Gå til innhold

7 er stang til sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

På jakt etter en 7 er stang til sjøen som tåler litt vind, store fluer o.s.v

 

Pris maks 2500 kr.

 

Jeg har blitt anbefalt Redington Cps, noen som har erfaring med disse?

 

Liker store stangringer, litt kjappe, men ikke for stive og som er nydelig å kjøre fisk på.

 

Tror det står mellom Redington nevnt ovenfor eller Guideline Lpxe. Setter stor pris på tilbakemeldinger hvis noen har prøvd en av de nevnte samt andre stenger/merker.

 

Jeg vil ikke ha en "kjepp" uten kastefølelse.

 

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har brukt en #8 i Bahamas. Var veldig fornøyd. Absolutt ingen kaste kjepp. Morsom å kjøre fisk på. Meget lett og tåler vind.

 

Men anbefaler på det varmeste å teste den før du kjøper... NB! Ikke prøv Sage Xi2 samtidig. Det kan bli veldig dyrt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redington cps er jo kvalitet og skikkelige fiskestenger.

guideline lpxe er jo kjempebra. det er jo en stang du ganske sikkert vil bli fornøyd med :). prisen er jo ikke så stor. prisene er jo ikke så høye på guideline stenger ;).

og....sage launch er har jeg i sekser og jeg får inntrykk av at den kan være litt større på en positiv måte, jeg har den selv :o.

så, sage launch/launch kit er en veldig bra stang i til litt tyngre fiske, sånn som 7# og store sjøer.

sage launch er ikke overprisa i det hele tatt :-X....tror jeg betalte 1900 kr for min launch.

veldig bra alternativ :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har brukt en #8 i Bahamas. Var veldig fornøyd. Absolutt ingen kaste kjepp. Morsom å kjøre fisk på. Meget lett og tåler vind.

 

Men anbefaler på det varmeste å teste den før du kjøper... NB! Ikke prøv Sage Xi2 samtidig. Det kan bli veldig dyrt ;-)

 

Hei

 

Og da mente du Redington stangen????   Xi2 drømmer jeg om hver dag, men har brukt altfor mye penger på div stenger,sneller og snører i det siste ;)

 

 

Takk for svar :)

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redington cps er jo kvalitet og skikkelige fiskestenger.

guideline lpxe er jo kjempebra. det er jo en stang du ganske sikkert vil bli fornøyd med :). prisen er jo ikke så stor. prisene er jo ikke så høye på guideline stenger ;).

og....sage launch er har jeg i sekser og jeg får inntrykk av at den kan være litt større på en positiv måte, jeg har den selv :o.

så, sage launch/launch kit er en veldig bra stang i til litt tyngre fiske, sånn som 7# og store sjøer.

sage launch er ikke overprisa i det hele tatt :-X....tror jeg betalte 1900 kr for min launch.

veldig bra alternativ :).

 

Hei

 

Flotters, da er Sage Launch også notert på listen. Mye bra stenger til "lavere" priser.

 

 

Setter stor pris på tipsene her :)

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Høres jo rått ut, men har satt maks grense på 2500kr denne gang.

 

Vurderer enda, ikke lett når man får 10 forskjellige anbefalinger. Man bor i Skien og her har vi svært få demostanger.

 

 

Men jeg synes hvertfall Ironfeather i klasse 6 er heilt rå, leter etter noe liknende i aksjon.Den er nemlig ikke så stiv som i klasse 7selv om det også er en topp stang.

 

 

Ikke lett detta ;D

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Toggi,

 

Har en kliss ny IronFeatherII liggende her i #7 som jeg kan kjøre ned til deg så fisker vi litt i samme slengen. Du får den for 2000,- Jeg ga 3000,- for 3 dager siden. Passet meg ikke den heller gitt :(

 

Ellers har jeg selvsagt det Shimano kitet om det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har akkurat solgt en Ironfeather i klasse 7 og kjøpt meg e ny 7 er. Redington Cps, stang som passer meg helt perfekt. Har hatt Ironfeather i  7, synes stangen er av god kvalitet. Var bare ute etter en 9 fot som var lett, og det har jeg nå. Takk for tilbudet, men jeg har mer enn nok med stenger nå. Venter på en Troutstix 9,3 fot klasse 6, denna liker jeg også meget godt til SØ fiske.

 

Du er hjertelig velkommen :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, uannsett hva folk sier så syns jeg vision 3zone er knallbra stenger, har mange av disse selv og vil anbefale deg en 3zone i klasse 7 til fisket ditt! har aldri hatt dårlig erfaring med disse stengen untatt en gang, men det var i en bildør og kan derfor ikke skyldes på produsenten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, uannsett hva folk sier så syns jeg vision 3zone er knallbra stenger, har mange av disse selv og vil anbefale deg en 3zone i klasse 7 til fisket ditt! har aldri hatt dårlig erfaring med disse stengen untatt en gang, men det var i en bildør og kan derfor ikke skyldes på produsenten!

 

Hei

 

Den er notert, Vision har uten tvil masse bra. Har kjøpt 4 nye stenger den siste tiden, men setter uansett veldig stor pris på ditt innlegg. Vurderer en kraftig stang etterhvert, og da skal jeg sjekke ut denna i 7 eller klasse 8.

 

Thank you :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redington NTi er en stang jeg forelska meg i. Har jo ikke hatt den så utrolig lenge enda men virker lovende. Akkurat passe stiv stang til å denge i kraftig vind med samtidig som du kjenner alt som skjer i snøret. Bruker denne med Cortland 444 WF #7 som funker utmerket. Prøvde faktisk det snøret på en Redington NTiQ #8 og det funka også utrolig bra, men hadde da vært nødt til å kjøpe nye snører (flyt), og muligens en snelle til så da ble det en "vanlig" Nti :) Tror det er en stang som vil passe deg glimrende.

 

Edit: Jeg var på Tjøme natt til i går, og du som bor i vestfold vet sikkert at det blåste bikkjer og katter den natta og dagen etter :) Det funka greit selv i den vinden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redington NTi er en stang jeg forelska meg i. Har jo ikke hatt den så utrolig lenge enda men virker lovende. Akkurat passe stiv stang til å denge i kraftig vind med samtidig som du kjenner alt som skjer i snøret. Bruker denne med Cortland 444 WF #7 som funker utmerket. Prøvde faktisk det snøret på en Redington NTiQ #8 og det funka også utrolig bra, men hadde da vært nødt til å kjøpe nye snører (flyt), og muligens en snelle til så da ble det en "vanlig" Nti :) Tror det er en stang som vil passe deg glimrende.

 

Edit: Jeg var på Tjøme natt til i går, og du som bor i vestfold vet sikkert at det blåste bikkjer og katter den natta og dagen etter :) Det funka greit selv i den vinden!

 

 

Hallois

 

Virker som Cortland snøret fungerer bedre nå eller??? Håper det, etter en stund blir nemlig snøre bedre og.... ja bedre.

 

Det blåste mange katter og kaniner i Grenland igår også.

 

Hverken gjeddefiske eller SØ fiske var noe bra igår :( Så 2 vak i sjøen,  that`s all.

 

Nå drar jeg inn i tørrflueparadis i håp om mye maur, skal til  et "godvann"

 

 

God helg!   ( Jeg er veeeeeldig fornøyd med min Redington CPS 9 fot klasse 7)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Scierra HMS Scandinavian Salt Water 9' #6/7 i juni. Synes den er glimrende både i elva etter smålaksen og etter sjøørreten i fjæra. Hvis du pruter hardt så får du den muligens for 2,500,-

 

 

Hei

 

Absolutt en topp stang, prøvde den ifjor og ble imponert. Scierra har masse masse bra, har selv en EDP jeg er meget fornøyd med til nå.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...