Gå til innhold

Noen som har erfaring med LTS stenger!


Gjest FlueJimFlue

Anbefalte innlegg

Gjest FlueJimFlue

Synest nokk at de er overpriset men det er no min mening

men har et tilbud paa en stang fra LTS X1 stang 9' klasse5

 

Det siest at den er veldig anvendelig til all slags kasting men er litt

stivere enn en del andre stenger paa makedet ....

uansett noen som har en saan stang eller vet noe om den

er ikke tilhenger av stenger som knekker lett i toppen som med spey

osv..

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de skiller seg noe fra mengden pga den stive tuppen samt at de er meget dype. Den kjennes ikke så dyp, mest pga av nevnte tupp.

Har ikke prøvd 9 foteren kun 9`6 og 10 foterne i X1, X2, X3, personlig liker jeg X3 best av alle sammen i enhånds #5 og #7.

Ja, de kaster like greit overhånds som underhånds, de kommer virkelig til sin rett ved vannkast og tung nok klump.

X3 er mye mer lettkasta enn X1, X2 synes jeg enda er en noe ujevn stang (den stive tuppen harmonerer ikke like bra med bunnen i denne)kontra X3 og X1.

X1 er en skikkelig spesialist stang etter min mening, vi normalt dødelige klarer ikke utnytte potensialet. Kom ganske godt frem i #5 testen i AOF. Lengste kast var med X1, største variasjon i kastelengde var med X1 og dette var folk som virkelig kunne kaste ;)

Jeg kommer aldri til å kjøpe en X1 enhånds, ikke først og fremst pga pris, men pga av følelsen den gir meg ved kasting. Hadde jeg eid en hadde jeg like sikkert vært fornøyd, man vender seg til alt helt til man prøver noe man liker bedre :D

PS det ovenforstående er kun min mening og har kanskje ikke noe med virkeligheten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Det siest om LTS at stengene deres at en 5mmer er en 6er osv i forhold til andres stenger

men det er naa deres konsept...

Det med en bra feeling er en bra ting ..noen liker litt stivere stenger og jeg er en

av dem, blir de for blaute er ikke det min greie..

 

Men tror nokk jeg maa borrow noen av en butikk og prove selv kanskje det beste

 

Tenkte ogsaa paa Scierra sine nye modell HMS V2 i en 5 eller 6 er

kanskje det funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge CCS målingen er #5 10 fot X1 en ren femmer, det er nok den stive tuppen som gjør følelsen tyngre.

Dypheten gjør nok at den kan bære snører helt opp i #8.

Prøvde nettopp en 18 grams klump på 10.3 meter på X3 #5 9,6`det gikk så det grein for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Mulig du har rett i det du sier men fikk dette oppgitt av en forhandler

av LTS stenger...han sa at 10 fots stengene er en klasse over de ordinere

 

men at 9 fots stengene er de samme men litt dypere ikke saa stiv tupp som

paa 10foteren ..

 

har aldri provd X3 kanskje jeg sku gitt den en tjangs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siest om LTS at stengene deres at en 5mmer er en 6er osv i forhold til andres stenger

men det er naa deres konsept...

 

Den LTS X-1 9' #5 som vi hadde med i 5'ertesten i AoF' date=' ble målt til ERN= 5,6. Ma.o. en ren 5'erstang i følge CCS. Jeg vet ikke om det er mye variasjon mellom de forskjellige LTS-stengene, men denne var som sagt så stiv som en 5'erstang skal være.

 

Jeg liker denne stangen veldig godt, selv om også jeg hadde veldig stor spredning på de målte kastene i testen (som Tres Bien nevner ovenfor). Det er alltid viktig å prøve en stang selv før kjøp, og ikke bare basere seg på andres meninger. Selv om det er veldig fristende å poste et slikt "smak og behag" spørsmål her, er det viktig å huske på at [u']du[/u] er den eneste som kan svare på om dette er den riktige stangen for deg!

 

 

Mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fluejimflue!

 

Fisker selv med LTS X1 10`#7, synes den er helt rå. Fin til både spey og overhode kast. Kameraten min har X1 #5 10` og er såre fornøyd. Mange i den lokale fluefiskeforeningen her i Larvik syntest at stanga var helt rå når vi var på demo der.

Anbefaler deg stanga på det varmeste, gi den litt tid og du er hekta! laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en LTS X1 #5 på tilbud. Ser ut som om de bare har 10' på nettbutikken, men det er ei knallstang i hvertfall. Håper det kan være til hjelp..

 

http://www.larviksportsfiske.no/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=118

 

Edit: de hadde visst denne også: http://www.larviksportsfiske.no/catalog/product_info.php?products_id=465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Har nå skaffet meg en LTS X2 #5 10"

den er helt super og passer meg perfekt

den mestrer det meste og er en meget alsidig stang

takker for info folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...