Gå til innhold

"Rumpetaske"


Charlie

Anbefalte innlegg

Er litt lei av å dra på vesten hver gang.

Vil derfor ha meg en liten "rumpetaske" som det het før i tiden.

Må være plass til bokser, fortommer og annet snask.

Men - hvilken skal jeg velge - og hvorfra???

Fisker etter hvert en del i sjø, men den skal også brukes i vatn og elver.

Anyone?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkroken har denne:

http://www.solvkroken.no/ekat/produkter/HK_09/2990/SOLVKROKEN/09_7022.html

 

Koster kun 129,-

 

Har den selv. Den har plass til mange fluebokser. En del mindre rom for fortommer annet nips. Men den har ikke retraktorer, det har jeg savna.

 

TM

 

Det var andre boller, ja. Takk for den :)

Så gjenstår det kun å finne en forhandler i nærheten.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt den selv på Smartclub på Slependen. Simms varianten har jeg også testet, og den suger skikkelig i forhold... prisen er skyhøy og produktet er bob bob. Hverken bra eller dårlig liksom.

 

Når det gjelder denne Solvkroken greia så må det sies om de produktene at glidelåsene virker litt billige og tåler ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

En regnfull dag, med bokser som ikke er vantette så ruster alle fluene. Det er fordelen med SIMMSen, vanntett. Men for all del. Finnes sikkert mye annet lignende på markedet til billigere pris. Men du skal tenke på at dette faktisk er et av de produktet er det du brukes mest av alt utstyret ditt og det bør være av en viss kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regnfull dag, med bokser som ikke er vantette så ruster alle fluene. Det er fordelen med SIMMSen, vanntett. Men for all del. Finnes sikkert mye annet lignende på markedet til billigere pris. Men du skal tenke på at dette faktisk er et av de produktet er det du brukes mest av alt utstyret ditt og det bør være av en viss kvalitet.

 

Den er vel ikke vanntett, men regntett/sprutsikker? Vet om flere som har tømt den for vann etter de har vadet litt for dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regnfull dag, med bokser som ikke er vantette så ruster alle fluene. Det er fordelen med SIMMSen, vanntett. Men for all del. Finnes sikkert mye annet lignende på markedet til billigere pris. Men du skal tenke på at dette faktisk er et av de produktet er det du brukes mest av alt utstyret ditt og det bør være av en viss kvalitet.

 

Da skal det regne rimelig bra...;) Men den er absolutt ikke vanntett. Har tømt min for vann etter litt dristig/klønete vading flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nicolaj, vanntett bør det være.

Fikk ødelagt mange av god-nymfene mine etter at de ble oppbevart i rumpetaske.

Litt dyp vading og hele boksen rant full av vann. Det ble ikke oppdaget før et par uker var gått.

Innholdet i nymfe eksen var da et sørgelig syn. Brunt rustvann sildret ut av den da jeg skulle åpne den  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det regne rimelig bra...;) Men den er absolutt ikke vanntett. Har tømt min for vann etter litt dristig/klønete vading flere ganger.

 

nemlig! de gangene jeg har 'druknet' rompetasken, var fordi jeg vadet for dypt, og aldri pga regn. ;)

 

simms-greia er klumpete, for få innelommer og super treg glidelås. finnes langt bedre og mer rimelig alternativer, feks vision sin som ble foreslått over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

http://www.fishpondusa.com/waterdance.cfm

 

Jeg bruker denne, men er ikke alltid at jeg gidder å drasse på pack/rumpetaske. Pleier som oftest å holde med bare jakka vist jeg bare er en plass å fisker. Hender også at jeg har taska på meg, for så å ta den av vist jeg skal "ta" en fisk jeg har funnet. Enten denne, eller en liten sekk som legger ved bredden når fisken skal til pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Henning, den waterdancen har jeg også. Supergod pack!

Jeg har også Simms'en som Nocolaj nevner, og den er veldig mye mer vannmotstandig.

Det er konge når det regner, og tåler et "plask" i elva hvis du stuntvader litt for tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, den waterdancen har jeg også. Supergod pack!

Jeg har også Simms'en som Nocolaj nevner, og den er veldig mye mer vannmotstandig.

Det er konge når det regner, og tåler et "plask" i elva hvis du stuntvader litt for tøft.

 

går mer enn god for denne!  Bruker min i all slags vær og har vel aldri registrert våte fluer! bortsett fra en gang i hemsila, hvor mine 175 aldri ble lange nok..

 

følg med på prima sine sider, Roy har mange bra salg/tilbud på fishpond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hadde meg en liten genial en i Rena i sommer :D

Har packen som oftest på ryggen vist jeg har den på når jeg fisker (bak på hofta). Hadde tørka ei flue som jeg hadde hatt 20 flyt med oppstrøms på en fin fisk, og hadde da packen på magen. Jeg hadde vel vada sånn ca til ræva, da lyset ble LITT vrient, og jeg lendte meg ned mot overflaten for å få bedre vinkel på synet, og for å se om fisken tok klintørre døgniser eller halltørre ( Les klekkere). Jeg registrerte en sånn litt dryppende lyd hver gang jeg reiste meg opp igjen, men tenkte da ikke på hva lyden kom av :)....Etter 10-15 slike "hippackdykk" gikk det opp for meg når jeg skulle ha litt flytegèl....Da hadde jeg dykka packen HELT under vann hver gang jeg bøyde meg ner for å kikke, og hadde da den nette sum av 5 cm vann inni packen :D :D...Smaaaaaart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fishpondusa.com/waterdance.cfm

 

Jeg bruker denne, men er ikke alltid at jeg gidder å drasse på pack/rumpetaske. Pleier som oftest å holde med bare jakka vist jeg bare er en plass å fisker. Hender også at jeg har taska på meg, for så å ta den av vist jeg skal "ta" en fisk jeg har funnet. Enten denne, eller en liten sekk som legger ved bredden når fisken skal til pers.

 

Har denne jeg også men ikke brukt den så mye. Såvidt jeg husker sklir belte i beltestrammerne slik at det stadig må etterstrammes. Flere som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

http://www.fishpondusa.com/waterdance.cfm

 

Jeg bruker denne, men er ikke alltid at jeg gidder å drasse på pack/rumpetaske. Pleier som oftest å holde med bare jakka vist jeg bare er en plass å fisker. Hender også at jeg har taska på meg, for så å ta den av vist jeg skal "ta" en fisk jeg har funnet. Enten denne, eller en liten sekk som legger ved bredden når fisken skal til pers.

 

Har denne jeg også men ikke brukt den så mye. Såvidt jeg husker sklir belte i beltestrammerne slik at det stadig må etterstrammes. Flere som har hatt dette problemet?

 

Dette har jeg aldri opplevd med min. Er du sikkert på at du bruker den riktig?

Jeg har den så stram at jeg lett kan rotere den på hofta. dvs snu den bak på hofta når den ikke brukes. Når den er komt bak på hofta, så stramer jeg til de to remene som er på toppen av sele packen (fremme på packen) og da blir den stram og fin. Løsner ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...