Gå til innhold

Andre arter i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Faen! Mistet en som var enda større under landing i dag. Feit som en julegris, og må ha vært bortimot 120 cm lang. Gjorde en klassisk nybegynnerfeil og glemte å løsne på bremsen når jeg fikk den inn mot land :-[ og i kombinasjon med at fisken trolig har skadet fortommen da den rullet over den like før, ble belastningen for stor for tippet på 0,34 mm. Den røk i hvert fall midt mellom knutene :'( Har fortsatt gåsehud på armene over to timer etterpå, og selv om storfisken glapp denne gangen, var det en stor opplevelse bare å få se sei av dette kaliberet jage sildestimen på så nært hold helt inne ved land...

Så forresten et par makrell av bra størrelse jage på silda også, og som et lite plaster på såret fikk jeg en fin småsei på drøyt 1,5 kg til panna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Faen! Mistet en som var enda større under landing i dag. Feit som en julegris, og må ha vært bortimot 120 cm lang. Gjorde en klassisk nybegynnerfeil og glemte å løsne på bremsen når jeg fikk den inn mot land :-[ og i kombinasjon med at fisken trolig har skadet fortommen da den rullet over den like før, ble belastningen for stor for tippet på 0,34 mm. Den røk i hvert fall midt mellom knutene :'( Har fortsatt gåsehud på armene over to timer etterpå, og selv om storfisken glapp denne gangen, var det en stor opplevelse bare å få se sei av dette kaliberet jage sildestimen på så nært hold helt inne ved land...

Så forresten et par makrell av bra størrelse jage på silda også, og som et lite plaster på såret fikk jeg en fin småsei på drøyt 1,5 kg til panna :)

steike mann, du er i siget nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var i kontakt med storsei igjen i går kveld/natt! Tror i hvert fall det basert på kampen, og jeg hadde også flere storsei som smånappet og fulgte flua helt inn til land. Krokfestet glapp når jeg måtte sette hardt mot hardt for å holde den unna en hindring, så jeg fikk aldri sett fisken jeg hadde på, men kraften og tyngden i enden av snøret minnet mistenkelig om storseiene jeg fikk/hadde på for en drøy måned siden. Nå må jeg bare justere opp bremsen på F3W 4seven'en jeg bruker på synk 7 fra nivå to til tre, slik at jeg er klar til rematch i kveld... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de rette plassene kan du fange så mange fjesing du vil bare du treffer den, så det er absolutt ikke uvanlig. Artig fisk å krysse av på lista, men ikke noe særlig mer enn det.

ok. Da er hvertfall en ny art på lista  :D. Bare glad flua datt ut når den lå i håven så jeg slapp å ta på den  8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...