Gå til innhold

Tørrflue i Akershus


Anders R

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg er litt fersk i gamet (i alle fall i forhold til mange andre her).

Jeg bor på Eidsvoll og klør kraftig etter å få fisket med tørt igjen.

 

Så det jeg lurte på er om noen har noen tips på hvor dette kan være mulig nå om dagen (gjerne i nærheten av Eidsvoll)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Vorma i dag (også forrige lørdag for den saks skyld :-\) og alt jeg kan skryte av er at jeg har observert ett vak.  Ikke all verden, men kaffen smakte godt og unga lekte i skogen så alt i alt så er det bedre enn å sitte på verandaen og lure på om det vaker. :rolleyes:

 

Jan Peeters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur til Vorma i dag (på 3 forskjellige steder). Men det var ikke mye skryte av.

Så et par sporadiske vak og to fjærmygg. Var litt bris deler av dagen.

Men man kom seg da ut en liten tur, og fikk konstantert at kasteteknikken ikke var den samme som på høsten i fjor. Dette til tross fri tilgang på gymsal og noen innendørs "treninger" i vinter.

Men, men sesongen har jo bare så vidt kommet i gang, så skal se at det blir bedre utover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sprøtt! Satt og leste linken her og tenkte at dette området styrer jeg unna pga han snåle fyren jeg møtte på Svanfossen. Så kommer innlegget fra wobbern som også hadde møtt ham.

 

Fikk noen gode tips om Svanfossen for snart ti år siden, og dro opp dit sammen med en kompis. Da vi parkerte ved noen sluser(?) dukket denne fyren opp. Han var ekstremt innpåsliten og ville vise oss noen fine fiskeplasser. Vi takket høflig nei og prøvde å finne dem selv. Men fyren dukket jaggu opp hvor enn vi dro. Til slutt ble vi litt skeptiske. Fikk en del asosiasjoner til filmen "Piknik med døden". Jeg skar til slutt av gårde for å se hva han gjorde hvis bare kompisen min ble igjen. Jeg tok meg en liten runde opp i skogen og snek meg tilbake igjen. Der jeg lå på kort avstand ble jeg vitne til at fyren var ganske så hissig på å få med seg kompisen min hjem. Vi avbrøt derfor turen og har aldri dratt tilbake.  :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøtt! Satt og leste linken her og tenkte at dette området styrer jeg unna pga han snåle fyren jeg møtte på Svanfossen. Så kommer innlegget fra wobbern som også hadde møtt ham.

 

Hehe. Sjekk linken..

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=2081.0

 

Du er nok ikke alene om å ha møtt denne fyren. Han kan nok virke litt skummel og oppføre seg ubehagelig, men han er faktisk helt ufarlig, og bare veldig kontaktsøkende.. Synes han gjør en fin jobb med å jage fiskere jeg.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig. Nå er det jo ti år siden jeg møtte ham og det er mulig intrykkene fra opplevelsen har eskalert gjennom årene. Men det opplevdes svært ubehagelig både for meg og ikke minst kompisen min da vi var der, og vi har ingen planer om å returnere så lenge det er sjanser for å møte ham igjen - ikke minst fordi han ødela en potensielt god fisketur. Dere får kose dere med plassen dere som takler denne fyren  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...