Gå til innhold

NM Gol - Invitasjon


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Pål Andersen

Veldig vanskelig, men flere fisk over kiloen. Tidvis spennende fjellfiske. MYE regn :)

 

Resultatene er ikke offisielle ennå.

 

UOFFISIELT vant jeg, men ble trukket 3 fisk etter protest, så Jørgen Hagen fra Hemsedal tar over gullet (han hadde IKKE noe med protesten å gjøre, de var en annen hemsedøl)

 

DET kan se ut som til tross for at jeg fikk trukket alle fisk den ene økta, at STREAMTEAM (Erik, Lars, Stine og meg) vant for lag.. MEN , som sagt ikke offisielt, bare "gjetting"

_________________

Hei du! Ja du ja, bit da for f...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

PS Hjemmesidene er der de, det er bare ikke noe innhold. Det må legges ut av webmaster. Jeg hadde laget de MIDLERTIDIGE SIDENE., Men som du sikkert får høre etter hvert, er jeg ferdig med konkurranser, og har trukket meg som leder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Disse Hemsedølingene altså.

hehe.

Såså, jeg er også Hemsedøl og har i likhet med Jørgen bare fisket og hatt det hyggelig. Dessverre for meg (og de fleste andre ;)) fisket Jørgen utrolig godt, men de andre på laget mitt (Streamteam) gjorde en formidabel innsats og dro i land lagseieren. Som sagt er det uoffisielt enda, men det skal mye til at så ikke er tilfelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Konkurranse skaper strid

Bare hos noen svært svært få. De aller fleste har det svært så hyggelig sammen. Og jeg må si det er mye mer å lære gjennom konkurranse med folk fra andre miljøer enn å traske opp og ned samme stien år ut og år inn. Jeg vil påstå at dersom jeg ikke hadde hatt gleden av å delta i diverse konkurranser hadde jeg nok savnet alle kameratene man får, utfordringen ved å måtte finne en løsning akkurat der og da og alle de flotte stedene man ellers ikke ville besøkt. Selve konkurransene er bare en del av et konsept som består av fluefiskere med stor interesse for å treffe andre mennesker med samme interesse og andre erfaringer. Å lære av de andre som deltar er faktisk det viktigste. Altså å ha det sosialt og gøy.

At plasseringer betyr mer for enkelte er naturlig, men det er svært sjelden det gir seg utslag i konflikter som skaper mistrivsel for andre. Det er ikke verre enn krangler som oppstår utenfor konkurranse ved enkelte overbefolkede elvestrekninger i hvert fall. Konklusjonen min er at det vil alltid være noen som er uenige om noe, uansett om det er konkurranse eller ikke. Vi har da nok av tråder her på fluefiskesiden som beviser det. Så jeg vil vi si at kommentaren din, Nicolaj, er for alt enkel og meget urettferdig overfor alle oss som konkurrerer med godt humør og helst ville sett at flere kunne komme til med sine kunnskaper og teorier.

 

OG VI STJELER IKKE UTSTYR FRA HVERANDRE, MEN FINNER FOR HVERANDRE!

Denne kommentaren er myntet på enkelte idioter som ferdes ved f.eks. Hemsil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Erik her, det virker å være et veldig godt miljø i konkurransefiskermiljøet. Ikke strid..  ;)

 

Mulig at konkurransene blir tatt ekstra "seriøst" i år, siden laguttaket blir så viktig i år. Neste VM går jo i New Zealand, og dit er det nok noen som kunne tenke seg å reise ja.. ;D

 

Er resultatene offentlige enda, eller...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Nå var det ikke noe ropetegn bak kommentaren min Erik, og jeg vet utmerket godt at dere har det morsomt og lærerikt ved elva. Nå tiltaler det ikke meg å drive konkurranse med fluefiske og heller ikke møte masse folk langs elva heller. Jeg ser i motsetning helst at det ikke befinner seg eneste annen person i samme elv som jeg fisker i... hehe. Og når det gjelder hvor opphetet konkurransen kan bli så tror jeg nok det avhenger mye av hva som er premien. Bare vent til vinneren i NM vinner 100.000,-. Tror ikke det blir fullt så koselig kvelden før en konkurranse da med utveksling av teknikker, fluer osv... men men. Vi lever heldigvis i et fritt land der man både kan si og gjøre som man vil.:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg ser i motsetning helst at det ikke befinner seg eneste annen person i samme elv som jeg fisker i... hehe.

Det skaper nok minst like mye konflikter dersom man helst vil ha elva for seg selv, hehe. ;)

 

Med tanke på premiering så vil jeg vel si at det å få delta i VM i New Zealand ikke er all verdens å krangle om. Dersom det ikke finnes sponsorer så må man betale alt fra egen lomme. Men klart at 100 000,- i førstepremie vil skjerpe konkurransen og trekke mange flere folk. Men hva så? Bør da vel ikke være verre oppførsel blant fluefiskere enn hos f.eks. golfere? Eller er jeg helt skrudd i hodet?

 

Men det irriterer litt at det er ligitimt for de som ikke vil delta i konkurranser å komme med setninger med negativt ladede undertoner akkurat som de vil. Mens konkurransefiskeren må veie sine ord på gullvekt. Janteloven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg ser i motsetning helst at det ikke befinner seg eneste annen person i samme elv som jeg fisker i... hehe.

Det skaper nok minst like mye konflikter dersom man helst vil ha elva for seg selv, hehe. ;)

Ja, det føles verre å miste en goelv til folkemassene enn 100.000,- hvis man skal se det på den måten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Enig der Nicolaj.

 

Eneste er at man mister ikke 100 000. Men man kan vinne 100 000. Å miste en elv er da 100 000 ganger verre.  ;) Så gi plass i Hemsil når jeg kommer ned til elva for første gang i år er dere snille!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det irriterer litt at det er ligitimt for de som ikke vil delta i konkurranser å komme med setninger med negativt ladede undertoner akkurat som de vil. Mens konkurransefiskeren må veie sine ord på gullvekt. Janteloven?

 

Erik, som castingutøver kjenner jeg meg også godt igjen i det du skriver!  :)

 

 

Mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for all del ikke meningen å komme med sleivete og negativt ladede kommentarer, for jeg har på mine spede konkurranseforsøk ikke hatt det noe annet enn trivelig, men jeg synes det er leit når en som Pål gir seg, og når det blir "bråk" som det nå visstnok ble. Tar ikke stilling til hvem som har rett eller feil, bare konstaterer at jeg synes det er trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...