Gå til innhold

Sjøørretfiske i Sverige


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Artig fyr, men jeg kommer nok ikke til å dra til Sverige for å fiske sø pga. denne sida ;D ;D ;D

For mange flotte sø-steder her i Norge til at jeg føler noe trang til å utforske andre farvann (eneste unntak:Bornholm ;D)

Noe med der der at gresset aldri er grønnere på andre siden av gjerdet ;D

;D Og det var dagens visdomsord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig fyr, men jeg kommer nok ikke til å dra til Sverige for å fiske sø pga. denne sida ;D ;D ;D

For mange flotte sø-steder her i Norge til at jeg føler noe trang til å utforske andre farvann (eneste unntak:Bornholm ;D)

Noe med der der at gresset aldri er grønnere på andre siden av gjerdet ;D

;D Og det var dagens visdomsord ;)

 

Nåh, som Østfolding må jeg innrømme at mine beste turer definitivt er de fra Sverige. Selv om det er mange fine områder rundt Torsnes, Hvaler osv. også, så er det noe spesielt med svenskekysten. Så for meg var gresset definitivt grønnere på andre siden Svinesundsbrua  ;D. (Spør Hr. Krogvold... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohusläns er topp (ikke ute i skjærgården, men langs land i brakkvannsviker). Fikk min største SØ noensinne der. Vet ikke eksakt hvor stor den var, men håven var for liten og det tok en stund å gå rundt den  ;D

 

PS! Regner for øvrig Bohuslän som en del av Kongerike Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sry folks, skulle nok skrevet "sjelden" i steden for "aldri". Glemte at ikke alle bor så heldig som meg ang. sø-fiske ;D

 

Du lever farlig nå  ;D

 

Min rekord for én dag er 43 sjøørret. Kjenner til en fyr som sluttet og telle ved 60 fisk. Min beste tur varte i 3 timer og talte 4 fisk: 3.8, 2.4, 1.8 og 1.2. Jeg kunne fortsatt men var egentlig fornøyd med dagen, så jeg dro hjem.

 

Østfold kysten har utrolig mange godplasser, og jeg hadde veldig sjeldent bomturer. Strømoddene rundt Torsnes om sommeren er helt dødelige, og med mye vakende fisk. Hvaler har fisk hele året, og Haldenområdet er også "hot". Så har du svenskekysten da, 20 minutter unna. Nei, jeg ville nok ikke ha byttet sjøørret område  ;).

 

Men én ting skal vestfoldingene ha: deres utsikt over fjorden er mange ganger flottere enn vår  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...