Gå til innhold

bilder av din sjøørret!


joma

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei joma

 

Kjempebra iniativ :)

 

Sted: Eidangerfjorden

Dag: 1 juledag (2006)

Flue: Runars deceiver

 

Sjøørreten var vel 7-8 hg, husker dette veldig godt siden været var knall og det minte meg mer om sommer enn vinter. Landet to denne dagen, begge knallblanke. Tror jeg dro en makrell den dagen også, alle snakket om kilma og jul ;D

 

Legger ved to bilder.

post-1259-13949851886097_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil bare ta med to stykker som jeg husker litt.

Den ene er den feiteste jeg har fått i karrieren(tok en muddler-zonker) på natta. (2340 husker jeg) 2,4 kilo

 

Den andre er årets fineste, den er ikke størst. Men den ga meg mest, veldig fin k-faktor.

Bare å sende inn bilder her, flott tråd.

 

Morsomt å se litt blank fisk igjen i disse høst tider ;D

post-1259-13949851922858_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Litt vel mye død aure i denne tråden, jeg leggre ut et bilde av en som forhåpentligvis lever enda :D

 

 

 

 

Ps. Levende fisk ser utrolig mye bedre ut enn død fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ventet på kommentaren...

 

Ikke noen bombe at den kom fra akkurat deg Øystein!

Trist at dette skal bemerkes i hver eneste tråd, jeg tror at de fleste er veldig c & r fokusert i sjøen også.

Hvertfall når det gjelder SØ fiskere med flue. Sluk, mark etc vet jeg null om.

 

Noen få SØ tar man vare på, enten p.ga skade eller til en middag eller to.

 

Hvor ille er det øystein?

 

PS! Husk å kun ta bilde av levende fisk, hvis ikke blir det "ramaskrik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil skåne fisken mest mulig løfter man ikke fisken ut av vannet... Kansje man ikke burde fiske i det hele tatt! Blir litt provosert av sleivkommentarer i tide og utide. Kansje noen tar seg selv litt vel høytidlig noen ganger? Jeg innrømmer glatt at jeg kakker en og annen fisk. Det er en del av totalopplevelsen min.

Jeg fisker stort sett alene. Da er det sjelden jeg knipser bilder av fisk som skal slippes tilbake.

Ser titt og ofte bilder hvor fisken holdes med ene hånden og kameraet med den andre, gjerne etter sporden.

Er ikke mye kontroll der i gården. Ett sprell, og fisken risikerer ryggskade!

 

Fisken på bildet ble forøvrig sluppet ut igjen, forhåpentligvis uten varige mén  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for pokker da, gutter . . . Dere dreper vel ikke fisk ? !  ;D

Nei, ærlig talt, jeg trodde da vi fluefiskere hevet oss over slikt primitivt barbari  :o  ;D

Skal det absolutt vises bilde av fangsten bør det gå tydelig frem at fisken er uskadd og lykkelig, og la det for all del ikke herske tvil om at den fortsatt svømmer rundt i den tilstanden ! Dermed er barbari byttet ut med romantikk, og dere har skjønt hva dette dreier seg om  ;D

Nei, spøk til side ; Kanskje det kunne være en ide å på en eller annen måte å få merket innlegg med slik sterkt innhold, slik at de som ikke orker å se død fisk kan få slippe det ?

En svart trekant feks, kunne varslet om sterke scener ? :o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidt fra vestjylland....

 

Her i den vestlige del af Limfjorden bliver sjørreten ikke så store.....omkring de 60cm og 2kg er de største jeg har fanget.

 

Denne her fanget i marts, tror jeg, på et Juletræ  ;D

 

Står ofte på bare 20-40cm vand, så man skal vade forsigtigt eller kaste fra stranden  ;)

 

Men sjøørret dem spiser man  ;D  (når de er over målet på 40cm her i DK)

 

 

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Litt vel mye død aure i denne tråden, jeg leggre ut et bilde av en som forhåpentligvis lever enda :D

 

 

 

 

Ps. Levende fisk ser utrolig mye bedre ut enn død fisk.

 

Dette var da en veldig snill måte å si i fra at vi bør slippe ut mest mulig sø igjen, jeg kan ikke se noe i dette innlegget som skal føre til at noen skal føle seg så fornerma Toggi.

 

 

Jeg må si at jeg er en fanatisk c&r mann og jeg mener at all sø over kiloen burde vært fredet :)

 

Tror fisken på dette bildet tok ei oransje reke, en kald fin vinter dag med sol og vindstille.

post-0-13949851966308_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fine bilder ;)

 

Det er nok en vanlig diskusjon om man skal drepe en fisk eller ikke, jeg synes at man kan ta med seg noen SØ hjem, det kan da ikke gjøre noe. Noen har kanskje best av å bli drept også, med tanke på kroking og kjøring?

Men skjønner at folk tar med seg slike sjøørret som er på denne tråden :D Mye lekkert!

 

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk her virkelig bryr seg om fiskens ve og vel, hadde de ikke fisket i det hele tatt..

 

For å kjøre fisk med en skarp stålsak med mothake på setter vel fisken pris på.. For ikke å snakke om hvor sliten den blir etter sportsfiskerens jag etter tilfredstillelse under kjøring ???

 

Edit: Har ikke bilde av noe SØ.. ENDA..  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Legger inn et bilde av fire fine sø som jeg fikk i Nord-Trøndelag i sommer. Fra 1,4kg til 3,3 kg fikk 24 sø fra 0,5kg til 3,3 kg på 3 timer.

Kunne dratt mange flere hvis jeg hadde holdt på hele dagen. Men var fornøyd med 4 stk. Skal også sies at jeg fikk ca 70 - 80 fisk på 5 turer det var bonansafiske, men tok 8 stk, fikk vel ca 20 stk over 1 kg. HELT RÅTT. Det hele skjedde pga at det var på million vis av sil/sild yngel som gikk i marebakkene og overalt hvor jeg dro for å fiske. Det spruttet i sjøen av jaggende sø.

 

Tror det blir lenge til jeg treffer noe slik igjenn.

 

De flest fiskene fikk svømme videre.

post-1034-13949851968338_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...