Gå til innhold

Bruk av 6#- snøre til middels stor elv?


Pål H

Anbefalte innlegg

:D Hehe...joda det er nok litt på spissen.....

 

En tidligere ansatt i AF' date=' som jeg ofte traff i skrukkedalsrenna tidligere (men ikke har sett der på noen år), fikk en gang på en ørret på ca.3,5kg på #2 stanga og 0,12.....

 

Han klarte ikke presse den inn, og måtte til slutt begynne å kaste steiner på fisken for at den skulle flytte seg. Fisken var så utkjørt at den måtte kakkes i hodet, noe som er synd når det er snakk om et slikt eksemplar av en villfisk.....

 

Anbefaller derfor ingen til å bruke fra #2 og nedover hvis det skal fiskes på stor fisk som skal settes tilbake.......[/quote']

 

Det var jo brutalt, for meg hadde all gleden blitt borte ;)

Når steining er eneste løsning blir det ille.

Du får ta med deg rune og jakte 3 kilosfisken, som er satt ut i et av vanna oppi åsen i Gjerdrum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta med deg rune og jakte 3 kilosfisken' date=' som er satt ut i et av vanna oppi åsen i Gjerdrum

[/quote'] hehe. den kommer i fra oss. Vil nødig være slem mot gamle kjente :D

Vet hvor den bor ;)

 

 

Også har du ikke fortalt meg dette Rune....??? :evil:

 

Venter på en forklaring fra Rune, og PM med navnet på et vann fra AR..... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forsvarlig å kjøre store fisk på lett utstyr ? Det er jo fortommen som til syvende og sist bestemmer hvor hardt du kan løfte på en fisk. Må ikke skylde på stanga dersom man ikke klarer å få fisken på land. Etter min mening tar det ikke nødvendigvis noe lenger tid å kjøre fisk på en #1/#2 stang enn på en i # 3/4. Det er nok heller ikke noe lettere å presse en tokilos opp fra dypet med en #3 stang dersom fortommen fremdeles er 0.10. At stenger i de letteste klassene fører med seg endel begrensninger i forhold til vind, fluestørrelse, rekkevidde osv er en helt annen sak. I små elver derimot der det er korte kast som gjelder eller som 2. stang i kanoen til de situasjonene der man kommer behagelig nærme fisken, er stenger i #1 og #2 nydelige.

 

Mvh

rj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. den kommer i fra oss. Vil nødig være slem mot gamle kjente :D

Vet hvor den bor ;)

 

hehe, den gjør det ja. Den er beryktet her ihvertfall, og jeg er rimelig sikker på hvilket vann den ferdes i nå ;)

Er vel et fint eksemplar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Venter på en forklaring fra Rune' date=' og PM med navnet på et vann fra AR..... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

 

hoho, det blir dyrt flemming :P

Neida, kan sikkert komme med noen tips fra inside-kilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...