Gå til innhold

Tips om kjøp av vadere etc. på ebay


Åge

Anbefalte innlegg

Hei

 

trenger ny vadejakke, og har tittet på endel forskjellige merker/typer.Fant ut at det gikk å bestille til 1/3 av prisen på Ebay, mot 10$ i porto hos en sjappe(USA) som reklamerer at de sender til nordiske land.

 

Hva kan jeg forvente meg av toll,leveringstid etc. hvis jeg bestiller fra statene?

Jeg så at de også hadde Simms vadere til 1400 spenn som ligger på 4 lapper her til lands.

 

Setter pris på om noen kan dele litt erfaringer rundt dette å handle på Ebay.

 

Takk :)

 

Åge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kjøper stort sett alt jeg trenger på eBay. Alt fra boxere til bildeler, og selvfølgelig en hel del fiskeutstyr. Leveringstid varierer litt, men som oftest ligger det i postkassa i løpet av ei ukes tid eller så. I løpet av de tre åra jeg har brukt eBay, har vel 80% av varene glidd rett forbi toll. Og ber du avsender om å merke pakken som gave e.l., noe de som oftest gjør, så er det nada problem. Uansett så sparer du godt med penger om det skulle bli stoppa i tollen. F.eks. Simms G4 vadebukse, som ligger rundt ni lapper her på berget, finner du på eBay til rundt 3000! Så litt toll og moms har man vel alltids råd til  :)

Har heller aldri blitt lurt eller skuffet angående varer kjøpt på eBay. Opprett paypal-konto (www.paypal.com), så er du safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kikket faktisk en del på ebay idag, og jeg får nå plutselig forståelse for at folk handler der. Med en dollarkurs på 5.40, så blir det jo ganske så billig. Søkte litt på SIMMS ting......GRÅDIG billig, for ikke å snakke om G Loomis og SAGE stenger. Men hvordan er garantien når en bestiller fra USA? Gjelder fremdeles garantien på stenger?.

 

Og vist du feks får problem med et par vadere du har kjøpt, kan du jo levere desse på butikken du har kjøpt de på vist du har handla i norge. Problemet er bare at du kan få to par til samme prisen som et vist du kjøper på Ebay :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket faktisk en del på ebay idag, og jeg får nå plutselig forståelse for at folk handler der. Med en dollarkurs på 5.40, så blir det jo ganske så billig. Søkte litt på SIMMS ting......GRÅDIG billig, for ikke å snakke om G Loomis og SAGE stenger. Men hvordan er garantien når en bestiller fra USA? Gjelder fremdeles garantien på stenger?.

 

Og vist du feks får problem med et par vadere du har kjøpt, kan du jo levere desse på butikken du har kjøpt de på vist du har handla i norge. Problemet er bare at du kan få to par til samme prisen som et vist du kjøper på Ebay :(

 

Tar jeg ikke helt feil følger garantien produktet ikke brukeren. I alle fall i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms må man betale uansett om det er gave eller ikke, så lenge varen koster mer enn 200 kr da. ;)

 

 

..så lenge pakken blir stoppa vel og merke. Som nevnt ovenfor har ca 80% av det jeg har handla på ebay gått forbi toll, og dermed ikke blitt ilagt norsk moms. Men VIL du betale moms, er det jo bare å si ifra på posten når du henter pakken at du gjerne vil betale 28% ekstra av varens verdi  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måtte betale moms 100% av gangene :P Men det finnes jo måter å redusere denne også, ved å få avsender til å skrive halv pris av det varen koster på pakken ;)

Med dagens dollarkurs kommer du fett ut av det uansett, med eller uten moms. I hvertfall om varen koster litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms eller ei ; handler man fiskeutstyr fra usa nå om dagen er det mye penger å spare !

Og er man ikke avhengig av å ha absolutt siste nytt vil man finne så bra tilbud på e-bay og under div "closeout" i nettbutikker at tilsvarende vare kjøpt i norge vil komme på flere ganger prisen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

 

Simms Classic guide vadejakke er avertert på nettet til 3700 hos en norsk nettbutikk.

1375 spenn kom jakka på med porto(http://www.gorgeflyshop.com/). Nå har den ikke gått gjennom tolla enda, så hvis vi beregner 300-400 spenn i toll så er vel det realistisk..

 

1775 kr for den jakka var for godt til å være sant, så jeg bestilte den i all stillhet og venter med skyllebøtta fra dama til den dagen jakka kommer i posten ;D

 

"Mere fiskesaker nå igjen!!!  du ser jo ut som et jævla juletre snart jo"

(ref. håv på ryggen og kastekurv foran, noe jeg har fått høre en del ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kjøpe flusnører på ebay. Kjøpte SA GPX til 200 spenn i sommer og har kjøpt SA snører og Airflo der tidligere. Greit å betale 1/3 av prisen og nettopp 1/3 av prisen er vel stort sett det man betaler for fiskeutstyr fra USA om dagen, moms eller ikke.. Ser dårlig ut for forhandlere her til lands.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Til info:

 

Simms Classic guide vadejakke er avertert på nettet til 3700 hos en norsk nettbutikk.

1375 spenn kom jakka på med porto(http://www.gorgeflyshop.com/). Nå har den ikke gått gjennom tolla enda, så hvis vi beregner 300-400 spenn i toll så er vel det realistisk..

 

1775 kr for den jakka var for godt til å være sant, så jeg bestilte den i all stillhet og venter med skyllebøtta fra dama til den dagen jakka kommer i posten ;D

 

"Mere fiskesaker nå igjen!!!  du ser jo ut som et jævla juletre snart jo"

(ref. håv på ryggen og kastekurv foran, noe jeg har fått høre en del ganger)

Det er en deilig jakke det :)

Gler meg på dine vegner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...