Gå til innhold

Oslofjorden


Dverak

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare lese rapporter fra ofa? det er jo tross alt i oslo vi snakker om da..... ;D Skjønner at jeg kanskje ikke burde reklamere for ofa, men det er av en viss grad lurt å lese der om du vil høre om oslo og omegn da.... :-\

 

hvorfor skal vi ikke reklamere på Ofa? anser vel ikke det som noen reell konkurrent til ffs.no?

 

ofa er en organisasjon som er større både når det gjelder "medlemmer" og utført arbeid. her på forumet er det stort sett bare deilige ytringer, meninger og bindbeskrivelser!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket ved Drøbak. Sjeldent noe is der ja. Blir nok flere turer dit framover hvis mildværet holder seg.

Ser at du hadde skikkelig uttelling på denne tiden i fjord Dverak. Noen fluer som utmerket seg spesielt? Den jeg fikk i dag tok under et relativt raskt inntrekk og den var rimelig sprek, så det virker ikke som kulda vi har hatt nå har "lammet" fisken akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fisket somregel starten av skomringen å utover, å derfor hoppet jeg over allt smått som reker osv.

Grissly zonker fra start, å når mørket starter å falle på  (blåtimen) på med en mørk grønn zonker. dette går jo som små-fisk + børstis, bare variere med inntrekk i henhold til hva du skal imitere :)

post-957-13949847696462_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en liten tur i helga, fra fornebuland til asker, mye is rund forbi men noen plasser var det åpent så da var jeg kjapp om å få flua uti, fisken biter jo ikke så lenge flua er over vann. Fikk en fisk på mellom halv og kiloen til å ta når "rosa reke" var på vei opp av vannet, så bare den hvite kjeften to meter fra meg, den gaffla i seg og svømte avgårde :o. Hele hendelsen og overaskelsen over at den tok i vannskorpa gjorde til at jeg ikke rakk å gi tilslag, så fisken fikk svømme videre i det isfrie vannet.

Så jeg har ikke fått min første fisk for året, heller ikke min første Oslo fisk, siden jeg flyttet hit i høst. Men nå kommer snart GULL perioden.

Nå skal det snart bli fisk på meg og mine andre med intresserte. ;D

 

Prøv denne fluen folkens! dag som natt, sommer som vinter. Den duger!

post-787-13949848243754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tok turen ut i fjorden i dag sammen med Dverak. Målet var å få årets første SØ, var ute i 16 tiden, og det var ikke mange kastene før jeg hørte "FISK".

Selvsagt satt det en pen liten SØ i enden av snøret til dverak...

 

Jeg endte bare opp med en trøste premie, torsk...  :rolleyes:

 

Etter det var det helt helt dødt.

post-1141-13949848873734_thumb.jpg

post-1141-13949848874265_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen ut i fjorden i dag sammen med Dverak. Målet var å få årets første SØ, var ute i 16 tiden, og det var ikke mange kastene før jeg hørte "FISK".

Selvsagt satt det en pen liten SØ i enden av snøret til dverak...

 

Jeg endte bare opp med en trøste premie, torsk...  :rolleyes:

 

Etter det var det helt helt dødt.

 

Gratulerer med fine fisker! Selv sesongdebuterte jeg med sjøørret (jeg nekter fremdeles å kalle disse flotte fiskene for "SØ"- det høres ut som en karpefisk på linje med suter og sørv... :D) på mitt aller første kast sist lørdag. Størrelsen? Minst 200 g - den minste blanke sjøørreten jeg har sett og alt for liten til å være alene ute i sjøen  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...