Gå til innhold

Sjøørretfiske i oktober og november


.JB

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si litt om sjøørretfiske på senhøsten - oktober og november? Når den er ivrigst, hva den spiser, hvor nærme land osv. Fisker i hele Oslofjordområdet, men fisker stort sett sjøørret tidlig på våren, med børstemarkimitasjoner på kvelden og streamere i ulike varianter på dagen. Har også fisket en del med streamere på høsten, men da skjønner jeg ikke mye av hva fisken driver med, og føler meg litt dum der jeg står  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

hehe :D..FANTASTISK tråd...Antagelig den beste tråden på siden :D

Og ellers da....Går fint om dagen?..jada...Går så fint at..så sånn e det..yessda..humper å går. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tråd JB  ;)

 

Du finner svaret her:  http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5706.0 

 

Takk Toggi!

 

Nå vil jeg ikke ha flere svar på denne tråden, den er MIN!  ;D

 

Takk igjen JB, for den fine tråden du startet her! Alltid interessant å lese det du skriver. Du skriver akkurat passe langt, og overdriver aldri noen poenger. Takk og takk.

 

Søkefunksjon...say no more ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg synes at sjøørret skal ha litt fri jeg da. Fisken har nettop været i bekker og elver for å gyte. Synes vel det er litt feil å lure den til nye anstrengelser på denne tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skjønner godt poenget ditt Staffan, men her jeg bor så er vel SØ fiske mest aktivt på denne tiden.

Da bedrives C&R stort sett.

 

Tror det kommer litt an på hvor du tar fisken jeg, men poenget ditt er forståelig.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Er ikke det fordi den spiser seg opp i brakkvannet! Kan da ikke få matfred da mann :) :)? Jeg mener at det er fint at vi får fiske sjøørret hele året, det er preventivt iforhold til grovt tyvfiske, som garn eller lyster. En gang måtte jeg si til lensmannen på Tjøme at han gjorde 2 ting ulovelig på en gang. De var fire i båten, hver hadde hver sin stang (dorg), det er max to steger pr båt, de  brukte  opphengere også (for mange kroksett) jo+ de hadde drept undermålinger også det blir 3 ting. Vi har flere restriksjoner på dorgefiske i sjøen enn i innlandssjøene. Tenk om man skulle foreslå slike restriksjoner i f.eks. Storsjøen, Mjøsa, Ransfjorden ja alle de store innlandssjøene hvor det blir bedrevet "trollingfiske". Det skulle blitt spetakkel det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Noen ganger er det vanskelig å forstå ditt poeng når du blander inn minstemål, to stenger pr båt, dorging osv..

Er det ikke fluefiske det dreier seg om da!! De fleste fluefiskere jeg kjenner som fisker etter sjøørreten er veldig påpasselig med "brun" fisk, gytefisk, regler i forhold tilgyteplasser osv...

 

Å driver matauk etter sjøørreten er tøv, men åta med seg noen hjem in ny og ne er ikke problematisk i mine øyne.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bregner med at du forsto det jeg mente Sound?

 

Ironi Staffan :) Jada jeg forstår godt hva du mente. Forøvrig er jeg enig i det Toggi skriver, og at sanksjonene mot ulovlig garn og slikt bør håndheves bedre. Det er ikke sjelden jeg ser ulovlige garn i Tjøme området f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...