Gå til innhold

Hyggelig line overraskelse:)


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei igjen dere

 

Vil bare komme med info om et overraskende bra snøre jeg har prøvd til presentasjons-fiske

 

HARDY DRY FLY(ice blue) WF

 

Dette snøret er 25meter,det er meget stabilt. Utrolig "lett" å få til gode presentasjoner med dette.

Taperingen er veldig jevn, du kan med andre ord holde en del i lufta uten at du føler ustabilitet.

Jeg smiiilte lenge etter jeg prøvde det, "må ha det" følelsen kom tilbake.

Tror jammen det har ca halvparten av prisen til et SA snøre, denne karen jeg prøvde det av hadde hatt det en stund og det var null slitasje.

 

Dette er verdt en test folkens   

Ville bare dele dette med dere! (smaken er som baken, MEN tror mange her inne hadde vært enige i en test)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det snøret du snakker om hørte med til et av favorittsnørene mine før i tida. Det er laget av SA, tror det er forholdsvis likt snøret som SA selger som aircel. Det hardysnøret har iallefall vært i markedet i 25 år, altså en hestealder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Staffan

 

Mulig det, men jeg synes profilen Hardy vs SA er ulik. Taperingen på Hardy er enda mer stabil. Overgang klump vs runningline-delen.

 

Har prøvd begge snørene etter hverandre på tur og de virket ikke helt like gitt.

Men vi har jo alle ulike meninger, klumpen på SA er mer komprimert.

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg tror de kan ha komprimert klumpen på SA lina de siste åra. De ser nok Aircel som en nybegynnerline og derfor har de kanskje laget en kortere klump slik at den skal gu skytefølelse med lite snøre på utsidn av toppøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, for meg så virker SA snøret slik du beskriver.

Slik er nemlig ikke HARDY snøre, mulig det er gammelt... Men et utrolig godt snøre er det, prøvd mye snører jeg og denne er faktisk på topp 3 lista mi av alt jeg har prøvd.

 

Det mest fascinerende med snøret er hvor "stålkontroll" man har med det. Tror taperingen der er rett og slett genial.

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Jevnheten mellom klump og runningline-.

 

Altså baktapering. Tok du han? ;D

Det var dårlig formulert. Sorry!!!

 

Fikk greie på at Hardy har sluttet å produsere dette, håper det bare har et annet navn eller noe...

 

 

Torgeir

 

hehe må bare plage deg litt til, har du opplevd snører med ujevn tapering mellom snøre og bakline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

svaret er JA, skjønte jo det. Sier noen litt feil så blir man "arrestert" gitt ;D

 

 

Torgeir

 

Sorry men du beskriver snøret litt dårlig (uforstålig) hvordan er klumpen på snøret  er den lang eller kort tynn eller tykk bakline og hva har det å si om taperingen mellom klump og bakline er jevn/stabil, jeg har hørt om korte og lange taperinger men aldri jevne :-\.

Forklar litt hvorfor den "jevne" taperingen hjelper til å holde snøret stabilt i lufta?

 

Unskyld at jeg arresterer deg litt men beskrivelsen din av snøret er litt full av flotte ord som ikke sier spesssielt mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, her er beskrivelse:

 

Klumpen er lang, man kan holde mye snøre i lufta p.g.a at baktaperingen har en fin overgang til runningline-delen. Denne blir ikke for brå, dette bidrar til at snøret er lett å kontrollere med mye snøre utenfor toppringen.

Det tåler mye overheng uten at det blir vanskelig å kontrollere.

Det er også bra på korte kast fordi det glir såpass bra.

 

Håper dette tilfredstilte deg Øystein ;D

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

He he... Takkar ;D ;D

 

Noen ganger skriver jeg litt fort, godt vi har noen kvalitets-sikrere her, eller "hakke på Toggi innlegg" ;)

Denne var ikke ment til deg Øystein.

 

 

Mvh

Torgeir

 

NB! Hvis noen vet hvor dette snøre selges tas tips imot med APPLAUS  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har leita overalt, synd at sånne snører blir tatt ut av salg.

Snøre er meget bra og kan måle seg med snører i den doble pris-klassen.

 

Dette sier jeg med grunnlag av at jeg har prøvd masse av dagens snører i mange forskjellige merker.

 

Takk for info :)

 

 

Mvh

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synd :(

 

Hvis noen har snøret i klasse 4-6 så bare PM meg, jeg kjøper det t.o.m godt brukt ;)

 

 

Mvh

Toggi

 

XXL i Sarpsborg har ei kasse hvor de selger ut en del Hardy utstyr til halv pris.  Tenkte på denne tråden og stakk innom der idag, de hadde dette snøret, men dessverre kun i klasse 3 og fra 8 og oppover. Kanskje snøret kan være å finne i andre utsalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ, Toggi  ;D

 

Hvis du har dataene på snøret, dvs, lengde på baktapering - klump - fronttapering så er sjansen meget stor for at du finner noe som ligner veldig fra andre produsenter også. Ta frem skyvelæret hvis du må. Du har tydeligvis kommet over en type snøre som passer deg godt, og sånt skal man ikke kimse av  ;).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ, Toggi  ;D

 

Hvis du har dataene på snøret, dvs, lengde på baktapering - klump - fronttapering så er sjansen meget stor for at du finner noe som ligner veldig fra andre produsenter også. Ta frem skyvelæret hvis du må. Du har tydeligvis kommet over en type snøre som passer deg godt, og sånt skal man ikke kimse av  ;).

 

 

 

Hallå sjef ;D

 

Der tar du helt rett, funnet at man får det fra utlandet. Det likner litt på aircel som Staffan var inne på. Bare at klumpen på Hardy-snøret er lenger. Men resten er temmelig likt. En drøm å kaste med dette tmags.

Men ingen krise, fikk Snowbee xs prestige WF 5 igår. Det skal testes idag, kan bli nok en lineoverraskelse ;D

 

 

Mvh

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...