Gå til innhold

Noen som har testet BARE wading pants, Kodiak wading jacket ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har akkurat investert i nye vadeklær og merket heter BARE, amerikansk.

Hørt masse positivt om det, men er det noen her inne som har erfaringer om merket i forhold til følgende punkter:

 

- Pusteegenskaper (kvalitet på membranen)

- I forhold til andre merker som f.eks. Simms, vision, Guideline, etc..

 

All nyttig erfaring ønskes hjertelig velkommen ! :) :)

 

Mvh,

Roger Enger Lie

Løten, Hedmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare er veldig bra. Mange som sier at produktene fra Bare holder høyere kvalitet enn hva Simms produktene har gjort de siste årene...

 

Dette er nok bare synsinger uten hold i virkeligheten. Det er en rekke vitenskapelige tester som viser at GoreTex membranen som benyttes i Simms sine "high-end" produkter er en gjennomgående testvinner hva gjelder pusteegenskaper, DEET betandighet og ytre påvirkning. En god nummer to (med stor margin) er Patagonia sin tidligere SST serie. Bare sine konvensjonelle vadere nevnes knapt...

 

Min erfaring (som deles av flere) er imidlertid at Bare sine neoprene vadere holder en svært høy kvalitet så lenge du sikrer deg riktig størrelse på foten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

En slik myte er at gore er så mye bedre enn andre membraner. Her er det snakk om små forskjeller. Mine hypersuperduper goreplagg er like lite "pustende" som andre membranplagg jeg har. Og som kjent bør oppgående folk ta alle tester med en klype salt. Simms lager gode vadere de, men det gjør andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...