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er noen gode kastevideoer på nettet? Eventulelt et slags intereaktivt lærested? Det er som regel ved hjelp av tegninger og bilder man får illustrert hvordan man skal gjøre et godt kast. Vil bare legge til at jeg fikk en kompis til å ta noen foto av mine kast, det var utrolig interessant å se på etterpå. Tør ikke tenke på hva en video vil kunne bidra med på egentreningen.

Lykke til

PS: Send meg noen linker da er dere greie 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styre unna krieger?! Han er då en koslig fyr som er lett å lære av etter mi meining.. (ikkje det at eg kjenne han altså..) Eg ville sett på dei filmane han har, og for all del, boka også!

 

Jeg er helt enig i at Mel er en koselig fyr som er lett å lære av, men synes boka er mye bedre, ikke så mye fjas og mas, mye mer igjen for pengene av boka. Videoer er dyre, og jeg har ikke sett mange fluekastervideoer (4-5 stykker), men det må da være videoer som er bedre enn mel sine.

 

The perfect cast for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA- ta og sjekk ut han duden som drar en snakeroll.... det er det tøffeste. :shock: =D>

Det er altså på den ovennevnte linken. Se om dere finner den blant videosnuttene. Noen som kan mange triks med fluestanga? Om man synes fluefiske ikke er det som drar mest damer, kan jo alltids brife med en snakeroll. Det kan gjøre susen om det er ønskelig hehe. Vel. Ville bare nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...