Gå til innhold

Muligens ny snelle.


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Hei.

Leker litt med tanken på ei ny snelle jeg skal ha på en #4 sak som er på vei i posten.

Har tenkt tanken på en Danielsson Dry fly, men er ikke 100% sikker.

Noen som har noen gode forslag til hva jeg bør kikke på? bør ikke koste så mye mer en 4000 (:) ) men alt er mulig.

Linker eller bilder er bra om dere legger ut :)  Er ikke interessert i "billig og god" "Mye for pengene" eller noe i den dur, men vil ha en skikkelig snelle. Gjør ingenting om den er pent brukt (vist noen har noe knask liggende til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det lukter en lang tråd der man ikke blir veldig mye klokere.

 

Vanvittig mange heite sneller rundt og under den prisklassen der. For min egen del så leter jeg etter en snelle som skiller seg litt ut, har riktig vekt i forhold til stangen den skal sitte på, som tåler en trøkk og noen år i snellefestet. Bremsen har jeg ikke vært så heldig at jeg har fått brukt så altfor mye desverre, så den kommer ikke i første rekke for min del, men klart fordel å ha en grei brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært eier av Danielsson Dryfly, og mitt ankepunkt mot denne er at den er DIGER  :o

Den føles større enn feks Danielsson LW 4-7, men det har vel mest med designet å gjøre.

Fin og god snelle, bevares, men jeg syntes faktisk den ble litt voldsom på lettere stenger enn #5.

Syntes Nymph W snellene passer bedre på lette stenger, men den er vel ikke særlig velkommen hos puristene  ;D

Uansett, dette er spørsmål om smak og behag, til 3-4000kr finner du garantert ei snelle som oppfyller dine krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne spanske saken stiller jeg meg noe skeptisk til. Sneller som i all hovedsak er satt sammen med skruer har vist seg å være dårlig butikk. Skal selvfølgelig være forsiktig med å dømme denne nord og ned, da det tross alt er fullt mulig å lage holdbare saker på denne måten også. (ref. komponenter i industrien) + at jeg selvfølgelig aldri har hverken prøvd eller sett den i virkeligheten... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Mangen fine forslag her etter hvert, og en del flotte PMer også :)

 

Fikk liksom lyst på denne...

http://www.classreels.com/index/27/ath_gallatin_special.htm

 

 

Eller denne...

http://www.classreels.com/index/14/ath_reel__remco_.htm

 

Et annet alternativ her :)

 

http://danielsson-flyreels.ehandel.net/sv/article/46/danielsson_dryfly

 

Vist jeg ikke finner noe jeg er SIKKER på at jeg vil ha, så tror jeg at jeg må ty til Orvis Battenkillen min :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

av de alternativene så ville jeg nok valgt ath....det er helt uten tvil, men husk at man ikke kan skifte høyre og venstrehånd som man vil, iallefall ikke på de eldre, det fordi at inalageret er et industrielt rullelager som fungerer bare den ene veien. ath borger for superkvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Noen som har denne?

http://www.dormisch-absi.com.ar/

 

Og erfaringer da self :)

Eller evnt noe sladder fra ryktebørsen :)

 

Jeg har`n :D :D :D

Desverre har jeg ingen erfaringer fra praktisk fiske da den akkurat har kommet i hus, men utførelsen er etter mitt syn suveren ;D ;D

 

Har også hørt gode ting fra folk som bruker`n :D

 

Sender deg en PM Henning!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Kjør safe! Dry Fly!

 

Mvh Sjur

 

Dersom du vurderer en Dry Fly, og ikke kjøper den, utsetter du bare kjøpet.  Dry Fly er et "must".

 

Morten

 

AMEN  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kjør safe! Dry Fly!

 

Mvh Sjur

 

Dersom du vurderer en Dry Fly, og ikke kjøper den, utsetter du bare kjøpet.  Dry Fly er et "must".

 

Morten

 

AMEN  ;D

 

Har vært inne på tanken ja, og jeg DIGGER navnet :D :D  Den er litt for billig :D, men kan godt hende at jeg ender opp med den. Er bare nødt til å sjekke opp litt rundt dette med div sneller først. Så må jeg få stanga i hendene før jeg bestemmer meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør safe! Dry Fly!

 

Mvh Sjur

 

Dersom du vurderer en Dry Fly, og ikke kjøper den, utsetter du bare kjøpet.  Dry Fly er et "must".

 

Morten

 

AMEN  ;D

 

Har vært inne på tanken ja, og jeg DIGGER navnet :D :D  Den er litt for billig :D, men kan godt hende at jeg ender opp med den. Er bare nødt til å sjekke opp litt rundt dette med div sneller først. Så må jeg få stanga i hendene før jeg bestemmer meg også :)

 

For billig?.. Kan kanskje ikke kjøpe snella fordi den er for billig??.. ja ja, det var i hvertfall et argument.  Hva skjer dersom du ikke bruker 4000 på snella, tar kona resten av pengene.  he he...

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør safe! Dry Fly!

 

Mvh Sjur

 

Dersom du vurderer en Dry Fly, og ikke kjøper den, utsetter du bare kjøpet.  Dry Fly er et "must".

 

Morten

 

AMEN  ;D

 

Har vært inne på tanken ja, og jeg DIGGER navnet :D :D  Den er litt for billig :D, men kan godt hende at jeg ender opp med den. Er bare nødt til å sjekke opp litt rundt dette med div sneller først. Så må jeg få stanga i hendene før jeg bestemmer meg også :)

 

For billig?.. Kan kanskje ikke kjøpe snella fordi den er for billig??.. ja ja, det var i hvertfall et argument.  Hva skjer dersom du ikke bruker 4000 på snella, tar kona resten av pengene.  he he...

Morten

Morten - dersom man skal bruke 4000 på en snelle håper jeg ikke det er fluefiskesnelle vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Morten - dersom man skal bruke 4000 på en snelle håper jeg ikke det er fluefiskesnelle vi snakker om?

 

fluefiskesnelle er den eneste snella som er verdt å kjøpe, og har selvsagt fluefiskesneller som koster adskillig mer, som ligger og støver fordi jeg foretrekker Dry Fly

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...