Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med surre\lakk maskin fra The Rodsmith?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om jeg skulle ta opp igjen litt stangbygging, men tenkte å kjøpe meg noen hjelpemidler da forrige lakk surre maskin tok kvelden (batterdrevet). Denne gangen vil jeg investere i noe skikkelig verktøy. Er det noen på forumet som har erfaring med denne fra The Rodsmith?

 

http://www.hsimport.se/products/byggnad/Winding.php?visa=k

 

Kom gjerne med anbefalinger på alternativer.

 

Hjelp mottas med glede!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser at du ikke har fått svar, så da svarer jeg nå utifra personlige erfaringer.Jeg har bygd utallige mange stenger opp gjennom åra og klarte meg i mange år med å snurrre på knæra eller den berømte batteridrillen som du nevnte som tok kvelden( den bråka noe jævli). Prisen alene på produktet du nevner kan kun rettferdiggjøres hvis dette er en livslang lidenskap som du har tenkt å forfølge.Brodern har en tillsvarende maskin ( en proff lakker, noe dette ser ut som) og det finnes ikke ord for hvordan denne letter en stangbyggers arbeid.Hendte mange ganger at den gamle dritten stoppa når jeg lå og sov. Mange tenker det at jeg skal bygge sjøl for å spare penger,og som møter den samme kommentaren fra venner og kjente , det blir jo ikke noe billigere av den grunn.Men det å lage noe sjøl(kvalitet) kan ikke måles i pris. Det å sette sitt eget preg på sin egen stang betyr mye for mange om det er et ukjent blanks eller en Sage Z axis,jeg for min del hater sage sine snellefester så det er noe jeg ville gjort noe med hvis jeg fortsatt hadde hatt interessen idag. Jeg sier ikke dette får å skryte men har bygd xxx antall stenger opp gjennom åra, lagd/dreid mine egne snellefester osv i alle slags materialer. Dreide en gang et snellefeste fra en orange geilo skrutrekker, det ble sinsykt kult, men det var føre sin tid, sikkert vært kult idag men akk.Det jeg prøver å si at jeg gikk lei, men det var meg. Ca 5 laken får en stangsurrer bør vurderes nøye, men folk kjøper jo bindestikke til over 5 så "so what".

Angre er noe du kan gjøre senere løp og kjøp vi lever kun en gang.

Du nevner ikke noe om din erfaring så hva jeg sier må du ta med en klype salt, å ta svaret som det er ,til deg eller andre som leser forumet.

Send en pm til Glenn her på forumet(brodern) han har reparert flere stenger enn folk her på forumet x 100 tilsammen. Hvis det er noe av din fremtidige plan løp og kjøp ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den saken der, og den funker den. Oser ikke av kvalitet, men gjør jobben.

Jeg stusset litt på prisen!  :o Kan nok lønne seg å snoke litt rundt. Et kjapt søk ga meg denne: http://flyfishingmasters.se.server363-han.de-nserver.de/index.php?sid=dc9a590e98b81ab89883bd6529c72bae&cl=details&cnid=2df434eab6dbfb969.14801361&anid=a4d4625099e054628.76548488&The-Rodsmith-RW-3XL&

 

Er rimelig sikker på at det er billigere å bestille American Tackle sin fra Mudhole, til tross for frakt og moms. Det er den samme maskinen. Verdt å sjekke ut uansett. Den koster 269USD der, så det er mye å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt lenge på å lage lakksnurremaskin..

 

Gi meg en tegning så kanskje jeg kan bygge en til deg ;) kan jo ikke være så vanskelig når man har det meste av materialer på jobben :rolleyes:

 

- Industrirørlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelp!

 

Endte opp med å bruke svært mange timer på å studere 2008 katalogen til www.mudhole.com. Det er når en holder på med slike ting, en får en liten anelse om hvor stor verden faktisk er. Den katalogen er vanvittig svær og innholdet er enormt. Jeg opplever også at jeg kanskje befinner meg litt utenfor mainstream amerikansk kultur. Stor underholdning å se hva en kan få kjøpt av candy, dildo, camo stang effekter.

Det endte opp med at jeg bestilte meg en http://shop.mudhole.com/Shop-Our-Catalog/Wrappers/RodSmith-Tubular-Power-Wrapper-RW-XL. Før jeg bestilte så sjekket jeg om den var å få for 220V. Etter noen timer fikk jeg svar at det var ok, men at jeg måtte føre opp dette i kommentarfeltet for betaling. Etter bestilling fikk jeg igjen rask respons, men litt kjedelig tilbakemelding. De regnet med 12 ukers leveringstid på 220V og lurte på om jeg aksepterte dette. Jeg får vel fordendelsen i mai, kanskje juni, hvis ikke alt blir liggende for lenge i tollen. Alltid greit å ha noe å se frem til  :)

Måtte le når jeg så innlegget ditt Robban. Dine erfaringer er eksakt de samme som mine. Den batteri greia bråka noe insane og stoppet gjerne midt på natta  >:(.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har nettop bygget en stang og brukt greia fra Agdars. Funker som en drøm, men ville gjerne hatt en støtte ekstra (det medfølger 1 + motoren m/chuck). Har bygget en i lego som gjør jobben, så savnet er ikke enormt, selv om den blir litt lett (oppskrift fant jeg på rodbuildingforum.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...