Gå til innhold

Team Grejbixen 2008 - Bornholm 29.03 - 05.04


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

Da er det endelig dags for nok en tur til Bornholm!

 

"skydehovud", "glimmer rejer", "linevoks" og "en lille én" er godt pakken ned i bag'n for nå er det bare noen skarve timer til avreise!

 

Samme gjeng som ifjor, samt noen førstereis gutter har meldt seg på. Dette på tross av advarsler både fra øst og vestfold!

 

 

Må bare si at jeg gleder meg stort!

 

Sympati erklæringer sendes til unge lovende Kabbe som skal beholde kontrollen/forstanden!

 

Legger ved noen bilder, så vi kan mimre fra 2007.

 

 

 

Runar "dvd" Kabbe vil forøvrig stå for ivrig blogg tjeneste på www.nfisk.no

 

post-799-13949854843106_thumb.jpg

post-799-13949854843548_thumb.jpg

post-799-13949854844042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort rapport med noen bilder:

Dette er først og fremst mine egne erfaringer som førstegangs-reisende til Bornholm.

Mange som har lest om Bornholm og sett filmer på YouTube (traileren til Runar Kabbe, for eksempel) sitter kanskje og tror at det bare er å dra ned dit og dra opp stor sjø-ørret på hvert 10. kast.

Det var ikke helt det jeg trodde, men jeg hadde faktisk trodd det skulle være enklere - eller i hvertfall mer fiskerikt - enn det viste seg å være.

 

 

OK, vi var 11 mann som fisket i 6 døgn = 66 fiskedøgn.

Og det er laaange dager. opp kl 0400, fiske 0530-0930, lunsj og pause 1000-1300 - på'n igjen til 1930. Hver dag.

;D

Det var utrolig tøffe forhold, med kaldt vann, lite fisk å se og til dels sterk vind fra feil retning. De fleste andre (slukfiskerne) på hotellet fikk null eller kanskje en fisk hele uka.

 

Og så fikk vi bare 45 fisk. på 66 fiskedøgn.

MEN - de hadde en snittvekt på 2 kilo. Man reiser ikke til Bornholm for å få mange fisk, men for å få store fisk.

Vi fikk flere fisk OVER 2 kilo enn vi fikk UNDER 1 kilo.... Tygg litt på den statistikken.

 

Selv fikk jeg 4 stk fra 1,5 til 2,8 kilo (perset på 2,8 8)). Det gir et snitt på 1,9 kilo - det finner man ikke i Oslofjorden!

 

En ting er sikkert - jeg SKAL til Bornholm neste år også. Og aller helse med samme gjengen som i år! Bedre fisketeam og kamerater skal man lete lenge etter! Generøse, hjelpsomme, morsomme, dyktige fluefiskere alle som en. Var det noen som trengte håv-hjelp eller fotograf, løp vi med livet som innsats langs rulllesteinene for å være der. Manglet man en stang der og da? Ingen fare - noen har et arsenal med seg (mest sannsynlig Christian "To av alt"). Tom for CDC-reker? Snakk med Aubert'en.

Og hvis du er litt nede i en mini-depresjon etter å ha mistet ditt livs fisk, eller ikke kjent noe hele dagen, kommer Russel "Mr. Periscope" med et par kommentarer som setter deg ute av stand til annet enn å gispe etter luft og tørke latter-tårene.

Tusen, tusen takk til Ernst, Sjur, Knut, Martin, Jan Erik, Geir Arne, André, Christian, Russelog ikke minst guiden Otto for en fantastisk tur!

Og en spesiell takk til Runar som arrangerte, ordnet opp, guidet og generellt holdt styr på 10 fiskegale idioter med manglende stedssans og koordineringsevne.

 

Her er bilder:

post-742-13949855036451_thumb.jpg

post-742-13949855038032_thumb.jpg

post-742-13949855071369_thumb.jpg

post-742-13949855072423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...