Gå til innhold

Byttlåne fiskeplasser


Sigve

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ble litt usikker på overskriften til denne tråden eller hvordan forme den.

 

Uansett! Tanken fikk jeg ut fra mangen av de flotte bildene som medlemmer her legger ut mangen av disse stedene vil jeg sikkert aldri få sett, men nå tenke jeg at kanskje vi kunne få snudd på det.

 

Jeg for min del bor i Stavanger, Rogaland og har en del vann/elver rundt her som jeg holder hemmelig. Hemmelig for andre fra mitt område;) Hva jeg mener er at jeg ikke sånn uten videre forteller dette til en jeg bare har fisket med en gang eller to.

 

Men om du kommer fra Bodø (feks) blir saken litt annerledes.

 

Hva jeg prøver å si er, hva med å invitere hverandre til sine ”gromsteder” mot at du blir invitert tilbake??

 

På den måten kan vi alle få en billig fiskeferie. Kansje ikke så eksotisk som kola men like minneverdig.

 

Sigve

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigve

 

Skulle du være "gæern" nok til å krysse fjorden , så er du hjertlig velkommen til å sende en PM i forkant.

Trenger ikke alle stjele hotspot'sene dine  :-X heller, her er flere perler enn jeg rekker over allikevel  ;D 

Og billigere tur finner du ikke  (137,- + 13,-) X 2 = 300,- t/r    ;D ;D ;D

                                                                                    ----------

Bare hyggelig med selskap.

 

 

 

Håkon ( ikke fra Bodø )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg ble litt usikker på overskriften til denne tråden eller hvordan forme den.

 

Uansett! Tanken fikk jeg ut fra mangen av de flotte bildene som medlemmer her legger ut mangen av disse stedene vil jeg sikkert aldri få sett, men nå tenke jeg at kanskje vi kunne få snudd på det.

 

Jeg for min del bor i Stavanger, Rogaland og har en del vann/elver rundt her som jeg holder hemmelig. Hemmelig for andre fra mitt område;) Hva jeg mener er at jeg ikke sånn uten videre forteller dette til en jeg bare har fisket med en gang eller to.

 

Men om du kommer fra Bodø (feks) blir saken litt annerledes.

 

Hva jeg prøver å si er, hva med å invitere hverandre til sine ”gromsteder” mot at du blir invitert tilbake??

 

På den måten kan vi alle få en billig fiskeferie. Kansje ikke så eksotisk som kola men like minneverdig.

 

Sigve

 

 

Personlig har jeg ingenting imot at fiskere "bytter" fiskeplasser. Det jeg derimot ikke helt forstår er alt hemmlighetskremmeriet rundt fiskeplasser i Norge. De eneste ørretelvene som blir omtalt ved navn på dette forumet er Renaelven og Hemsila. Det er f.... ikke rart at det blir folksomt der.

 

Hvis det bodde 40-50 mill mennesker i Norge, kan jeg kanskje forstå problematikken, men det bor jo nesten ingen i Norge, og antallet fluefiskere er forsvinnende lite.

 

Nå regner jeg med at jeg provoserer en del av dere kraftig, og det er jo igrunnen meningen. Selv fisker jeg forsvinnende lite i Norge, så det har liten praktisk betydning for meg.

 

inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg ble litt usikker på overskriften til denne tråden eller hvordan forme den.

 

Uansett! Tanken fikk jeg ut fra mangen av de flotte bildene som medlemmer her legger ut mangen av disse stedene vil jeg sikkert aldri få sett, men nå tenke jeg at kanskje vi kunne få snudd på det.

 

Jeg for min del bor i Stavanger, Rogaland og har en del vann/elver rundt her som jeg holder hemmelig. Hemmelig for andre fra mitt område;) Hva jeg mener er at jeg ikke sånn uten videre forteller dette til en jeg bare har fisket med en gang eller to.

 

Men om du kommer fra Bodø (feks) blir saken litt annerledes.

 

Hva jeg prøver å si er, hva med å invitere hverandre til sine ”gromsteder” mot at du blir invitert tilbake??

 

På den måten kan vi alle få en billig fiskeferie. Kansje ikke så eksotisk som kola men like minneverdig.

 

Sigve

 

 

Personlig har jeg ingenting imot at fiskere "bytter" fiskeplasser. Det jeg derimot ikke helt forstår er alt hemmlighetskremmeriet rundt fiskeplasser i Norge. De eneste ørretelvene som blir omtalt ved navn på dette forumet er Renaelven og Hemsila. Det er f.... ikke rart at det blir folksomt der.

 

Hvis det bodde 40-50 mill mennesker i Norge, kan jeg kanskje forstå problematikken, men det bor jo nesten ingen i Norge, og antallet fluefiskere er forsvinnende lite.

 

Nå regner jeg med at jeg provoserer en del av dere kraftig, og det er jo igrunnen meningen. Selv fisker jeg forsvinnende lite i Norge, så det har liten praktisk betydning for meg.

 

inge

 

 

Hei

 

Genialt forslag Williams Favourite og jeg er helt enig med deg jeg inge ;) Vil ikke si det er å provosere, heller en del av sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg ble litt usikker på overskriften til denne tråden eller hvordan forme den.

 

Uansett! Tanken fikk jeg ut fra mangen av de flotte bildene som medlemmer her legger ut mangen av disse stedene vil jeg sikkert aldri få sett, men nå tenke jeg at kanskje vi kunne få snudd på det.

 

Jeg for min del bor i Stavanger, Rogaland og har en del vann/elver rundt her som jeg holder hemmelig. Hemmelig for andre fra mitt område;) Hva jeg mener er at jeg ikke sånn uten videre forteller dette til en jeg bare har fisket med en gang eller to.

 

Men om du kommer fra Bodø (feks) blir saken litt annerledes.

 

Hva jeg prøver å si er, hva med å invitere hverandre til sine ”gromsteder” mot at du blir invitert tilbake??

 

På den måten kan vi alle få en billig fiskeferie. Kansje ikke så eksotisk som kola men like minneverdig.

 

Sigve

 

 

Personlig har jeg ingenting imot at fiskere "bytter" fiskeplasser. Det jeg derimot ikke helt forstår er alt hemmlighetskremmeriet rundt fiskeplasser i Norge. De eneste ørretelvene som blir omtalt ved navn på dette forumet er Renaelven og Hemsila. Det er f.... ikke rart at det blir folksomt der.

 

Hvis det bodde 40-50 mill mennesker i Norge, kan jeg kanskje forstå problematikken, men det bor jo nesten ingen i Norge, og antallet fluefiskere er forsvinnende lite.

 

Nå regner jeg med at jeg provoserer en del av dere kraftig, og det er jo igrunnen meningen. Selv fisker jeg forsvinnende lite i Norge, så det har liten praktisk betydning for meg.

 

inge

 

Jeg ser fordelen av å ha noen plasser for meg selv men den diskusjonen blir veldig OFF TOPIC

 

Hva jeg tenkte var at du blir guidet av en kjentmann. Vannet/elven trenger jo heller ikke være så veldig hemmelig.

 

Uansett så er jeg sånn passe snill av meg og kan guide noen rundt i mitt "nærmiljø" Jeg kan tilby Ørret, bekkerøye og sø. Også et sted å sove om det skulle være nødvendig.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo en interessant tråd... :-\

 

Det kan være mange grunner til at vi ikke vil dele på fiskeplassene våre.

Jeg tror ikke det kommer av at folket vil fiske alene, men heller frykten av å se at plassen blir ødelagt og forsøplet langt utover hva som er ønskelig.

 

Det er nok eksempler på fantastiske elver og vann som har blitt ødelagt både når det gjelder fiske og naturopplevelser (Vangrøfta, deler av Hardangevidda, deler av Finnmarksvidda, snart Nea etc. etc).

Dette kan skyldes alt fra filmer, bøker og selvfølgelig løsmunnede hagegnomer.

 

Selv om det er relativt lite mennesker i Norge, og enda ferre fluefiskere så skal vi huske på alle de som kaster stål, bly og mark også som er like ivrige etter flotte, gode fiskesteder i dette landet.

 

Om alle disse skulle utveksle "sine" steder så vil vi ende opp meg at ikke noe er "ditt" eget lenger, og følgende kan vi jo alle tenke oss..

 

Er ikk negativ til trådemnet, bare veldig betenkt.

 

en som aldri bytter ;)

 

God helg fra Åbberrte'n

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du noen gang er i Osloområdet/Lillestrøm mellom ca 1- 20 mai så send meg en pm, så skal jeg gladelig ta deg med å vise deg hvor det er mulig å få stor gjedde og Asp på flue. (Stiller ingen garantier) Har tilbrakt uttalige xxxxxx timer med bomturer for å få kjennskap til dette fiske, men deler gjerne med andre som er interisert .Tok forresten en av mine få turer etter ørret i år til  et ukjent vann og fikk fem fisk over kiloen fra belly på et par timer ( tips fra (ny) kompis). hipp hurra hadde ikke finni ut det på egenhånd. Og hvis jeg ikke trur feil svømmer de forsatt og er enda større neste år. Kanskje jeg hadde dratt til hakkadalselva å dratt et par 2 hektoer isteden og fortsatt syntes ørretfiske er så som så men............ Aldri misbrukt tips fra kjente eller ukjente gjennom tidene, men det er meg, vi er jo alle ulike.  Benytter anledningen til å takke alle for tips og hint gjennom alle år, hadde ikke klart det på egenhånd :).

 

Vi klarer ikke alt på egenhånd med den lille tiden vi har.Og forresten synes jeg det er drit kjedelig å fiske aleine ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Robban

 

Etter jeg så den kule videoen deres så er jeg "all inn" på den ;D

 

Har noen bekjente fra Skien som drar land og strand rundt for action fylt gjedde fiske, Asp fiske så

jo utrolig kult ut det også. Så vidt jeg vet så lever vi kun en gang, og tiden går kjapt ja.

 

Jeg er ikke stort gnien på flotte steder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Toggi, er en saltvannsidiot sjøl, om ikke sjø-ørret så ihvertfall lyr, sei og havabbor.Får jeg velge mellom kola 1 uka eller 2 uker i på sunnmøre så kan du vel tenke deg hva jeg velger.En fisk på 1 kilo er jo kun en fisk på 1 kilo ørret eller lyr, man for ta sine egne valg .Når det gjelder gjeddefiske:For å ta de virkelig store så er det bare en ting som gjelder.Kunskap er viktig ja, men er du ikke på rett sted til rett tid på våren så får du bare xxxxxxxx fisk på 2-3 kilo , dyktig eller ikke, som sagt ikke bare bomturer, men bomår også.  ;D

Sender deg  en pm  etterhvert da jeg veldig gjerne kunne tenke  å fiske i dine trakter.Du er selfølgelig velkommen til mitt fiske  ;D  (pm)

 

Ps til nye brukere vid'n ligger her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=6084.0          ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Meget bra tråd.

Selv har jeg kunn fisket i finnmark, og kunne ha tenkt meg en tur "sør-åver" for og fiske. Oppleve noe nytt vist dåkker skjønner.

Så om det er noen her ute som kunne tenkt seg en tur nordpå med ørret/røye fiske på laksefjord vidda, eller enn laksjohka/ masjohka tur, eller kanskje bare få oppleve tana elva fra land eller båt.

 

PM om noen er intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer nok til å ta kontakt når jeg er på de kantene tobben, og samme gjelder deg når du er i Trondheim...

 

nå har jeg ikke så mye "hemmelig" plasser, men heller plasser jeg drar fast til...der jeg koser meg og ser på utfordringen fordi fisken KAN være litt sky...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne med på denne biten jeg ;) Bor 20m fra nydelig gjeddevann ;D, 15min gange til ørretvann ;D, 15min kjøring til SØ ;D

Så er det noen av gutta/damene som er på Vestlandet/Bergen (bor selv på Askøy 25min fra Bergen sentrum) så er det bare å sende PM, er gjerne med på å dele flotte plasser på Vestlandet ;)

Er selv Trønder, men la ikke det være noe hindring(kanskje jeg spanderer en karsk etter fangst ;D ;D ;D) He-he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som bor eller fisker mye i hemsedal?? kunne ha tenkt meg en tur dit å fiske etter ørret(hørt mye bra).

Så vist det er noen som vil til finnmark nærmere bestemt tana og fiske så ROOOOP ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

For å slenge garnet enda videre vil jeg nevne at jeg er permanent på vestkysten av USA, nærmere bestemt i San Francisco. Nord-California er ørret-hotspot i verdensklasse. Deler gjerne erfaringer og aksjonabel info, eventuelt tur hvis noen skal hit. Pakk femmer og treerstang, fisk i Hat Creek, Fall River, Pit River, McCloud River, og Upper og Lower Sacramento River. Gjennomgående stor regnbue, vekslende fiske mellom nymfe og tildels meget teknisk tørrflue.

 

Elvene er 4-5 timer fra San Francisco, og utflukten bør nok gå over to hvis ikke tre dager. For dagsturer fra San Francisco vår og høst har vi Putah Creek og Yuba River, ca 90 minutter unna.

 

Syd-California har ogsa en del bra fiske, ikke minst etter bass. Har info om det også.

 

Fiskerhilsen,

 

Torgeir

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...