Gå til innhold

bak kropp av tekstil lim, til døgnfluer..!


Lasse18

Anbefalte innlegg

skal begynne og binde opp noen Døgnfluer, og da har jeg sett på forume her at det var noen som laget bak kropper til døgnfluer.

Bak kroppen ble laget av tekstil lim som man smurte på dubbingnåla også surret man dubbing på...

 

Desverre så finner jeg dette ikke igjen...

 

Send meg gjerne en link, steg for steg beskrivelse, eller ett bilde av en kropp laget på denne måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Lasse

 

Jeg laver bagkroppe på denne måde, som jeg har lagt ind på:

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=4380.msg58184#msg58184

 

Ellers er det fint også med Ultrachenille - se evt Terje Refsdahls limfluer med del vinge og chenille bagkrop.

 

Mvh

 

Torben

 

Hvor tykk nål er det du bruker og tar du av kroppen med en gang den er ferdig eller har du den på nålen til den er tørr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse17 og andre av våre yngre forumfrender som til stadighet spør fluebindespørsmål; nå må dere lære å sjekke siden!!  ;D

 

Fluefiskesiden er langt mer enn ett forum. Fluebindesidene er boksavelig talt stappfull av goodies.

 

Her har du nøyaktig hva du leter etter. Forklart med fine ord og enda finere fargebilder av vår egen Rune.

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... :D

 

finner alt jeg nå!! ;);D

 

Bare spør du! Kommer nesten alltid noen nye interessante meninger når temaer taes opp igjen.

 

Selv synes jeg det er utrolig enkelt å bruke polychenille til bakkropper. Bruker den til Andre Brun. Om man svir den litt med lighteren kan man også få en fin tapert kropp med å svi mest i tuppen og bare litt lengre fram. Disse flyter også utrolig godt, mine fluer har holdt seg flytende i 24 timer, og det bør jo være lenge nok til et laaaaaaangt flyt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...