Gå til innhold

Amatør foto


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har tatt eit par bilder idag eg tenkte g kunne legge ut her.

Har vert fint ver her idag, så eg tok med apparatet og tok ein test :)

Dette er eg HEILT ny på, så det er så som så med kvaliteten :)

post-0-13949847162287_thumb.jpg

post-0-13949847162686_thumb.jpg

post-0-13949847163127_thumb.jpg

post-0-13949847163658_thumb.jpg

post-0-13949847164207_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt kremt.......Den siste der med flua, sette eg berre kameraet på supermacro, uten ekstra lys,blitz osv og fyrte av........Holdt foamen som flua er festa på med den eine handa:):):)men det var berre ein test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....Tenkte akuratt på det samme:):):) Var vel egentli for å teste apparatet mot sterkt sollys og mekke litt med formørkelse ( nytt fotospråk er på vei inn) Altså når man vrir på den knappen oppå apparatet og ein kan justere 1600 1400 1200 osv :) Har ein misstanke om at eg kommer til å bli intresert i foto gitt :):) Men sønnen min på 2 år har antageli meir peiling en meg..................Ja kanskje tillogmed mor mi har meir peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy...ikke for mye info nå........Desse bilda kan vere ein sånn "før" sak.....Og etter hvert så komer "etter" rekende. Dette skal gå så bra så :)

(dessuten har eg ikke fotoshop.....Er det bra greier?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med at strømledningene henger der - ingen vits å idealisere naturen/stedet/opplevelsen mer enn hva som er der virkligheten. Det er som å si at forurensing ikke eksistrer siden det ikke vises på bilder( på spissen). Men ønsker man et vakkert( men usant bilde) av naturen for all del - gå ut å knips og mix det opp i photoshop (eller bruk gimp - gratis på nettet ) - ( jeg har en del slike bilder jeg og)

 

Foto er/skal være gøy.

 

(Jeg håper ikkeat jeg er for negativ på noen måter ovenfor deg henning (alle andre som tar bilder), men dette problemet opptar meg. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med at strømledningene henger der - ingen vits å idealisere naturen/stedet/opplevelsen mer enn hva som er der virkligheten. Det er som å si at forurensing ikke eksistrer siden det ikke vises på bilder( på spissen). Men ønsker man et vakkert( men usant bilde) av naturen for all del - gå ut å knips og mix det opp i photoshop (eller bruk gimp - gratis på nettet ) - ( jeg har en del slike bilder jeg og)

 

Foto er/skal være gøy.

 

(Jeg håper ikkeat jeg er for negativ på noen måter ovenfor deg henning (alle andre som tar bilder)' date=' men dette problemet opptar meg. )[/quote']

 

 

Jeg er både enig og uenig i det du skriver. Jeg liker heller ikke å pynte for mye på bildene, blir liksom litt juks, men det spørs hva som skal redigeres og hva fotografiet skal brukes til. I dette tilfellet syntes jeg ledningene tar veldig mye oppmerksomhet fra det ellers så flotte bildet. Skal et bilde publiseres så syntes jeg det er ok med litt redigering av forstyrrende elementer. Men å legge til ting i f.eks. natur bilder som noen gjør blir litt for dumt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Jeg har ingen problemer med at strømledningene henger der - ingen vits å idealisere naturen/stedet/opplevelsen mer enn hva som er der virkligheten. Det er som å si at forurensing ikke eksistrer siden det ikke vises på bilder( på spissen). Men ønsker man et vakkert( men usant bilde) av naturen for all del - gå ut å knips og mix det opp i photoshop (eller bruk gimp - gratis på nettet ) - ( jeg har en del slike bilder jeg og)

 

Foto er/skal være gøy.

 

(Jeg håper ikkeat jeg er for negativ på noen måter ovenfor deg henning (alle andre som tar bilder)' date=' men dette problemet opptar meg. )[/quote']

 

Synes du er inne på noe meget interessant her.

Jeg er ofte innom diverse fotosider og ser på masser av bilder, og en ting som slår meg er at mange bilder ser mer og mer ut som kunstige malerier eller hva jeg skal si.

Man bruker photoshop og annet så til de grader "kreativt" at man rett og slett ikke lenger fanger inn det flotte "ØYBEBLIKKET".

Det fikses på farger, det legges til og trekkes fra så til de grader at jeg vil gå så langt å kalle mye av det som lages for "oppkonstruert oppgulp", som overhode ikke burde få kalles foto.

 

Når det er sagt så kan man jo ha det veldig gøy med photoshop, og mange bilder blir jo rett og slett vanvittig artige etter en tur i photoshop. Se Nicolaj`s ønske om ny hekla fiskejakke, den synes jeg var et utrolig artig innslag.

http://fluefiskesiden.no/forum/files/terjeshacklajakke.jpg

 

Det kommer sikkert litt an på hva man utgir bilde for å være, og der er det mange såkalte særiøse fotografer som bommer stygt.

 

PS. Til Henning:

De fargene som kommer frem i bildet ditt gjør inntrykk og hadde masse pønsj i seg. Jeg likte det. Det var en slags trollsk stemning.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid ann på hva man gjør med et bilde. Jeg har sett mange photo fremkalt i mørkerommet som har fått en stor etterbehandling. Resultatet er helt klart avhengig hva man gjør med bildet, og ikke minst hva intensjonen er.

 

Legger ved et lite stemningsbildet tatt på fjellet midt i juni 2005.

post-1420-13949847165648_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...Dette liker eg. Men eg kan nok vere litt enig med Espen her. Har nok som eit lite mål om å bli så god på å ta bilder at de trenger "lite" triksing for å bli bra.Blir liksom som å fiske ørret på feil måte........ikke entomologisk riktig.

Men det slår meg nå at det er ein kar her eg bor som er med i alle fotokonkuranser, har MANGE bilder i aviser o,l.........lurer på om han "fjusker" i photoshop?....Det skal eg fucke han litt opp med :)

 

Takker for masse oppmerksomhet!! Nå tenker eg foto hele dagen. Det neste blir å få til gode/brukbare macrobilder av fluer.....tipper eg kommer til å spørre mye her inne på forumet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...