Gå til innhold

Noen som har et killer mønster til fluer etter pigghå?


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg lurer på om Noen som har et killer mønster til fluer etter pigghå?

Var å fisket litt på sjøen i sommer å da jeg fikk på en liten sei på flua så kikket jeg ned i vannet å dær så jeg 8 pigghå som svømte rundt helt i overflata, jeg kastet å kastet på den, men hadde glemt døgnflueboksen hjemme så den ville ikke ta laugh.png' alt=':lol:'> nå har jeg kjøpt meg en #9 stang for å prøve disse på nytt igjen å lurer på om noen har noen fluetips og ellers fisketips etter hai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigghå svømmer vel av og til høyt og grunt, men jeg tror det er mer unntaket enn regelen.. Det har blitt tatt Pigghå i garn mellom to grunner i Oslofjorden, så muligheten er jo der for den tolmodige...

 

Du får rigge deg til med giga gjeddefluer, grain-snøre og stålfortom, så får du fòre som bare det med rottent kjøtt en periode før du fisker. Lykke til! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en plass der jeg bor som det taes hai hele året nesten og på våren når det er mye sild og sei så svømmer den høyt i vannet, vi så til og med hei i moloen når vi satte fra oss båten..

men synk 7 snøre er bestillt.. noen som har forslag til kroker som kan være store og sterke nåkk til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...