Gå til innhold

DA er det ikke så gæernt!!


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Ikke mobb gamle Dryflyfool nå da, han er gammel og har begynt å kjenne det på kroppen, nå føler han seg så mye yngre :)

 

erre ikke slik menn i overgangsalderen handler seg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man ikke glipp av en del naturopplevelser ved å braute seg gjennom skogen med brølende motordur? Sikkert gøy..men håper det er lovlig med motorisert ferdsel der du ferdes, noe det sikkert er. Har ikke mye til overs for ulovlig motorbråk midt inne i marka. Å måtte gå litt for å komme seg til gromvannet er jo en del av sjarmen :) Eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe mot å møte fiskere som transporterer seg selv med motorsykkel, moped eller 4-hjuling. Så lenge det handler om transport og ikke herjing ser jeg ikke problemet her. For noen er tiden en knapphet, da handler det om å ta i bruk de midler som finnes og som gjør verdens fineste sport mulig. Faktisk betyr det ikke en dritt om det er latskap, tidsfaktoren eller interesse som gjør at en flyr innover skogsveier (ja skogsveier, ikke stier) med kjøretøy så lenge en finner det hensiktsmessig for å komme seg fram til godvannet. Alt med måte og innen for lovene selvsagt. Ingen pietisme, bare litt av alt, det er fint det :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo nettopp det..litt blir fort til mye. Jeg ser ikke noe problem med motorisert ferdsel når det gjelder transport jeg heller. Men tørr fortsatt påstå at veldig mange benytter seg av slike fremkomst midler av ren og skjær latskap..Selv kjører jeg bil på bomvei når jeg egentlig kunne ha gått hjemme fra... :oops: Det virker også ofte som om mopedister tror at bommen på den private veien ikke gjelder dem.. :?

Mitt standpunkt er: Motorisert ferdsel i marka er helt greit så lenge man faktisk har lov til å kjøre på den veien man kjører på. Enkelt og greit.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tok sin tid før DEN kom,da!! -Bare misunnelige dere! -Neida, bare fleiper. Dette er faktisk et par meter fra "godkjent" skogsvei. -Og, ja det var bare å trille opp sykkelen på den "knausen"(Høyde:ca 20cm laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> ). Før om åra, må jeg innrømme at jeg hadde det vannvittig festlig med å fise rundt i skauen m rein crosser! Venta bare på regnvær, og vipps, så var vi helt aleine!! Matcher faktisk fluefiske, når det gjelder det morsomste man kan gjøre m buksa på!! Men nå har jeg blitt voksen og "fornuftig" og gjør ikke det lenger...Og jeg bruker da såvisst ikke denne pga latskap. I morra skal jeg og en kompis "late oss" sånn ca. 30mil+ oppover i dala på hver vår mc.for å fiske -Come Rain, come shine! Kom akkurat hjem fra en tur tirs/ons til Renaelva, Mistra, etc. Blei vel over 70 mil totalt det! Sår i ræ...?? -Åjadda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om de som sykler. De gnir inn reæva i Vaselin, etter at de barberte den. Haha, det var en kompis som fortalte meg det. Etter at han sa det ble det litt "rart" å snakke med han (Ja han driver med sykling). Det var mer enn jeg trengte å vite. Akkurat som Tour de France syklistene som bruker trekket på hjelmen når de gjør sitt fornødne... Også mer enn vi trenger å vite... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På den annen side, tenk deg så lett man sklir inn i vaderne etterpå da!!!

Men sånn ellers, så tror jeg ikke jeg får meg selv til å gå å kjøpe vaselin engang. Ihverfall ikke uten å "tilfeldigvis" nevne at "Har jeg forresten nevnt at jeg KUN liker damer??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er en av de som fiser innover marka med moped, men jeg har ikke annet valg hvis jeg vil inn. jeg ville brukt halve dagen på sykker'n, så da måtte jeg tatt overnatting hele tia. jeg mener det er greit med moped, 4-hjuling eller andre fremkomstmidler, bare man viser hensyn og respekt for andre... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert R

Nei, har du sett. En med samme innstilling. Tøft bilde du la ut. Bildet tok jeg i fjor på en dagstur til Røros. Kjørte fra Trondheim med sykkelen og 4# stanga på ryggen. Ikke noe problem det.

 

PS...det er en traktor vei jeg kjørte på og hovedveien ligger bare 20 meter fra elven.

 

Og for en fin elv......elven synes jeg er penere en sykkelen.

post-0-13949845117755_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...