Gå til innhold

Harr fluer


Eirik Kittelsen

Anbefalte innlegg

Gjest Kenneth Sneis

Bruk de samma fluene som du hadde brukt til ørret`n.

Superpuppan, dyret or renaflua hadde jeg nok iallefall tatt med.

Min erfaring tilsier at harren har en forkjærlighet for gult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser hva’n tar er det greit. Ellers er harren ofte opportunistisk, ikke selektiv, om høsten. Kan vake selv om insektslivet er sparsomt. Bruk en flue du har tro på  ;)

Superpuppan er en suveren harrflue, både dead drift og stripende. Har god erfaring med en variant med cdc istedenfor hanehackle (noe ala Paulsenpuppa) Ellers ville jeg ikke dratt på harrtur uten klinkhammer ev. lignende klekkere (cdc). Rackelhane eller andre nevnte vårfluer er også bra å ha. Er du heldig, treffer du på klekking av andre generasjons døgnfluer. Små parachutes eller kanskje heller no hackle.

Red Tag fungerer bra. Er visstnok opprinnelig en imitasjon(!) av en steinflue som finnes i Amerika. For meg er Red Tag en fantasiflue og har ingenting med imitasjoner å gjøre, altså sjelden i bruk.

Fint vær gir ofte bra fiske  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende karer , takker!  :D

Skal nå binde meg noen cdc fluer av diverse slag. Pluss noen fluer med gult å redtag som jeg ikke har fisket med tidligere må prøves!!

Hmmm Gul å svart cdc superpuppa det må vel være saker  ;D

Må vel avgårge til Jarle å bjørnar i morra å kjøpe gul cdc .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Jeg tjener jo ikke penger på det, så da må det vel være greit å gi råd.  Hadde jeg solgt fluer hadde det stilt seg anerledes, ja, men det gjør jeg altså ikke.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Denna "tingen" med navn harriett skal visst stamme fra en gammal kar i Koppang. Ikke brukt den selv, men di nymfomane sier den fanger bra med harr

 

34554.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god knall folkens !! :) Da har jeg noe å ta fatt i . Syntes det er bra André at du tipser om fluene dine , caddisen din har jeg brukt å den funker meget bra + at jeg må jo ha noen hvitvinge i boksen  ;D

F-fly er jo meget populær på kontinentet .

Black Gnat er jo klassisk god flue den også Kenneth , den er allerede i boksen!

Den " nymfa der Kenneth hva har du i thorax på den er det haredubbing eller skallet er vel av hjortehår :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

http://www.roja.se/flugfiskaren/monster/monster_visa.asp?val=visa&ID=18

 

For lenge sida, i -1977 var jeg i millitæret. Jeg var i marinen jeg. Pål Nilsen og jeg satt og bandt tørrluer, ja vi bandt alt. I Vi Menn kom vi over dette mønsteret til Erling Sand. I leieren Olavsvern, rett utenfor Trømsø var det en sevilt ansatt kar, Emil Rognli. Han hadde campingplass I Målselv, Flagstad Camping like nedstrøms for Rundhaug. Jeg husker det som det var igår, første kastet og en harr på 1,3 kg eller noe slikt, jo, jeg har et par eksemplarer i flueesken ennå. Kan finne på å bruke dem om høsten for å lokke opp harr på insektsløse dager,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Den " nymfa der Kenneth hva har du i thorax på den er det haredubbing eller skallet er vel av hjortehår :D

 

Thorax er i Hends Musk-rat dubbing, skallet er hjortehår og resten er i Superfine pale evening dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hyggelig tråd med mange gode harrfluer her.  :)

Og Eirik, jeg vil også anbefale tsjekkere til harren, for det er ofte fenomenalt  ;D Men det visste du trolig alt.

 

Håper forresten alt er strålende med deg Eirik, og at vi treffes på fisketur engang også. Og da gjerne etter harr  :) Trivelig å møtes på releasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Med fare for å gå for langt unna "Harr fluer"- tittelel her, Eirik:

I sommer har det blitt mye mye bra fiske, og ikke en damn shit har blitt gjort med huset... ennå, da... (Kjære, gode samboer Hege ;D: Hvis du mot formodning leser dette , så mener jeg selvsagt at jeg burde ha prioritert huset og takk for at du sa vi kunne vente med å pusse opp badet til fiskesesongen var over. Thanks.)

 

Koste meg glugg ihjæl på partyet jeg André , kanskje vi kan få til en fisketur neste sesong  :D. Ble vel mye å gjøre på husfronten i år :'(.

Tsjekkere har jeg faktisk aldri fisket med , men har hørt at det kan være veldig giftig  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...