Gå til innhold

Nytt snøre til G.Loomis Streamdance Metolius 8` #3


Isak

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Da har jeg ordnet med julegaven for i år til meg selv, det ble som topic antyder G.Loomis Streamdance Metolius 8` #3. Tror dette blir bra. Sikkert noen her inne som kjenner stanga godt?

 

Spørsmålet mitt er om det er noen som har gode forslag til snøre.

 

Jeg bruker i dag Ridgeline og Rio Selektive Trout begge i #5 (på #5 stang seff.). Veldig godt fornøyd med dem, regner med at jeg får samme prestanda om jeg kjøper samme snøre i #3.

 

En anne ting jeg har lurt på er hvordan stanga er i forhold til snøreklasse? Er dette en stang der man kan gå opp eller ned en klasse i snøre? Jeg har nemmelig aldri prøvd stanga så jeg er litt spent.

 

Takker på forhånd for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fikk en tlf i går fra en kompis som jeg anser for å være den dyktigste fluekasteren jeg noensinne har sett.

Han sa følgende til meg:

"Kast alle snørene du bruker og har brukt, og kjøp SA Shark Skin" :)

I følge han det råeste snøre han hadde prøvd noensinne.

Ser virkelig frem til å teste dette snøre ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Såpass, det var jo ikke rent lite beskjeden påstand ;) Kan jo være værdt å prøve det i allefall. Er dette et nytt snøre?

 

Det var en heftig uttalelse ja ;D

Men når det kommer fra han, så kommer iallefall jeg til å sjekke det ut ;D

 

Hvis det ikke allerede er i butikken, så er det nok ikke langt unna :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt rakst på nett, å det er jo i salg "over there" i allefall. Sikkert også her til lands. Men det er en ganske heftig prislapp på snøre da, 100$ tilsvarer jo sikkert i allefall 1000 lappen her hjemme. Men snøret får vanvittig mye skryt på utenlandske forum. Hm..  En påstand her er at dette snøre skal revolusjonere fluefiske like mye som carbon gjorde med stengene. Hm.. enda en rimelig drøy påstand ;D Hvem vet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tlf i går fra en kompis som jeg anser for å være den dyktigste fluekasteren jeg noensinne har sett.

Han sa følgende til meg:

"Kast alle snørene du bruker og har brukt, og kjøp SA Shark Skin" :)

I følge han det råeste snøre han hadde prøvd noensinne.

Ser virkelig frem til å teste dette snøre ;D

 

Terje!

 

Staffan???  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fikk en tlf i går fra en kompis som jeg anser for å være den dyktigste fluekasteren jeg noensinne har sett.

Han sa følgende til meg:

"Kast alle snørene du bruker og har brukt, og kjøp SA Shark Skin" :)

I følge han det råeste snøre han hadde prøvd noensinne.

Ser virkelig frem til å teste dette snøre ;D

 

Terje!

 

Staffan???  ;D

 

Nei, ikke denne gangen ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tlf i går fra en kompis som jeg anser for å være den dyktigste fluekasteren jeg noensinne har sett.

Han sa følgende til meg:

"Kast alle snørene du bruker og har brukt, og kjøp SA Shark Skin" :)

I følge han det råeste snøre han hadde prøvd noensinne.

Ser virkelig frem til å teste dette snøre ;D

 

Terje!

 

Staffan???  ;D

 

Nei, ikke denne gangen ;D

 

Terje!

 

Kan det være PA?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet dette snøre i går av en kompis og vil bare si "ikke kast alle snørene du bruker og ikke kjøp SA Shark Skin"

 

Dette snøre gav meg ingen ting i det hele tatt, bare en masse bråk og atter bråk. Og til den prisen de skal selges for her kan man kjøpe seg nesten 2 "vanlige" snøre og oppleve stillhete samtidig. Det gikk fint i lufta, slo godt over, fløyt godt men det gjør veldig mange andre snører også.

Hva som er så  revolusjonerende med dette snøre forstår jeg desverre ikke untatt at jeg har lest at det ikke trengs å smøres. Kastet vel så pent og speyet mye bedre med mitt Lee Wullf TT i samme klasse, selv om det trenger litt smøring av og til.

Da skal jeg heller smøre mine "vanlige" snøre litt og nyte stillheten til det fulle.

 

DETTE ER MIN MENING, så når du får anledning til å prøve det burde du gjør det så kan det være du liker det veldig godt.

 

Jeg har handlet meg ei Vision Presentation2 til min G2 #3 men har ikke prøv det enda så her tør jeg ikke si noe. Har før brukt Lee Wullf og det var bare nydelig til den stangen synes jeg.

 

Lykke til

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til metolius 8´ #3 bruker jeg Vision Presentation 2 å det fungerer glimrende . Syntes det passer stanga veldig godt. Kjennes ikke tungt å slår pent over . Å så er det høyt flytende , Anbefales! :D

 

Ellers så tenkte jeg å prøve Sixth sense denne sesongen da på min kjære G2 stang! Det hørte jeg det var fler her inne på forumet som hadde veldig gode erfaringer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det hvert år kommer et nytt snøre som blir "lovprist" og lover en ny revolusjon av snøre teknologi med mer ???

 

Man skal være forsiktig med å love dette, forventningene blir ekstremt høye, det at man skal være villig til å betale såpass mye mer for et snøre må i mine øyne tilsi en stor ekstra dimensjon som skiller seg fra mange andre gode snører.

 

Har enda til gode å finne et snøre som er så ekstremt mye bedre.

 

Men er jeg spent på å prøve det, ja absolutt ;D

 

Beklager isak for litt avsporing ;D jeg har testet endel snører isak så send PM hvis du vil ha min subjektive vurdering, vi har nemlig litt lik smak hvis du liker tactical trouten godt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til metolius 8´ #3 bruker jeg Vision Presentation 2 å det fungerer glimrende . Syntes det passer stanga veldig godt. Kjennes ikke tungt å slår pent over . Å så er det høyt flytende , Anbefales! :D

 

Ellers så tenkte jeg å prøve Sixth sense denne sesongen da på min kjære G2 stang! Det hørte jeg det var fler her inne på forumet som hadde veldig gode erfaringer med!

Enig med at desse to er veldig gode snører.

 

Ellers så er jeg veldig enig med Toggi her. Er det mulig å bli så forferdelig mye bedre en det som var helt utrolig i 2007?. Samme leksa hvert år. og om noen år, så kan vi sikkert bare si en trylleformel, så går kastet av seg selv.

Shark skin er sikkert så bra, at ALT som er laga fra 1945 til nå ikke går an å bruke lenger :-[

 

jeje....dagens offtopic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet stangen med SA GPX og Teeny LaFontaine. Begge fungerte bra men syns selv Teeny'en er nydelig til ei slik rolig stang. Bruker det selv på alle de lette stengerne mine. Du finner mer info om det på www.jimteeny.com

 

Vet ikke hvem som har disse snørene i norge lengre, men er verd og bli testet ut!

 

Det ligger ganske dypt i vannet også ;D

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet stangen med SA GPX og Teeny LaFontaine. Begge fungerte bra men syns selv Teeny'en er nydelig til ei slik rolig stang. Bruker det selv på alle de lette stengerne mine. Du finner mer info om det på www.jimteeny.com

 

 

Teeny LaFountaine, det har jeg aldri prøvd. Når du sier rolig stang, er det derfor at dette er en #3 stang eller for at akkurat denne stanga er rolig? Hadde fått et intrykk av at dette er en "middels til rask" stang jeg  :o Jeg som liker litt rakse og stive stenger ;)

 

Beklager isak for litt avsporing Gliser jeg har testet endel snører isak så send PM hvis du vil ha min subjektive vurdering' date=' vi har nemlig litt lik smak hvis du liker tactical trouten godt Glad[/quote']

 

Går bare bra det toggi, får vel sende på ei melding. Rio skuffer aldri vettu  ;)

 

Til metolius 8´ #3 bruker jeg Vision Presentation 2 å det fungerer glimrende . Syntes det passer stanga veldig godt. Kjennes ikke tungt å slår pent over . Å så er det høyt flytende , Anbefales! Osteaktig

 

Ellers så tenkte jeg å prøve Sixth sense denne sesongen da på min kjære G2 stang! Det hørte jeg det var fler her inne på forumet som hadde veldig gode erfaringer med!

 

Ja jeg har lest at det er mange som bruker Presentation til denne stanga. Blir jo svært så nyskjærrig når så mange sier positive ting om slike ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synd at det hvert år kommer et nytt snøre som blir "lovprist" og lover en ny revolusjon av snøre teknologi med mer ???

 

Man skal være forsiktig med å love dette, forventningene blir ekstremt høye, det at man skal være villig til å betale såpass mye mer for et snøre må i mine øyne tilsi en stor ekstra dimensjon som skiller seg fra mange andre gode snører.

 

Har enda til gode å finne et snøre som er så ekstremt mye bedre.

 

Men er jeg spent på å prøve det, ja absolutt ;D

 

Beklager isak for litt avsporing ;D jeg har testet endel snører isak så send PM hvis du vil ha min subjektive vurdering, vi har nemlig litt lik smak hvis du liker tactical trouten godt :)

 

 

 

Har du prøvd Ridge Line Presentation da Toggi :)

Pr dags dato mitt absolutte favoritt snøre til tørrfluefiske, helt rått ;D

 

Jeg er stor Ridge Line fan og har både Ridge Line Distance, Tactical trout og Presentation.

Det sistnevnte er mitt soleklare valg :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da har jeg ordnet med julegaven for i år til meg selv, det ble som topic antyder G.Loomis Streamdance Metolius 8` #3. Tror dette blir bra. Sikkert noen her inne som kjenner stanga godt?

 

Spørsmålet mitt er om det er noen som har gode forslag til snøre.

 

Jeg bruker i dag Ridgeline og Rio Selektive Trout begge i #5 (på #5 stang seff.). Veldig godt fornøyd med dem, regner med at jeg får samme prestanda om jeg kjøper samme snøre i #3.

 

En anne ting jeg har lurt på er hvordan stanga er i forhold til snøreklasse? Er dette en stang der man kan gå opp eller ned en klasse i snøre? Jeg har nemmelig aldri prøvd stanga så jeg er litt spent.

 

Takker på forhånd for hjelpa.

 

 

Hei Isak.

 

Har du peil på hvilke type liner du liker? Kort eller lang klump etc. Hva skal du bruke lina til? Tørrfluer, nymfe, etc eller bruke det som kombi-line? Vet du dette så blir det kanskje litt færre alternativer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Are

 

Jeg tørr ikke si hva jeg liker best. Det var først sist på sessongen i år at jeg for alvor begynte å forske med forskjellige snører. Fram til da hadde jeg brukt Ridgeline snøre masse. Syntes dette fungerte bra. Jeg må nesten si at jeg ikke er noen ekspert innen faget og søker derfor litt tips.

 

Snøret brukes i all hovedsak til tørrfluer, og ufortynget nymfer. Aldri fortyngede fluer eller streamere. I allefall ikke til denne stanga. Jeg går med en #3 og en #5 stang når jeg er på tur. Og bruker bare #5 der jeg skal fiske streamer/Nymfe eller kaste ekstra langt. Så det snøret jeg søker nå er et som skal brukes til veldig pen presentasjon og skal kun brukes til finfiske i elv og stille vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Ridge Line Presentation da Toggi Glad

Pr dags dato mitt absolutte favoritt snøre til tørrfluefiske, helt rått Gliser

 

Jeg er stor Ridge Line fan og har både Ridge Line Distance, Tactical trout og Presentation.

Det sistnevnte er mitt soleklare valg Glad Glad

 

Terje!

 

Det er Ridgeline Presentation jeg også har brukt. Har brukt både #5 og #4 av disse snørene, veldig godt fornøyd. Jeg får sikkert også tak i #3 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg stangen, og jeg må si at dette var en vakker stang. Har ikke fått prøvd den skikkelig da sola aldri er oppe når jeg er hjemme og i tillegg har kvikksølvet krøpet under 10 minusgrader. Men jeg monterte den på stua og kjente litt på den og det første som slo meg er hvor myk stanga er ;D Dette er liksom for finfiske. Lenge siden jeg har kasta nå så jeg sprang ned i kjellern å henta den gamle GL3 #5 stanga jeg har liggende, å du verden for en forskjell. GL3`en blir jo som et kosteskaft i tillegg. Så nå gleder jeg meg som en unge til å prøvekaste varene til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme stanga i #4 og bruker GL Presentation.  Har prøvd 4-5 forskjellige snører og ender alltid opp med dette snøret igjen.  Har vel ikke grunnlag for å si hva som er best til denne stanga, men til mitt fiske fungerer denne kombinasjonen aldeles utmerket.  Liker rett og slett kort klump.

 

Skikkelig kosestang du har fått deg nå.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hoje, mulig det er jeg som ikke trakta sterk nok kaffe i kveld, men hva slags snøre er du snakker om?? Gl presentation?

 

Det høres ut som du trenger en SA Trout line  Blunker Seriøst noe du burde teste. Lina kan virke ganske lett' date=' men bli vant til den og du presenterer silkemykt.[/quote']

 

Er den den mastery serien til Scientific Angeler du snakker om ? Denne:  http://tcoflyfishing.com/1FlyLine_DetailViewer.cfm?subcat=SA%20Mastery&Type=Trout

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...