Gå til innhold

OBS! Innbrudd på fiskeplass!


Morten M

Anbefalte innlegg

Hei folkens, til dere som er både fluefiskere og Isfiskere!

 

Jeg fikk mitt største sjokk i dag den 13.01. da jeg skulle legge inn mitt isfiskeutstyr i bilden. At det hadde vært uvedkommede i min bil å forsynt seg med mitt Canon D30 m objektiver. Dette medfører at vi alle må være mer forsiktig når vi er å fisker! Disse menneskene oppsøkte parkerte biler ved fiskeplassen.... Så jeg vil nok tenke meg at de var ute etter fiskeutstyr! mm.

 

Så til dere alle! - Vær obs på at nå er det ikke bare fiskere på fisketur... men fiskere med en virkelig uærlige hennsikt!

 

Jeg mista kamra utstyr for mye!!!! - Så en advarsel til dere!!!

 

PS! Det var ikke innbyggere! Det er sjekket ut! Sted Grindvoll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om de var norske statsborgere?

 

edit: nei, er ikke rasist, bare lurte :)

 

Hva har det med saken å gjøre?

 

Utrolig kjipt med innbruddet..jeg er for samme lovgivning som i Saudi, tror det er der de hogger av deg handa hvis du stjæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma skjedde meg og Roy for to år tilbake i Hemsila . Lommeboka til Roy forsvant med 6-7000 spenn. Fotosekken og videobagen lå baki varebilen pga regnvær, gjett om jeg var glad  jeg hadde trukket noe over for å prøve å skjule det, det virket heldigvis denne gangen.Man ække trygg noen steder lenger og dritt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bilen låst da?....Hade de knust ruta for å komme inn? Blir vel dekket av forsikring vel?......Drittkjipt alikevell :(:(:(

 

Uten at jeg er noen ekspert, men så dekker ikke forsikringen utstyr som ikke er fastmontert. Så vi bør/må passe på kamerautsyr og fiskeutstyret vårt!

Noen forsikringsselskap kan vel forsikre fiskeutsyr blant annet hvis du tegner en ekstra forsikring for det, men det tror jeg er dyrt.

 

I dette tilfelle her så er kanskje reiseforsikring noe å se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bilen låst da?....Hade de knust ruta for å komme inn? Blir vel dekket av forsikring vel?......Drittkjipt alikevell :(:(:(

 

Uten at jeg er noen ekspert, men så dekker ikke forsikringen utstyr som ikke er fastmontert. Så vi bør/må passe på kamerautsyr og fiskeutstyret vårt!

Noen forsikringsselskap kan vel forsikre fiskeutsyr blant annet hvis du tegner en ekstra forsikring for det, men det tror jeg er dyrt.

 

I dette tilfelle her så er kanskje reiseforsikring noe å se på?

 

Mulig det varierer fra selskap til selskap, men tror bilforsikringen min dekker løse gjenstander opp til 5000. Når jeg fant ut det sluttet jeg å ha fiske utstyret liggende i bilen hele tiden. Vadere, snelle, stang +++ blir for 5000 og vel så det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det dette skjedde? Kanskje flere likesinnede (fiskere altså) har opplevd det samme i samme område?

 

Så forresten noe litt utrolig for et par måneder tilbake. Tror det var en link via en av de tabloide nettavisene. Uansett... det var en fra over dammen som hadde sett seg kraftig lei på såkalte car-jackers og bestemte seg for å lage og montere et fryktinngjytende system på bilen sin mot innbruddstjuver. Helt enkelt bestod det av at om noen prøvde å bryte seg inn i bilen sin så ble de grillet av et antennelig stoff som var montert og gjemt rett under karosseriet ;D. Og det var ikke en sånn liten stikkflamme nei. Det var mere i retning av det som skjer når grillen hjemme er litt lunken og vi sper på rikelig med tennvæske 8).

 

Føler med deg Morten. Utrolig kjedelig når sånt skjer. Tror jeg hadde plantet isboret mitt ett visst sted på vedkommende hvis jeg hadde tatt noen på fersken mot bilen min :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat var på en intensivfisketur i Øst-Finnmark. Etter noen dager fiske var begge svintrøtte, så vi fant ut at det var uforsvarlig å kjøre bil. Kjørte opp på Ifjordfjellet for å få litt vindtrekk og fant en bra teltplass ca. 200 meter fra bilen. Våkna av at kameraten min ropte til folk som prøvde å komme seg inn i bilen. De stakk når de oppdaga oss, jeg tror ikke de hadde sett teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der.

jeg sjekket forsikring hos if for mitt foto utstyr for ca 3 mnd siden.

eneste jeg fikk beskjed om var å lever full liste over utstyr og kvitteringer.(kopi)

det jeg skulle forsikre er vel værdt en mnd lønning , noe som er ganske mye penger for meg

dette ville koste meg ca 600 kr i året.

det fine var "no question asked" garantien.

har ikke klart å rote meg til å skaffe forsikringen selv ennå, men skal gjøre det ganske snart, ja kansje allerede i dag når jeg først er hjemme.

ta en telefon til if eller andre selskap og hør hvordan det fungerer er mitt tips.

 

spurte også om denne forsikringen kunne kjøpes for fiske utstyr og jeg mener at han sa ja til det med samme kriterier.

 

og til han som "hadde" foto utstyr , kondolerer.

hadde jeg blitt frastjålet mitt utstyr og jeg hadde funnet ut hvem det var som hadde gjort det så hadde jeg sansynligvis brukt saudi metoden .

håper du får igjen utstyret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noe som heter uflaks forsikring som er et tilegges forsikring til inbo forsikringen.

Den dekker vel borti mot alt. tyveri, mister du noe og knuser du noe dekkes det.

Men er jo litt kjipt og få stjelt noe da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir delevis dekket!

 

Men min forsikring koster meg 3000 ekstra i året!

 

Men det er meget betenkelig at vi må passe bedere på vårt utstyr! På landsbygda! - Jeg vet ikke men når de som gjør innbrudd går imot fiskeparkeringer. Da begynner det å bli spess! - Å da begynner det å dreie i mot vårt fiskeutstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall veldig obs på dette hvis jeg er i hemsila, for der har det vært en del episoder med tyveri av fiskeutstyr !

Hører også om noen sånne tilfeller ved populære lakseelver hvert år, så man skal nok ikke ta for gitt at slike tapere kun opererer i byene  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur innover Hardangervidda greidde vi å miste ei fluestang sist sommer. Aner ikke hvordan, men borte var den. Jeg har totalforsikring i Vesta. Reiseforsikring gjaldt ikke fikk jeg høre, men jeg hadde en egen uflaks forsikring jeg kunne bruke. Stanga var ikke helt ny, men jeg fikk tilbake det tilsvarende ny ville kostet. Tommelen opp for Vesta i dette tilfellet :).

Ellers så leser jeg at dersom en tegner et Gullabonnement på Vilmarksliv nå, så får en med en villmarksforsikring opp til kr. 30 000,- på telt, kamera, kikkert, kano etc. kludert. På fiskeutstyr er beløpet kr. 15 000,-. Gullabonement koster kr. 569, - inkl. 12 utgaver av Villmarksliv.

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Hafstad

Hei!

 

Vis du er lur registrerer du nr på kamra på foto.no og på nett sidene til produsenten, som stjålet!

Vis det blir noe reprasjoner eller lignende kommer det opp at kameraet er stjålet!!! Da blir skurken tatt, ikke feil det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, jeg har ingen god følelse hvis jeg må legge igjen en av Sage stengene i bilen, så jeg unngår det så godt jeg kan. Så hvordan du hadde nerver til å legge igjen et 30D med fullt utstyr er for meg helt uforståelig!!!  :o :o

Spesielt siden du har slik en fin Orvis sekk du kan bruke.

 

Skjerpning gutt!!!  ;);D

 

(Jeg vil tro at én av forsikringene dine dekker dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som stadig drasser rundt med mye og dyrt utstyr så vil jeg anbefale å sjekke hva forsikringen deres dekker. Jeg tegnet toppforsikring her om dagen og trodde jeg skulle være safe til Patagoniaturen, men tilfeldivis i dag så fikk jeg greie på at fiskeutstyr/fotoutstyr ikke går under vanlig personlig eiendel. Det er en egen kategori som heter fiskeutstyr. Det blei en tusenlapp ekstra i året, men den dekker opp til 40.000 kr mot den vanlige forsikringen som dekker kun opp til 15.000kr. Verdt å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten da... Er det mulig å ha slik uflaks?

 

I sommer gikk kamerautstyret ditt i vannet, og nå er det stjålet..?!!!  :o :o Du må jammen sørge for at du har skikkelig forsikring fremover. Håper de finner synderen, og trer en svenskepilk gjennom pungen på han slik at han ikke kan formere seg!  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja

 

Det er jo bare penger ikke liv:-)

Jo da jeg har spss. forsikring! Men det dreier ikke seg om det... Slike personer bør en klippe fingra av... Værste var at de tok ruta... på min nye bil:-( Men, men:-)

 

Ellers så er det av inntresse å vite hva slags folk vi har med å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jævli surt når sånn som dette skjer. Har en kompis som skulle inn å hente noe i kåken sin (dette var i bergen da, men alikevell) Sette bilen utenfor leiligheten, låste bilen og gikk inn. Gadd ikke ta av skoa en gang, for han skulle være så snar. Når han kom ut og starta bilen, så laga den litt mer lyd en vanlig :) Da var bakruta knust, og den nye pcen hans var borte.

Dette viser jo at det er ingenting som kan ligge ifred, og en kan ikke ta noen kjangser. Møkkafolk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...