Gå til innhold

Stor vårørret fra Drammenselva.....


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

HæHæ ække meg vettu.. Har ikke spurt fiskeren om publisering, dæffor..

Fisken er tatt mellom Embretsfoss og Døvikfoss i Åmot. Dett er en ekte elveørret..... Drøyt 5 kg, ikke på flue nei. Men den største på flue der i fjor var 5,7 kg (krok 14 verre enn minken tørrflue...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm 5,7 på tørrflue, det må da være norgesrekord ?

Vet at Tyrifjordørreten er stor, den største jeg vet om som er tatt på flue er i Randselva og den veide drøyt 11 Kilo :), tatt på ei lita svart flue krok 12 Loop krok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
Men den største på flue der i fjor var 5' date='7 kg (krok 14 verre enn minken tørrflue...)[/quote']

 

Jammendeterjonestensinnsykt! Når på året ble den tatt? Under vårflueklekking?

 

 

Sulphureaklekking i slutten av Juni. Forresten var det året føret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
Hmm 5' date='7 på tørrflue, det må da være norgesrekord ?

Vet at Tyrifjordørreten er stor, den største jeg vet om som er tatt på flue er i Randselva og den veide drøyt 11 Kilo :), tatt på ei lita svart flue krok 12 Loop krok :)[/quote']

 

Ikke på langt nær norgesrekord. Men en sjelden stor fisk på tørt. Har fått på over 4 selv i Drammenselva.... Men disse skal man jobbe for, og det er ikke sikkert det hjelper heller.... Men artig å se at de finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Stammen i Drammenselva kan gi stooor fisk, så jeg rimelig sikker på at denne denne her er født og oppvokst elva. Lite gunstig for en tyrifjordørret og gå ut både Gravfoss og Embretsfoss. Ikke helt sunt for helsa vil jeg tro, og opp igjen kommer den i alle fall ikke.

 

Brukte en god del timer på å fange broren til den her i sommer, men så ikke snurten av den :mad: Min mening er at elva bør få fangstbegrensninger, og det nå!!!!! Elva er proppfull av feit småørret rundt den magiske grensa på 25 cm. Men det har vel blitt presisert en god del ganger her på forumet både av meg og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...