Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny tur i dag, tok med en kollega fra jobben som er aktiv på havfiske, aldri fiska sjøørett. Snakk om start. Han fikk 3 fisk. 1.1 1.5 og 2.1. Fyren e frelst. Nå skulle det handles inn utstyr for mer sjøørretfiske. Veldig kjekt å få være med å dele våres deilige hobby. Han fikk det riktignok på sluk, men flue skal han lære for dette ga mersmak. Blei 6 på meg, ikke de største for min del, men det gjør ikke en verdens ting når en ser gleden til en som fikk sine første sjøørett.

Årets tur sålangt.

20250320_172944(0).jpg

• Lik 8
Skrevet

Fy flate for noen fisker å starte sjøørret karrieren med! Du/dere har truffet skikkelig på turene dine til nå Joachim Strømsnes! Hvor i landet fisker du? 
var ute en tur i dag…. Fikk en på 800g feit blank fisk som blei med hjem… mista en penere fisk jeg anslår opp mot halvannen kilo. vanskelig å si. hadde ett lugg til. Fisken jeg tok med var full i tanglopper og tanglus.. en nedtur var at coatingen på lina sprakk opp og blei delvis borte etterhvert. Ny line bestilt.

• Lik 2
Skrevet

Ekstremt bra Joachim! Fantastisk fangst!

Ute en tur i går, med skyfri himmel og nærmest vindstille. Vanskelige forhold. Børstemarken er i full sving og måkene viste i alle fall sto entusiasme for svermingen. Noen få vak og en mistet. Ellers lite action.

• Lik 3
Skrevet
Jarle TL skrev (9 timer siden):

Ekstremt bra Joachim! Fantastisk fangst!

Ute en tur i går, med skyfri himmel og nærmest vindstille. Vanskelige forhold. Børstemarken er i full sving og måkene viste i alle fall sto entusiasme for svermingen. Noen få vak og en mistet. Ellers lite action.

👍 Fisker du på Østlandet? Ikke vært så mye inne i kilene/strendene enda,men ikke sett no børstemark enda der jeg har vært… (Østfold)

Skrevet

Jeg er Florø ( sogn og fjordane).

Vært bra sålangt i år ja, i fjor var det helt ok. Året før var vilt bra egentlig, vel så bra som i år. Men er vel litt sånn om en treffer på forhold og at fisken er på plass de dagene en har anledning til å fiske.

Kjekt med så bra med aktivitet på Fluefiskesiden, ikke vært mye innom her på en del år. Hadde vært stas om siden blir litt som før igjen. Men blir vel hardt å konkurere med andre platformer.

En kan jo ikke klage på det,om en sjøl ikke legger ut. Så skal prøve i år å dele en del.

Bor mitt i oppdrettsland, så litt positiv til størrelser på fisken siste årene, for 5 år tilbake var vi skjeldent borti fisk over 1.5kg. Nå er det mindre lus på fisken og vi får oftere pen fisk, så er ett vist håp om at næringen har bedret seg.

• Lik 3
Skrevet

Så bra at sjøørretten tar seg opp igjen på den kanten! Er jo normalt ikke mange fisk over 2kg her på østfold sida i løpet av året… jeg er selv litt for dårlig til å ta bilder og legge ut etter turer…jeg prøver å bedre meg…  jeg er ikke på facebook eller instagram heller…så det er her og youtube jeg henter inpirasjon og evt legger ut…

Skrevet

Var ute en tur i dag. Litt lite aktivitet hadde ett lugg i flua tidlig, gikk deretter lenge uten kontakt. Satt på en kobberbassen og da satt denne på med en gang. Sprek kar på 6-700gram. Tydelig gytefisk i veldig god kondisjon..

IMG_8625.jpeg

• Lik 6
Skrevet

Ny tur i dag: fisket av noen viker og odder mot åpent hav i dag i håp om få en av de større eksemplarene. Gikk ut mellom noen brygger og på tredje kastet hadde jeg stor følgefisk som bare vinklet av tre meter fra brygga… anslår mellom 2 og 3 kilo på den,men vanskelig å si… så ikke noe mer til den… gikk 2-3 timer utaskjærs uten noe kontakt. Og da vinden tok seg opp dro jeg til en bukt som lå i le… på andre kastet satt det en liten 300 grammer.hadde to hugg til rett etterpå,men disse satt ikke. Flytta meg videre i bukta og fikk en blank på 38cm…denne gulpa opp en halvfordøyd tobis på 10cm… gikk videre til ei grunn bukt med mudderbunn og så ett vak… fiska meg rolig mot vaket og plutselig hugg det i flua… en skikkelig sprek overspringer på 47 cm…fortsatt kaldt i vannet og lite byttedyr…

• Lik 3
Skrevet (endret)

Fikk en ettermiddags tur i går, det første vi så var ett mistenkelig tau som gikk ut i sjøen, skulle vise seg å være garn, fant så ett til. Utrolig kjedelig å se. Meldte inn til oppsynet. Helt håpløst! Kjørte til en annen plass etterhvert, blei en ca 8 stk, størte på kiloet, for så vidt ok, men fiskedagen blei ødelagt av synet av garn. 62e7eaf5-1474-4d3e-ae45-40caed30861c.thumb.jpg.58668dda513077d2e8bb8a4569e9b60f.jpg

Endret av Joachim Strømsnes
  • Trist 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tok turen ned til Hvaler fra Oslo på dagstur laurdag. Eit par små SØ blei det på ein perfekt start på påska. Jakta på ein stor fisk som head-tail vaka ute i eit straumebelte, men den forsvant etterkvart. Godt å komme i gang!

IMG_5131.jpeg

IMG_5126.jpeg

IMG_5125.jpeg

IMG_5123.jpeg

• Lik 7
  • Opprett ny...