Gå til innhold

Videoklipp - Cdc Biot Comparadun


Anbefalte innlegg

Kjempebra video! Har prøvd en slik før, men endte med en dusk av cdc, ikke den vifteformen. Får prøve igjen nå da  :P Hva slags bindetråd brukte du her? Hvilken tykkelse?

Hei, jeg binder stort sett med 12/0 på alt av fluer. For å få vifteformen må du legge surringer mot rota av fjærene slik at du tvinger dem til å bli med ut til siden. Du kan hjelpe til ved å trekke de litt på plass og støtte opp med dubbing. Du så sikkert at jeg festet de litt på siden av kroken, det hjelper mye. Jeg bruker fjær med spisser fra krok 12-16, på mindre duger det med bare løse fibre. Pass på at det ikke blir seendes ut som en "dått", det er litt av årsaken til at jeg for det meste binder med brune eller mørkegrå fjær. Når lyset treffer cdc får fibrene en slags "glorie", bruker du lyse fjær vil glorien bare bli større og selve vingekontrasten mindre. Lyse fjær = dått, litt mørkere = silhuett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om god timing, satt akkurat og bandt et par av denne å går kveld, det garantert blir fler i dagene som kommer etter dette. Et dumt spørsmål Rune, er det noen spesiell grunn til at du surrer tråden mot klokka?

Ellers en stor takk til ildsjeler som deg.

 

Hilsen Jens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra video! Har prøvd en slik før, men endte med en dusk av cdc, ikke den vifteformen. Får prøve igjen nå da  :P Hva slags bindetråd brukte du her? Hvilken tykkelse?

Hei, jeg binder stort sett med 12/0 på alt av fluer. For å få vifteformen må du legge surringer mot rota av fjærene slik at du tvinger dem til å bli med ut til siden. Du kan hjelpe til ved å trekke de litt på plass og støtte opp med dubbing. Du så sikkert at jeg festet de litt på siden av kroken, det hjelper mye. Jeg bruker fjær med spisser fra krok 12-16, på mindre duger det med bare løse fibre. Pass på at det ikke blir seendes ut som en "dått", det er litt av årsaken til at jeg for det meste binder med brune eller mørkegrå fjær. Når lyset treffer cdc får fibrene en slags "glorie", bruker du lyse fjær vil glorien bare bli større og selve vingekontrasten mindre. Lyse fjær = dått, litt mørkere = silhuett.

 

Ok. Du skjønner jeg brukte løse fibre til en str 12, kanskje det også var noe av grunnen, hehe. Trådtykkelse 12/0 er tynnere enn 8/0 ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg surrer mot klokka er rett og slett fordi jeg synes det var mest behagelig når

jeg startet med dette som 12-åring..

 

12/0 tynnere, ja.

 

Farge på lokk:

 

Rødt: 12/0

Hvitt: 10/0

Sølv: 8/0

 

mener jeg å huske  ;D

 

Danke schön :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste spørsmål Rune, hadde det vært en idè å lage en link til videosnuttene i indexen over bindebeskrivelsene, etter hvert som det kommer nye videoer, da blir det kanskje lettere å finne de? Evt. også å sette inn et merke el.l. i indexen som sier at her er det også video i tillegg?

 

M.v.h.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste spørsmål Rune, hadde det vært en idè å lage en link til videosnuttene i indexen over bindebeskrivelsene, etter hvert som det kommer nye videoer, da blir det kanskje lettere å finne de? Evt. også å sette inn et merke el.l. i indexen som sier at her er det også video i tillegg?

 

M.v.h.

Jens

 

Hei Jens,

 

Jeg har laget en egen kategori som heter: Filmklipp på hovedsiden.

På fluebindesidene har nedtrekks menyen fått egen knapp som heter videoklipp.

De to første jeg laget er linket opp, ikke det siste. Årsaken er at det siste ikke vil vises på artikkelsidene, det er noe

med scriptet i hjemmesiden som ikke tillater det. Når det er på plass kommer jeg også til å legge ut bioten og andre som jeg legger på på vimeo der. De to første ligger på denne serveren i full size, jeg kan ikke smelle opp slike snutter på 20mb hver uke da går hele kapasiteten til dundass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er visse tekniske begrensninger med å lage linker fra indexen under fluebinding, men hva med å legge et enkelt symbol bak navnet på flua for å indikere at her kan man finne videobeskrivelse ett annet sted? Med å sette inn en stjerne eller DVD, t.eks.? Etter som dette er den komplette oversikt over bindemønstre på siden. :)

 

M.v.h.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg surrer mot klokka er rett og slett fordi jeg synes det var mest behagelig når

jeg startet med dette som 12-åring..  ;D

Det lär du få förklara många gånger, ser otroligt konstigt ut. :rolleyes:

 

Funkar videokameran bra?

ser kanon ut på skärmen iallafall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg surrer mot klokka er rett og slett fordi jeg synes det var mest behagelig når

jeg startet med dette som 12-åring..  ;D

Det lär du få förklara många gånger, ser otroligt konstigt ut. :rolleyes:

 

Funkar videokameran bra?

ser kanon ut på skärmen iallafall

 

Pass deg nå!  ;D

Hver gang noen "mobber" meg for at jeg surrer motsatt vei

sier jeg bare at det gjør Oliver Edwards også  8)

Men... hvis logikken blir borte ved at jeg binder "feil" vei så kan jeg sikkert

surre andre veien også... spiller ingen rolle for meg.

 

Kameraet fungerer mega, jeg er strålende fornøyd.

Men, kunne nok hatt en kraftigere pc. Nesten synd å komprimere filmene

kvaliteten er meget bra i HD. Nå sitter jeg å lager cdcmyggen her  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Jedicaster

Hej Rune!

 

Fremragende lille video! Jeg undrer mig over hvilken saks du bruger? Den ser meget fin, spids og skarp ud....?

 

Lars,

Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Rune!

 

Fremragende lille video! Jeg undrer mig over hvilken saks du bruger? Den ser meget fin, spids og skarp ud....?

 

Lars,

Danmark

 

Takk for hyggelig tilbakemelding Lars.

Saksa ja, den er kostbar og utrolig bra. Den heter Tiemco Razor Scissor og har blad av tungstencarbide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...