Gå til innhold

Buttikker i London??


Gjest vic2r

Anbefalte innlegg

Heisann! ;D

 

Jeg reiser på utvekslig til Tiverton den 27.januar...vi er der i 2 uker Å SÅ skal vi tilbringe et døgn i London..vi kan gå hvor vi vill rundt i byen (men busen går klokken 16.45 så jeg må planlegge turen mest mulig på fårhånd)

 

DET JEG LURER PÅ ER: Om det er noen bra fluefiske buttikker der og om dere kunne hoste opp noen adresser til meg??

 

Vi har base på stasjonen der ved oxford street så nærmest mulig om dete er mulig ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Farlows er et must,

men jeg blev meget skuffet da jeg var der, så ikke noget jeg ikke kan få i Danmark :(

udvalget i fluebinding er ikke ret stort, men hvis du er ude efter oilskins jakker, 2-håndsstenger og fluer så er det fint.

priserne er de samme som jeg kender fra danmark når kursen er regnet med, der var ikke noget af sparre for mig,

men det er en morsom butik med en masse gatches, og så har den jo historie og det er også fint,

 

god tur

 

Dan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forbi en på fredag kveld; "Grange's" tror jeg den het, i South Kensington (det blir vel noe sørvest for Oxford Street). Jeg tror jeg kan klare å regne ut omtrentlig adresse.

 

nope, Man drar på en måte mot strømmen når det gjelder moderne flueutstyr ved å reise til England

 

Det er vel en sannhet med en og annen modifikasjon. Denne butikken så ut til å være full av Simms og Loomis. Man får stort sett det samme i UK som ellers i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forbi en på fredag kveld; "Grange's" tror jeg den het, i South Kensington (det blir vel noe sørvest for Oxford Street). Jeg tror jeg kan klare å regne ut omtrentlig adresse.

 

nope, Man drar på en måte mot strømmen når det gjelder moderne flueutstyr ved å reise til England

 

Det er vel en sannhet med en og annen modifikasjon. Denne butikken så ut til å være full av Simms og Loomis. Man får stort sett det samme i UK som ellers i verden.

 

Selvsagt får du tak i dette utstyret i England, men med Norge som utgangspunkt er tilgangen her betydelig bedre samt at prisene er det heller ikke noe å hente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal finne noen fiskebutikker i London så bruk Yellowpages (www.yell.com) Søk på fishing tackle, London da får du plenty med butikker å velge blandt.

 

Hvis du bare har en dag på deg og vil se en butikk så bør du reise til Farlows, Pall Mall street. Dette fordi den kansje er lettest å finne. Du tar da tuben til Piccadilly circus. Hvis du har et kart finner du gaten meget fort. Ca 5-10 min fra stasjonen. Om ikke så spør noen av gateselgerene der de er som regel veldig behjelpelige. Husk det heter Pall mall og ikke Påll måll.

 

Under er noen få å velge blandt.

 

Lykke til

 

Sigve

 

 

Lee Angling Centre

286, Lee High Rd, London, SE13 5PJ

Tel: 020 8297 2191

 

Sharp's Fishing Tackle

162, Malden Rd, London, NW5 4BS

Tel: 020 7485 1759

 

J & B Fishing Tackle

594, Hertford Rd, London, N9 8AH

Tel: 020 8805 6050

 

First Tackle

10, Pennine Parade, Pennine Drive, London, NW2 1NT

Tel: 020 8455 7778

 

Don's of Edmonton

239, Fore St, London, N18 2TZ

Tel: 020 8807 5396

 

Roman Tackle

624, Roman Rd, London, E3 2RW

Tel: 020 8880 6555

 

Sharpe's of Aberdeen

67, York St, London, W1H 1PQ

Tel: 020 7258 1233

 

Acton Angling Centre

185-187, Old Oak Rd, London, W3 7HH

Tel: 020 8743 3381

 

Farlows Ltd

9, Pall Mall, London, SW1Y 5NP

Tel: 020 7484 1000

 

Gerry's of Wimbledon

170-176, The Broadway, London, SW19 1RX

Tel: 020 8542 7792

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin liste, Sigve.

 

Og til deg som skal til London - kom deg snarest mulig vekk fra Oxford Street - det er verdens største turistfelle med overprisede varer, kø av hysteriske turister som fyker rundt under mottoet "shop 'til you drop".

Forøvrig er jeg enig med dem som antyder at London mht fiskeutstyrsbutikker ikke er noe Mekka mht utvalg og value for money, men noen av dem kan ha en viss patina og tradisjon i veggene som gjør at det kan være morsomt å stikke onnom og handle ei flue eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til andre ”Shoppingbyer”, har London bedre fiskebutikker enn de fleste.

 

Farlows ligger nede ved Nelsonstatuen. La mor shoppe i Regent Street mens far stikker en tur på Farlows.

 

Et annet eksempel er Orvis som ligger i Dover Street. Da kan du slippe av mor i Old bond Street (Forutsetter at dere ikke har felles kredittkort)  ;D

 

Ellers ligger det en fin liten butikk nede i South Kensington som heter Grangers. Da kan du ”parkere” mor på  Harrods og gå den lille kilometeren ned til South Kensington.

 

Da kan far også ha det bra i London utenom pubbesøk og fotballkamp  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...