Gå til innhold

Dubbing


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker dere bare nesten en type dubbing? Jeg bruker alt i fra superfine til grov antron alt etter som.

Bruker alt mulig, alt ettersom hvilke fluer jeg binder. Enig med deg Ruffen :)

Bruker Flyrite også, men det er fordi jeg har mye liggende. Men, skal jeg ha nytt til erstatning for Flyrite, da blir det Hends materiale :)

Er også veldig glad i Staffans dubbinger, både kapok, alpakka og polyamid :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere bare nesten en type dubbing? Jeg bruker alt i fra superfine til grov antron alt etter som.

Jeg tror ikke så mange bruker bare én type dubbing. Jeg bruker mange ulike, etter hva jeg vil ha fram av egenskaper til hver fluetype.

Men som hoveddubbing, Fly-Rite. Som Jan Erik klipper også jeg den alltid i to før jeg fluffer den sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere bare nesten en type dubbing? Jeg bruker alt i fra superfine til grov antron alt etter som.

Jeg tror ikke så mange bruker bare én type dubbing. Jeg bruker mange ulike, etter hva jeg vil ha fram av egenskaper til hver fluetype.

Men som hoveddubbing, Fly-Rite. Som Jan Erik klipper også jeg den alltid i to før jeg fluffer den sammen igjen.

Jeg er/var klar over at du brukte flyrite som main. Flyryte har alle tenkelige fargekomboer og blandes lett. Som Frode sier bruker jeg mye forskjellig dubbig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandt finere dubbing går det stort sett i Fly-rite, sjelden noe problem med å få fine og jevne kropper med denne(uten kaffekvern). Ellers er alpakka dubbingen flittig i bruk til litt grøvere kropper.

EDIT: Ellers er det godt at jeg ikke begynner å bli senil(ref: likt svar på side 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...