Gå til innhold

Torpa/Dokka


Hunderørret

Anbefalte innlegg

For et par år siden var jeg oppe i Nord - Torpa. (Rett nord for Dokka). Var såvidt nedom elven som renner der, et stykke oppi etter at veien har begynt å flate ut etter stigningen igjen. Noen som har noe formening om fisket der? Da jeg var der vaket det masse, men det hjalp jo ikke dumme meg som fisket med spinner/sluk på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....elva jeg tenkte på er kanskje den mer kjente "etna" eller hva den nå heter. Blir tatt ørret på over 5-6kg der hvert år - men da gytevandrende ørret fra Randsfjorden. Akkurat samme fiske som blir utført i lågen (hvor mjøsørreten går).

Men så har du også Dokkaelva som renner inn igjen i Etna litt lenger sør for Dokka, veit ikke hvor langt den strekker seg, men den går omtrentlig gjennom Dokka sentrum. Veit heller ikke hvordan fiske er i den elva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje en litt vag beskrivelse av elveplasseringen. Uansett høres det jo ut som det kan være vært turen over. :)

 

Den elva jeg prater om finner du hvis du kjører over fjellet fra Vingerom mot Dokka. Også svinger du av og nordover igjen når du kommer ned fra fjellet igjen. Synd jeg ikke klarer å huske hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du da fra Vingerom og over fjellet, kommer du først til folkerep. Torpa. Du mener vel kanskje ikke at du svinger inn til høyre med en gang du har kommet ned fra fjellet, altså inn i selveste torpa sentrum, som består av en barneskole, gatekjøkken og bort men ???? hehe....

Eller kjører du helt ned til Dokka, så tar av nordover igjen ? Hvis du gjør det så får du Etneelva eller Etna om du vil på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidoki - stemmer den renner på venstresida av deg først når du kjører oppover, så krysser du elva ett stykke oppi der. MEN før du gjør det så er det noen fiiiiine partier i elva, med store høler -> stryk -> høler etc. (hvis vannstanden er normal da). Jeg har aldri fisket der selv, og kan heller ikke huskeat noen har fortalt meg om elva heller, men den kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synna er bra den om det er nok vann. Og så gjelder det å finne de fine partiene av elva..hvem vet, kanskje lurer det stor bortglemt fisk i en av kulpene. Elven er desverre regulert og det kan virke som om de slipper svært lite vann ut til tider. Jeg har kun fisket langt opp, nesten ved Synnfjorden og der er elven svært liten!

Gi meg en tilbakemelding på hvordan det var, etter du har vært der da..

Er selv svært nysjerrig på hvordan fiske er i deler av Synna!

Skitt Fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...