Gå til innhold

Numedalslågen


Dryfly

Anbefalte innlegg

Har fisket litt på strekka Øvre Svangtjønn - Ossjøen. Mye småfisk, en og annen fin, men de er stort sett fiskespisere. Vi fikk noen kiloser på streamer, de hadde ikke et insekt i magen selv om det klekket 3 arter døgniser tidligere på dagen. Litt kjedelig...

 

Har inntrykk av at fisken vandrer mye i elva, særlig de av litt størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 år senere...
Gjest staffan@epost.no

husk dette vassdraget drenerer fra Hardangervidda.....vassdraget er stort sett infisert med ørkyte.....mange partier abbor, småvokst sik, men ørreten finnes......lampeland er et godt tips......elva er stor og bred......mye å lete seg fram i......hadde på denne tiden av året søkt andre steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk dette vassdraget drenerer fra Hardangervidda.....vassdraget er stort sett infisert med ørkyte.....mange partier abbor, småvokst sik, men ørreten finnes......lampeland er et godt tips......elva er stor og bred......mye å lete seg fram i......hadde på denne tiden av året søkt andre steder

 

ville du søkt andre steder fordi det er for tidlig på året eller fordi vannstanden er høy pga smelting fra H.vidda, eller?

jeg skal ikke lete så veldig mye, vet eksakt hvor jeg skal, men er litt usikker på fiskekortregler samt vannstand, klekking osv... området jeg hadde tenkt meg til er forøvrig samme stalltips du kommer med... hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste årene tilbragt noen dager i denne elva på de stedene som det her snakkes om. Generellt dårlig fiske, til tross for tidvis perfekte forhold med gode klekkinger. Kontaktet frustrert kjentfolk og diverse skribenter som har fisket her opp gjennom årene som kunne fortelle at ørretstammen hadde gått markant tilbake de siste 10 årene pga regulering og tørrlegging av partier nedenfor demning/ avløp overfor Flesberg.

 

Det er noen nydelige partier som fortsatt holder (stor fisk), men som det nevnes er den stadig i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kjenner jeg blir litt trist nå, har kjørt oppover langs denne elva mange ganger, men da har Hardangervidda vært destinasjonen og stengene ligget baki bilen.

Nå, i morgen faktisk, hadde jeg tenkt å kjøre ens ærend oppover numedalslågen bare for å fiske i nettopp numedalslågen. Elva er jo vanvittig fin...

 

Alternativet mitt er nemlig Nordmarka/Bærumsmarka og DA må vel lågen være bedre, eller??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FAEN!!!

 

Jeg burde hørt på Staffan og Tåka!!

Tidenes bomtur til Lampeland og områdene nord og sør.

Lufta var full av innsekter, men jeg tror jeg kan telle antall vak i løpet av en HEL DAG, på ei hånd. Tragisk.

 

Dro hjemmefra halv syv og var klar for en laaaang dag i elva, kjørte litt rundt oppi lia der og prøvde flere forskjellige plasser, klokka fem dro jeg hjemover igjen, superfrustrert!

 

Ingen god fluefiskedag for undertegnende...

 

Har i alle fall fått trent på å uttale nicket mitt i dag, jeg stod på nedsiden av ei bru og sa "vak da for faaaen" minst en million ganger, ingen ville høre... :-\

 

jaja, like blid, i morgen er alt glemt og iveren og lysten er tilbake ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...