Gå til innhold

Er det for tidlig å fiske med vårfluepupper nå?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å prøve.. hvorfor får man fisk på en elk hair caddis nå når det bare er fjærmygg på vannet..

Prøv å observere va som skjer i elva vannet og rundt deg så kanskje det gir et innblikk i hva som skjer, ikke bare sette på ei flue før du begynner å fiske å satse på at den er fin nå...

Å får du en fisk sjekke mageinnholdet å se hva den har spist...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve.. hvorfor får man fisk på en elk hair caddis nå når det bare er fjærmygg på vannet..

Prøv å observere va som skjer i elva vannet og rundt deg så kanskje det gir et innblikk i hva som skjer, ikke bare sette på ei flue før du begynner å fiske å satse på at den er fin nå...

Å får du en fisk sjekke mageinnholdet å se hva den har spist...

 

 

Har faktisk anskaffet meg en sommerfuglhåv som jeg skal bruke til noen biologiske minutter langs vannkanten..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kanske skulle gå ner till nån leksaksaffär och köpa en sån där lite insektshåv.. Kan ju vara spännande det också, att se vad som finns att immitera, nu när man inte är så duktig på att fånga fiskarna.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Tror nok eg ville ha holdt meg til mygg og døgniser enda. Litt biller og hårmygg er det jo, men det er mygg og døgniser som smeller.....Iallefall her eg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Nei, det er ikke for tidlig, ihvertfall ikke i Midt Norge. På denne tiden klekker det hopetall med små vårfluer på dagtid, typisk #16. ESP er en glimrende imitasjon til de tidlige klekkende vårflueartene. Alternativt små e-12 med touchdubbet antron kropp.

I Nidelva kan en få det aller beste fisket på de tidlige vårflueklekkingene.

Det smeller nå, varmen er jo kommet. :)

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudderfluene klekker i myrsjøene i midtnorge nå, 500 m.o.h. (vårfluene har ikke begynt hos meg enda). Tror disse kan imiteres bra med vårfluepupper, men ikke helt sikker da jeg glemte vårflueboksen og gikk på en skikkelig smell i helga  :o Storfisken gikk av hengslene mens jeg ble løpende i mellom med noe de ikke ville ha (og jeg prøvde det meste)  :D

 

Ja, som Stein sier, det smeller nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...