Gå til innhold

Status Rena nå!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Nå er det mye Rena på dette nettstedet allerede, hiver meg likevel på med mere.

 

To spørsmål!

 

1) Etter alt styret med nytt reglement i vår. Hvilken følelese sitter dere igjen med når sesongen begynner å helle feil veien. Lever det mer habil ørret - harr der nå enn det normalt gjør på sensomrene de siste årene?

 

2) Hvordan er fiskereglene utover september/ oktober? Er det mulig å ta seg en fisketur der? Jeg har fisket dette vassdraget en del, men da kun ovenfor storsjøen. Må innrømme at jeg er nysgjerrig på elva deres og kunne tenkt meg et par fridager der i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terve,

 

jojo, mycket rena trådar blir det !!!

 

på fråga 1 vet jag inte, men på fråga 2 borde det nog bli att älven stänger för fiske 15 sept.

 

har personligen gjort riktiga bom turer dom senaste åren till rena älven, så man började ju tveka en del inför att fortsätta.

vändningen kom igentligen veckan efter midsommar i år då vi hadde ett riktigt bra fiske runt deset. super fina kläckningar o mycket vak  ;D

 

men som sagt tidigare år så har jag bara lyckats med bom turer, e nog förtidigt för mig o säga nått om dom nya reglerna i älven. får nog gå några år först.

 

/thomas

 

 

/thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Hei Bjørnar!

 

1) Følelsen fra første døgnflueklekking er at det finnes en god del flere "Rapala-ørret". Det ble blant annet klaget over et lavere salg av fiskekort på et av salgsstedene. Mer enn 100 solgte fiskekort i tidligperioden sa de, og hvis dette er gjengs langs hele elva er det vesentlig flere "store" ørret i live nå. Det er tatt en god del tørrflueørret fra 1,4 kg og opp til i overkant av tre. Mange fluefiskere som har persa i år. Mindre solgte kort må imidlertid dele æren med de fantastiske klekkingene som var tidlig i sesongen. Det var nok ikke mange ørret eller harr som ikke eksponerte seg gjennom vaking i en intens tre-ukers periode. Vi må vel håpe på et betydelig antall overlevere pga. fluefiskere som har klart å holde seg til de nye reglene også. Jeg leker litt med tall utfra sannsynlighetsberegning, og er jeg i nærheten av å tenke smart lover detta brukbart for framtia.

Harrfisket har også vært meget godt. Mye flott harr på +/- kiloen. Og brukbart med harr på rundt 1,5 kg. Det virker på meg som om harren i motsetning til tidligere år har vært veldig stedbunden i sommer. Dette kan muligens komme av en vanvittig næringstilgang og stabil vannføring helt frem til august, men her er jeg muligens på litt tynn is.

 

2) Fisket i Renaelva for oss fluefiskere tar seg vanligvis kolossalt opp etter en dødperiode (som ikke er død, men litt vanskelig) fra midten av juli til midten av august. Ofte blir det bedre og bedre fram til elva stenger kl. 00.00 natt til 16. september. Solide døgnflueklekkinger av ignita, og absolutt brukbare klekkinger av Rohdani på dagtid avløses av spinnerfall og vårfluepupper i skumringa og fortsetter utover i svarte natta. La ikke ei værmelding som lover 8-10 grader og regn skremme deg fra å besøke elva den siste uka den er åpen, la det heller være motsatt. :)

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg sier meg enig med Jostein i det han skriver.

Langt færre stor ørret og harr tatt ut av elva denne sesongen, gir gode framtidsutsikter.

Desverre så er oppsynet i elva en tragedie. Jeg vet det har blitt fisket ulovlig i år også, men med 1 oppsynsmann på 3 mil så sier det

seg selv at det blir håpløst.

Snakka med Kim, som driver som oppsyn i Hemsila, og forsto det slik at der er de 5 oppsynsmenn på ett langt kortere og mye mer oversiktlig strekke.

Selv har jeg sikkert 60-70 dager i Rena, og jeg har ikke møtt oppsynet en eneste gang denne sesongen. Det synes jeg er skremmende.

 

Når det gjelder ulovligheter, så er det vel slik at de som bedriver dette gjør det uavhengig av nye regler eller ikke. Er det 2 fisk baglimit så tar de 4, er det 3 fisk så tar de 6 også videre. De følger og kommer alltid til å følge sine egne regler uansett.

 

Jeg tipper at vi kommer til å se ei elv som allerede fra neste år av og sesongene fremover huser mye stor og fin ørret. Når det er sagt kan det være greit på sikt å holde bestanden i sjakt, ved å ta ut noe mer fisk i en egnet størelse for å sikre at storørret stammen har gode kår og at matfatet i elva holder en god balanse.

 

PS. Må bare korrigere dato for sesongslutt, den er ikke 16 september men 14 september kl 24.00 så vidt jeg har forstått hvis det da ikke har blitt gitt løyve til å fiske ut helga da. Den 14 er en fredag, og det hadde vært svært hyggelig om Elveeierlaget og utmarksrådet kunne ha latt oss få avslutte ved å få med oss den siste helga.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Hei Terje!

Du har helt rett. Fredninga starter fra og med 15. september, altså klokka 00.00 natt til den 15.

Ellers trur jeg ikke vi skal bekymre oss over antall fisk i elva enda. Den tåler en flerdobling av fiskebestanden, og det er ikke gjort på ett år. Ikke på fem år heller...

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje!

Du har helt rett. Fredninga starter fra og med 15. september, altså klokka 00.00 natt til den 15.

Ellers trur jeg ikke vi skal bekymre oss over antall fisk i elva enda. Den tåler en flerdobling av fiskebestanden, og det er ikke gjort på ett år. Ikke på fem år heller...

 

Jostein Berg

 

Ingen bekymring her Jostein.

Bare nevner det for å understreke at fokuset på elva er der fortsatt ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det må bli svært subjektive vurderinger, men har dere i den "harde kjerne" registrert endringer i klientellet denne sesongen, med f.eks. større innslag av nye ansikter, andel fluefiskere vs andre fiskere? Mulig det er litt tidlig å se evt. endringer grunnet økt fokus både ved skriverier og nye regler, da eneste objektive registrering relateres til antall solgte kort. Noen som våger seg på litt synsing? De som ofte prater med andre fiskere og ønsker nye velkomne, får gjerne en god oversikt over hva som skjer.

 

Leste at Terje hadde hatt en særdeles god sesong (en annen tråd). Gjelder det flere av dere som bruker elva mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg snakket med Terje på Kvarven i sommer, og vi ble enige om at sesongen 07 har vært "all time high" for begge! Og det gjelder sikkert mange flere!

For min egen del har jeg stort sett fisket fra båt på Holmbostrekka,og på den foreløbige siste turen,23 aug, fikk jeg 7 fine harrer (alle ulovlig å ta, altså over 40 cm.)Totalt har jeg landet 61 fisk over 40 cm. 60 av dem er tatt på døgnflueimitasjoner!

Som dere skjønner, har jeg hatt det jævlig moro,og det er vel det fiske dreier seg om!!??(Det siste var bare et lite gulp til en annen tråd  jeg nettopp leste;tørt eller vått,flyt eller synk osv. osv)

 

Lars Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Magne  :)

 

For å starte med det siste:

Det har vært en særdeles god sesong, ja  ;D ;D ;D. Mye gampeharr, som var stedbunden som Jostein sier. Tok samme gampen med 8 dagers mellomrom.

Den hadde flyttet seg 8 meter...

Mye stor ørret er også håvet og observert.

 

Årsaken til dette skal jeg ikke synse mye om, men det er vel noe som heter naturlige svingninger også...

 

Enda mer gledelig: SIKEN ser ut til ha stagnert i antall/størrelse.

Observerte få sikstimer i sommer, selv om jeg satt utpå hele døgnet  ;D ;D ;D

Halleluja, håper ikke dette er naturlige svingninger  8)

 

Klientellendringer: I "mine" områder har det vært noen nye ansikter, men mer merkbart har det vært med nedgang i de som tar "noen" turer for sesongen. De har nesten vært borte. Den gamle harde kjernen var dog heldigvis på plass  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært interessant også å høre fra de som høster av elva, hvorvidt det har vært gode fangster av "lovlig" harr og aure. Grunnen til at jeg spør er for å få vite noe om hvorvidt settefisken savnes av mange, eller ikke! Dette var et hvileår for utsettinger, men det er jo planlagt utsett i kommende sesong. Evalueringen av sesongen inngå i rettighetshavernes videre forvaltningsstrategier, noe annet blir meningsløst. Om f.eks. dobbelt så mange storaure- og harr gyter eller har gytt denne sesongen, vil den naturlige reproduksjonen gi betydelige utslag i bestandstettheten. Jeg antar elva måtte vært fri for utsettinger i 3-5 år før man kunne anslå utvikling (og evt. behov for å gjenoppta utsettingene).

 

Lurer også på om fiskekortene har avkrysningsboks for utstyrsvalg (fluefiske, markfiske, slukfiske). Det ville i så fall gitt interessante opplysninger om endringer som kommer. I tillegg gir det kortselger en fin anledning til å gi opplysninger om f.eks. fluesone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har sett fiskeoppsynet en gang denne sommeren, Terje, er ganske så utrolig, med tanke på hvor mye tid du tilbringer i og langs elva  :o. Da jeg fisket der traff jeg på oppsynet i snitt annenhvert år, og jeg fisker ikke i nærheten av så mye som deg m.fl. her på forumet. Tipper det blir en bedre ordning til neste sesong hvis man driver litt lobbyvirksomhet i kommunen. Hadde et forslag da vi krangla litt på forsommeren, men det var visst ikke så interessant...  :-X

 

Er det noen som har status om den omdiskuterte gjeddeforvaltninga? Noen som har tatt noen gule-grønne torpedoer? Man hører kun om ørret- og harrfangst. Fint at sikbestanden holdes i sjakk, og forhåpentligvis minker i antall. Drittfisk!  >:(;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det kunne vært interessant også å høre fra de som høster av elva, hvorvidt det har vært gode fangster av "lovlig" harr og aure. Grunnen til at jeg spør er for å få vite noe om hvorvidt settefisken savnes av mange, eller ikke! Dette var et hvileår for utsettinger, men det er jo planlagt utsett i kommende sesong. Evalueringen av sesongen inngå i rettighetshavernes videre forvaltningsstrategier, noe annet blir meningsløst. Om f.eks. dobbelt så mange storaure- og harr gyter eller har gytt denne sesongen, vil den naturlige reproduksjonen gi betydelige utslag i bestandstettheten. Jeg antar elva måtte vært fri for utsettinger i 3-5 år før man kunne anslå utvikling (og evt. behov for å gjenoppta utsettingene).

 

Lurer også på om fiskekortene har avkrysningsboks for utstyrsvalg (fluefiske, markfiske, slukfiske). Det ville i så fall gitt interessante opplysninger om endringer som kommer. I tillegg gir det kortselger en fin anledning til å gi opplysninger om f.eks. fluesone.

 

Jeg kan iallefall si det mafa at jeg pr dags dato ikke har fått en eneste settefisk i Rena i år. Anslagsvis har jeg landa ca 75 (ca 12 harr) fra 700 gram og opptil 1,5 kilo. Jeg har sjekka alle for å kunne registrere om det er settefisk, men ikke en har vært det. Det er jeg igrunn veldig glad for :)

Det er vel også helt på det rene at det står langt flere gytefisker i elva i år enn tidligere, og at det vil bli en langt større naturlig reproduksjon er det ingen som helst tvil om.

Hvis vi nå kunne få utbedret fisketrappene både i Storsjøen og ved Løpsjøen så finnes det vel ikke igjen ett eneste godt argument for at vi trenger en eneste settefisk i Rena lenger. Denne elva vil med dagens regler garantert kunne reprodusere seg selv, og med nye trapper så er siste rest av tvil borte.

 

Til neste år skal de sette ut en hel bøling med 35 cm settefisk. Er det noen som ser et annet argument for dette enn at noen der ute tjener grovt på det så kom gjerne med det.  :-[ :-[ :-[

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeoppsynet har jeg snakket med en gang i år, på Holmbo, da var`n i "sivil" , altså ikke på jobb! Har ikke hørt om noen som er blitt kontrollert!

(da er det mye vits i regler!!!)

Av de fiskene jeg har fått, var det kun en settefisk,ørret ca. kilo`n. Den hadde en markkrok i magen og 3 meter med sene ut av kjeften!!!! og den sto og vaket steady!!!  :'(

Forøvrig har Jeg hovet 5 "lovlig " fisk, 3 harr og 2 ørret!

 

Lars Gunnar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl har jeg ikke fått fiska så mye i år, noen voldsom fangst som kan gi erfaringsbasert  innformasjon har jeg derfor ikke.

På Åmotmøtet der bla de nye regla ble presentert, kom det fram at det settefiskopplegget som har blitt forsøkt i ei årrekke til en ganske høy pris, ikke har fungert i det hele tatt........konklusjonen, foruten de nye regla, var derfor at størrelsen på settefisken skulle økes til 35 cm, antall utsatt fisk skulle reduseres, og håpet var vist at den litt større settefisken skulle "sitte" bedre i høyere områder av elva.

Uten at jeg er kar om å huske tallene, er jeg ganske sikker på at den større settefisken, til tross for et mye mindre antall, koster minst like mye både for sjølve fisken, og for oppfølginga av den etter at den er satt ut.

 

Det var ikkeno bombe at milionsatsinga på settefisk ikke fungerte spesielt godt.......ikke var det noen bombe at det hele faktisk fortsetter heller i og med at settefiskens tre musketerer fortsatt har et godt tak i pengesekken og tråkker rundt i den samma lobbyen som døm har gjort i årevis.

 

Takket være pålegg om nytt flomværn i Løpet fikk vi heldigvis i etterkant av møtet et reelt håp om ny trapp.

Maksmålet på gjedda, som for så og si alle var.......tja, høl i hue i en kunstig sjø midt i harr og ørettelva Rena, blir etter alle solemerker borte til neste år.

Får jeg det som jeg drømmer om blir kortet utstyrt med tips om sirkelkroker til meiting.......kansje, hvis ideen er gjennomførbar, at det også følger med ei lita pakke med sånne kroker på kortet også, som om man ikke har bruk for døm sjøl kan gis videre til folk som kansje har kjøpt kort på sms.

Opplysning om alternativt krokoppsett til de som fisker med sluk må også med.......og ja, detta finnes også, i vassdrag i utlandet, hvor strengere fangstbegrensninger er innført på grunn av fiskepress er slik redskap hvisnok ganske vanlig.

Disse redskapene fisker/fanger vist ikke fisk noe dårliger enn det vi er kjent med tradisjonelt her i landet heller.

På den måten blir de nye regla lettere og mer forsvarlig/gjennomførbart med hensyn til både fisken og fiskerne, og ingen behøver å føle seg tilsidesatt pga redskapen døm fisker med!

Hvis noen med de rette kunnskapene innen meite og slukfiske kunne satt sammen en oversikt over slikt, som kunne distribueres på fiskefora som detta hadde det også vært helt fantastisk.......spesielt kansje hvis disse brukte slik redskap sjøl, for av en eller annen grunn blir slike som meg for eksempel, sett på som en fluefisketulling med skjult agenda! :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har snakket med endel folk, bl.annet Egil Håvard Wedul, og forsto jeg ham rett, er det så godt som sikkert at det blir ny trapp, ihvertfall i Løpet!Men når? Det er det store ?et.

Årets gjedderegler er nok historie ja, Tore S. Og takke f... for det!!!

 

 

Lars Gunnar

 

 

Da får vi bare håpe de setter igang raskt.......

Takk for info, Lars Gunnar.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men Qvenild var meget interessert i artikkelen om OMLØP ELLER FISKETRAPPER på EDGEFLYFISHING. Har sendt hele tråden over til ham. Og tro det eller ei; han mente i en telefonsamtale med meg at GLB hadde råd til å bygge omløpskanal. Håper at han mente det.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange har hatt en enormt "hyggelig" sesong i Rena. Ikke noe er bedre enn det! Årsaken kan vel være flere...: Ok forvaltning med bag limit siste årene har kanskje gjort sitt?

En bra sommer med henhold til vær og vannstand er en viktig årsak tror jeg?

Mindre sik(hvor har den vært i år.....?) i elva er kanskje en faktor?

Tror vel og at mange har fått fisk på 1 kg ++ pga den nye maximumsgrensa på 40 cm. Det jeg mener er at det blir fort kilosfisk av harr og ørret på 35 cm + for noen........ så lenge vi må sette de tilbake igjen. Er vel lett å ta i en hekto eller to...... er det ikke.....?

Selv har jeg hatt en ok sesong. Ikke fått veldig mye stort, bortsett fra en gamp på 57 cm.

Synes jeg stadig vekk ser nye fjes i elva, noe som er flott for åmot kommune. Tror derimot mange av de lokale fiskerne har boikottet elva denne sommeren pga forvaltningen. Litt trist, men dem om det! Ser for meg en enormt god sesong neste og neste og neste år viss dagens forvaltning opprettholdes! Fisken i Rena har et enormt vekstpotensiale!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Forstår det må bli svært subjektive vurderinger, men har dere i den "harde kjerne" registrert endringer i klientellet denne sesongen, med f.eks. større innslag av nye ansikter, andel fluefiskere vs andre fiskere? Mulig det er litt tidlig å se evt. endringer grunnet økt fokus både ved skriverier og nye regler, da eneste objektive registrering relateres til antall solgte kort. Noen som våger seg på litt synsing? De som ofte prater med andre fiskere og ønsker nye velkomne, får gjerne en god oversikt over hva som skjer.

 

Leste at Terje hadde hatt en særdeles god sesong (en annen tråd). Gjelder det flere av dere som bruker elva mye?

 

Hei Magne!

Det har vært en stor utskiftning av fiskere i år. Jeg har aldri sett så mange nye fjes langs elva, og denne oppfatningen deles av mange. Jeg tror nok våre skriverier her på Fluefiskesiden har en del å si for dette. Åmot Utmarksråd mener det samme, og synes å ane en "ny" generasjon brukere av elva. Men bevares, det er mange gamle travere fortsatt. Dette er flott, da vi trenger flest mulig som trives langs elva.

Terje er nok ikke den eneste som har hatt en god sesong, sjøl om undertegnede ikke er i nærheten av hans resultater. Som jeg selv og andre har vært inne på har nok det til tider fantastiske fisket flere årsaker. En "snill" regulant som har gitt enorme klekkinger, en k-faktor på fisken som vel har økt vekta på "all" fisk med 15-20 %, og det som synes som en mer stedfast bestand av storharr har gitt mange fiskere enorme opplevelser.

 

Det kunne vært interessant også å høre fra de som høster av elva, hvorvidt det har vært gode fangster av "lovlig" harr og aure. Grunnen til at jeg spør er for å få vite noe om hvorvidt settefisken savnes av mange, eller ikke! Dette var et hvileår for utsettinger, men det er jo planlagt utsett i kommende sesong. Evalueringen av sesongen inngå i rettighetshavernes videre forvaltningsstrategier, noe annet blir meningsløst. Om f.eks. dobbelt så mange storaure- og harr gyter eller har gytt denne sesongen, vil den naturlige reproduksjonen gi betydelige utslag i bestandstettheten. Jeg antar elva måtte vært fri for utsettinger i 3-5 år før man kunne anslå utvikling (og evt. behov for å gjenoppta utsettingene).

 

Lurer også på om fiskekortene har avkrysningsboks for utstyrsvalg (fluefiske, markfiske, slukfiske). Det ville i så fall gitt interessante opplysninger om endringer som kommer. I tillegg gir det kortselger en fin anledning til å gi opplysninger om f.eks. fluesone.

 

Tja, hva skal jeg si. En dag rundt St.Hans-tider fikk jeg 12 "lovlige" ørret på Rødsbakken-strekket. Dette var fisk fra en halv kilo til ni hundre gram. Skulle bli mange flotte produksjonsfisker av disse de neste åra.

Hva gjelder settafisken så er status quo opprettholdt. Det har alltid vært, og vil alltid være totalt bortkasta og i bestefall kun litt skadelig. De er selvfølgelig nødt til å holde på denne forvaltningen i en periode på flere år for å kunne se bestandsutviklingen.

Fiskekorta har kun en avkrysningsboks for hvilke elv den enkelte fisker hovedsaklig vil benytte. Her er det rom for store forbedringer. Jeg håper at årsaken til store mangler av slikt kommer av at de nye fiskereglene kom litt brått på.

 

Jeg kan iallefall si det mafa at jeg pr dags dato ikke har fått en eneste settefisk i Rena i år. Anslagsvis har jeg landa ca 75 (ca 12 harr) fra 700 gram og opptil 1,5 kilo. Jeg har sjekka alle for å kunne registrere om det er settefisk, men ikke en har vært det. Det er jeg igrunn veldig glad for :)

Det er vel også helt på det rene at det står langt flere gytefisker i elva i år enn tidligere, og at det vil bli en langt større naturlig reproduksjon er det ingen som helst tvil om.

Hvis vi nå kunne få utbedret fisketrappene både i Storsjøen og ved Løpsjøen så finnes det vel ikke igjen ett eneste godt argument for at vi trenger en eneste settefisk i Rena lenger. Denne elva vil med dagens regler garantert kunne reprodusere seg selv, og med nye trapper så er siste rest av tvil borte.

 

Til neste år skal de sette ut en hel bøling med 35 cm settefisk. Er det noen som ser et annet argument for dette enn at noen der ute tjener grovt på det så kom gjerne med det.  :-[ :-[ :-[

 

Terje!

 

Det var ikkeno bombe at milionsatsinga på settefisk ikke fungerte spesielt godt.......ikke var det noen bombe at det hele faktisk fortsetter heller i og med at settefiskens tre musketerer fortsatt har et godt tak i pengesekken og tråkker rundt i den samma lobbyen som døm har gjort i årevis.

 

Settefiskprosjektet i Renaelva starta muligens i god tro. Imidlertid kom det raskt sterke indikasjoner på at dette ikke fungerte etter hensikten, og da begynte manipulering av prosentvis gjengfangst og annen dritt. Årsakene til denne elendigheten konkluderer dere med selv.

 

Jeg har snakket med endel folk, bl.annet Egil Håvard Wedul, og forsto jeg ham rett, er det så godt som sikkert at det blir ny trapp, ihvertfall i Løpet!Men når? Det er det store ?et.

Årets gjedderegler er nok historie ja, Tore S. Og takke f... for det!!!

 

 

Lars Gunnar

 

 

Ja Lars Gunnar, takke f... for begge deler. :)

 

Jeg vet ikke, men Qvenild var meget interessert i artikkelen om OMLØP ELLER FISKETRAPPER på EDGEFLYFISHING. Har sendt hele tråden over til ham. Og tro det eller ei; han mente i en telefonsamtale med meg at GLB hadde råd til å bygge omløpskanal. Håper at han mente det.

 

Magne Fjellstad.

 

Dette må være en rein bløff, Magne. Han påstår jo at det ikke finnes fisk igjen i vassdraget som har vandringstrang... Med det sagt så er det jo som kjent aldri for seint å snu.

 

Ser for meg en enormt god sesong neste og neste og neste år viss dagens forvaltning opprettholdes! Fisken i Rena har et enormt vekstpotensiale!!

 

Du er nok ikke aleine om å ha forventninger Vidar. :) Snille sportsfiskere og en snill regulant er det som skal til. Noe mer hokus-pokus er det vel ikke?

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Jeg glømte kjerringa jeg Lars Gunnar! ;D

Hva gjelder været så spiser nok fisken ganske mye sjøl om det blåser og ikke finnes klekkinger. Når regulanten gjør som i fjor derimot, da trur jeg fisken stresser på seg magasår i stedet for å eta seg svær.

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Trikset er å "stay single". ;D ;D

Jeg bare spør følgende: "Terje, hva med en fisketur i dag?"

Så svarer jeg meg selv: "okay da, jeg stikker en tur i dag også......"

 

Funker hver gang ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og din splittede personlighet er like lettlurte altså?  ;D;);D Bra dere har samme hobby, ellers kunne det blitt full krangel i heimen hehehehehe  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Må innrømme at det ikke alltid er like lett å ta seg en tur som før  :-\, men samtidig er det ikke så ille heller  ;) Har sine fordeler  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Du og din splittede personlighet er like lettlurte altså?  ;D;);D Bra dere har samme hobby, ellers kunne det blitt full krangel i heimen hehehehehe  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Må innrømme at det ikke alltid er like lett å ta seg en tur som før  :-\, men samtidig er det ikke så ille heller  ;) Har sine fordeler  8)

 

Det er det som er så genialt Åddvard, jeg er like lettlurt hver gang og det er jeg å ;D ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...