Gå til innhold

Drømme stang


Anders R

Hva er drømme stanga???  

342 stemmer

  1. 1. Hva er drømme stanga???

    • Guideline
      9
    • G. Loomis
      46
    • Sage
      78
    • Scott
      37
    • Hardy
      12
    • Streamstix
      15
    • Scierra
      7
    • Vision
      6
    • Thomas & Thomas
      28
    • Redington
      1
    • Slate
      5
    • Vogg
      0
    • Bambus
      34
    • Shimano
      5
    • Andre
      16
    • Loop
      20
    • Orvis
      21
    • Winston
      17
    • Gatti
      4
    • Diamondback
      6
    • St. Croix
      2
    • TFO
      4
    • Ron Thonmpson
      1
    • Greys
      1


Anbefalte innlegg

Samma hvor mye dere diskuterer. Samma hvor mye dere kan om stenger eller ikke Terje og Tmags så må dere vel være enige i en ting og det er at livet er for kort til bare og holde seg til et merke. For en ting er iallefall sikkert for min del og det er at jeg ikke skal bare bruke SAGE til jeg dør. :)

 

Sigve

 

Selvfølgelig enig i det, Sigve. Har aldri hatt som mål å KUN bruke Sage. Det har bare blitt sånn når jeg har handlet nytt at de har kommet best ut i forhold til mine kriterier. Også artig å merke seg at de alltid har kommet best ut prismessig. Så hvis ei stang er like god å kaste med, men har dårligere finish/komponenter og koster mer - hvorfor bytte?

Men jeg tar det opp til vurdering hver gang de kommer med noe nytt. Jeg var i tvil da XP tok over for SP, om jeg skulle fortsette å kjøpe Sage. Var aldri noen STOR fan av XP, men kjøpte en 590-4 klinge til slutt. Det er nå den kjæreste stanga jeg har pga. alt vi har opplevet sammen. ("Du og jag Alfred, ja - du og jag Emil.")  ;D

 

Det er et hav av stenger jeg har lyst på der ute! Jeg har en stor lidenskap når det gjelder stenger, sneller og utstyr generelt. Men jeg har sluttet å selge det gamle når jeg kjøper nytt (har angret så mange ganger!), og da blir det fort veldig dyrt. Og fort vanskelig å forklare overfor kona at du virkelig trenger ei ny stang... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmestang er ikke en gang blant de utvalgte stengene man kan velge mellom... :'(

 

Kunne tenkt deg å fortelle hva det er da??

 

Tipper SixPack mener HiLevel. HiLevel har flere gode stenger de, har en 8' #4 (nærmere #3...) som jeg aldri selger :D

 

9'1 #5 er også gullegod.

 

Liker ikke å låse meg til noe jeg. Artig å prøve nye ting :)

 

Men skal man bare ha en fiskestang så trenger man ikke høre på disse 'yppersteprestene' om hva som er rett og galt. Det fins ikke dårlig stenger ;) Hør på Sven Kalmar :D

 

Bjørnar

 

Det stemmer, Bjørnar :)

 

Min drømmestang er en HiLevel, 8'9'', #4. Dette er den deiligste stanga jeg noensinne har hatt, men nå har den dessverre gått ut av produksjon. Heldigvis sikret jeg meg en ekstrastang mens de enda var å oppdrive på markedet ;D

 

Denne stanga likner veldig på den gode, gamle klassikeren Sage Light Line, en stang som forøvrig også er vanskelig å få tak i, men som anbefales på det varmeste av undertegnede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

tmags:

Nå er Sage zxl prøvd, og den var rett og slett nydelig ;D ;D ;D

Ble du glad nå ;D ;D :D

 

Prøvde en Sage zxl 9´#4 og synes den var utrolig presis hele veien igjennom, og en behagelig rolig aksjon uten å være treig. Helt klart ei stang jeg kunne tenkt meg ;D

Masse feeling og ypperlig tørrfluestang :D

 

Foreløpig blir det allikevel å forholde seg til Diamondback Classic Trout og Scott G2, men jeg skulle gjerne hatt Sage zxl i samlinga :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags:

Nå er Sage zxl prøvd, og den var rett og slett nydelig ;D ;D ;D

Ble du glad nå ;D ;D :D

 

Prøvde en Sage zxl 9´#4 og synes den var utrolig presis hele veien igjennom, og en behagelig rolig aksjon uten å være treig. Helt klart ei stang jeg kunne tenkt meg ;D

Masse feeling og ypperlig tørrfluestang :D

 

Foreløpig blir det allikevel å forholde seg til Diamondback Classic Trout og Scott G2, men jeg skulle gjerne hatt Sage zxl i samlinga :D :D

 

Terje!

 

:-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags:

Nå er Sage zxl prøvd, og den var rett og slett nydelig ;D ;D ;D

Ble du glad nå ;D ;D :D

 

Prøvde en Sage zxl 9´#4 og synes den var utrolig presis hele veien igjennom, og en behagelig rolig aksjon uten å være treig. Helt klart ei stang jeg kunne tenkt meg ;D

Masse feeling og ypperlig tørrfluestang :D

Terje!

 

Huffda.... Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe flere "sage-femmere" på en stund, men men, spørs hvor lenge jeg holder det "løftet"...

Har ikke kastet med den, kun følt og holdt, virker definitivt interessant, men med både SLT og Z-Axis fra før er jeg litt usikker om det blir litt "smør på flesk"..

 

Morten

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ny puriststang bestillt ;D ;D

Min første Splitcane er under planlegging. Treinnlegg, farge på surringer, kork og ringer diskuteres og bygging kommer kanskje igang om ikke alt for lenge  ;D ;D ;D

Helt klart potensiell Drømmestang ;D ;D

 

 

.......ehhh..... ja jeg gleder meg ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags:

Nå er Sage zxl prøvd, og den var rett og slett nydelig ;D ;D ;D

Ble du glad nå ;D ;D :D

 

Prøvde en Sage zxl 9´#4 og synes den var utrolig presis hele veien igjennom, og en behagelig rolig aksjon uten å være treig. Helt klart ei stang jeg kunne tenkt meg ;D

Masse feeling og ypperlig tørrfluestang :D

Terje!

 

Huffda.... Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe flere "sage-femmere" på en stund, men men, spørs hvor lenge jeg holder det "løftet"...

Har ikke kastet med den, kun følt og holdt, virker definitivt interessant, men med både SLT og Z-Axis fra før er jeg litt usikker om det blir litt "smør på flesk"..

 

Morten

Morten

 

Nå har ikke jeg prøvd ZXL i #5, men 486 var ganke lik SLT 486, bare den har mere spenst, setter penere/rettere bukter med samme teknikk/kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har prøvd Orvis Helios da?

 

Mvh

Bjørnar

 

Jeg har prøvd 490 og 590. Til å være toppmodell så blei jeg litt skuffet. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med Orvis stenger, men de virket helt ordinære i mine øyne.

 

 

At toppmodellen Helios opptrådte som "ordinær" kan kanskje tolkes som noe positivt :)

Her er et par "nøkterne" anmeldelser også ;)

 

http://www.flyfishohio.com/Orvis_Helios_Rod_Review.htm

 

http://troutunderground.com/2007/09/05/an-underground-field-test-the-orvis-helios-fly-rod/

 

:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda en potensiell "Drømmestang" kandidat, for de som liker det relativt raske og langtkastende....de er det jo noen av :)

 

Skrevet etter messe besøk, "over there" av en helt vanlig fluefisker, regner jeg med. Tilbakemeldingene gjelder Winston sitt nyeste bidrag til "raske stenger kategorien":

BIIMX 5 weight- did not like the rod when I cast a few months ago outside with an old shop line. This time around I think it was the best 5 weight at the show. What's amazing is that this rod flexes rather easily and deeply but has super fast recovery. It had great feel for me and with a longer casting area easily would throw the whole line. Not sure what the line was on it though, maybe a GPX. The day before they had some sharkskins which I am dying to try but they were gone.

 

Gleder meg til å prøve (føle :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...