Gå til innhold

Musikk til lysbildeforedrag!!!!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Hehehe, ja, du sier noe. MEN, den suverent mest "aktive" gruppa rent aldersmessig ved slike anledninger ligger gudskjelov akkurat der de skal for litt go´rock alá ovennevnte (jeg er forøvrig 37, siden du spurte) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

hehehe.. Jada, jeg vet det. Bare fyrte litt:) Heldigvis har den yngre garde som dere presiserer, også begynt å høre på litt go gammel rock. Ikke bare de overnevnte, men også Iron Maiden, Jethro Tull og den gjengen. Og det er jo bra:)

Har også inntrykk av at grupper som Him, Stoneguard, Turboneger, 120 days, Arctic Monkeys, Babyshambles, Scissor Sisters osv osv er nyere musikk som de unge hører på. Eller hva Morta G?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mene at filmmusikk er en egen sjanger. Personlig liker jeg både Pink Floyd, AC/DC, U2 etc. etc, men på en fluefiskefilm eller et lysbildeforedrag har de overhode ingenting å gjøre! :mad: Jeg ønsker ikke at bildebudskapet skal drukne i en tekst om "6, drugs and rock & roll".

 

Hvis det skal være tekst og melodi setter jeg som minimumskrav at teksten

 

a) skal forsterke budskapet i bildene - ikke overta budskapet.

B) være av lokal art, skape assosiasjoner som henger sammen med bildene/stemningen. (F.eks. passer AC/DC's Highway to Hell - som forøvrig er en glimrende låt - dårlig sammen med gode fiskebilder).

 

Men så var det min personlige mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med Flybandit her... ;)

 

Selv om jeg liker Pink Floyd og mye av det som er nevnt her, så bør det være relevant tekst, eller ingen tekst, for ikke å ta bort fokuset fra bildene..

 

Du kan få virkningsfulle øyeblikk hvis du klarer å gå fra natuskjønne, rolige bilder, med rolig og behagelig bakgrunnsmusikk, til actionfylte ørretbilder der musikken står i stil med spenningen. Oppbyggingen til dette er nok det vanskeligste..

 

Jeg har selv hatt noen få fluefiskeforedrag, men da uten lyd, så jeg kan nok ikke tipse deg noe mer enn dette. La bildene være hovedopplevelsen - Ikke musikken...

 

Hvis alle nynner på "highway to hell" når de går ut, så har du nok bommet litt...men pytt :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er nok tilbøyelig til å være enig med både Flybandit og Flemming her.

Jeg må vurdere å finne noe som passer til den stemningen jeg ønsker å formidle.

Er det forresten ikke et sted i Trøndelag som heter Hell????????

Hadde jo sikkert fungert glimmrende med "Highway to Hell" hvis man hadde bilder fra fisketur i nærheten av det stedet......... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Nei må nok satse på noe litt utenom den alt for rocka sjangeren, selv om grupper som Turboneger, Monster Magnet, Jane`s Addiction, Foo Fighters, Jokke og Valentinerne, Led Zeppelin, Neil Young(KONGEN), Clash, osv osv osv som oftest ligger i cd spilleren.

 

Takker så mye folkens for alle gode forslag!!!!

 

Terje!

 

DOR (Defender Of Rock)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicolaj - Flies and Fins var en god låt som kan passe. Samme med Fat Nancy. Jeg likte disse. Teksten underbygger budskapet. :D Til et foredrag om ørretfiske på vidda/høyfjellet ville jeg kanskje brukt musikk med en enkel fløyte eller joik (Mari Boine). Jan Garbareks Evening Land, Where the Rivers Meet etc. synes jeg er gode. Fiske etter bonefish ville jeg kanskje, kanskje tonesatt med karibiske rytmer. Men jeg hører jo aldri på de til vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Beste er nok rett og slett instrumental musikk (på lavt volum) For å, som tidligere nevnt, skape stemning ..... På video slipper man unna med mye mere lydeffekter derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er publikum i "rette" alder' date=' er det INGETING i veien med AC/DC, Metallica osv.. Er det en del eldre, gå for Vangelis osv .. :)[/quote']

 

Hvor gammel er du da Pål? De unge hører ikke på Metallica og AC/DC. Det er du som gjør det. De unge hører på 50CENT, SNOOP og DMX.

 

Protest!!!!!!!

det er nesten ingen som hører på 50 cent, snoop dog osv. nå!

AC/DC er et av de mest populære bandene nå for tiden. Sammen med Kjøtt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protest!!!!!!!

det er nesten ingen som hører på 50 cent, snoop dog osv. nå!

AC/DC er et av de mest populære bandene nå for tiden. Sammen med Kjøtt 8)

 

Litt of topic her, men er det noen som vet hvem som spilte trommer i Kjøtt? Siden vi er inne på et fluefiskeforum så synes jeg at noen burde vite det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
Er publikum i "rette" alder' date=' er det INGETING i veien med AC/DC, Metallica osv.. Er det en del eldre, gå for Vangelis osv .. :)[/quote']

 

Hvor gammel er du da Pål? De unge hører ikke på Metallica og AC/DC. Det er du som gjør det. De unge hører på 50CENT, SNOOP og DMX.

 

Protest!!!!!!!

det er nesten ingen som hører på 50 cent, snoop dog osv. nå!

AC/DC er et av de mest populære bandene nå for tiden. Sammen med Kjøtt 8)

 

Jeg har modifisert det innlegget som egentlig var ment som en spøk:) Jeg har selv en yngre bror og han spiller trommer og god gammel rocknroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten ikke et sted i Trøndelag som heter Hell????????

Hadde jo sikkert fungert glimmrende med "Highway to Hell"

 

Det er et sted som heter Hell ja! Ligger vel ikke så fryktelig langt unna Stjørdal! Bruker å være bluesfestival der, og Deep Purple spilte der for ikke så lenge siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...