Gå til innhold

Hallingdalselva 08


slate

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

For de som er kjent med elva, er det noe fisk å få i strekket fra Gol og nedover, hva er vanlig å få?

 

GJEDDE.......

 

Du får fortsatt ørret på flere plasser. Men neppe noe særlig før det blir betydelig kaldere og regnet kommer.

 

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

regner ikke hallingdalselva som en god fiskeelv etter flommen i1995! synd å si,men slikmenerjeg dethar blitt! og nå er vel vannet veldig pisselunka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner ikke hallingdalselva som en god fiskeelv etter flommen i1995! synd å si,men slikmenerjeg dethar blitt! og nå er vel vannet veldig pisselunka!

 

Staffan, tenkte ikke på føret akkurat i dag i Hallingdalselva. Vært der i det siste, Staffan? Jeg har i hvert fall fått meg mange positive overraskelser de gangene jeg var der oppe i fjor og tidligere i år. Kan vel trygt si at fiske har tatt seg betydelig opp igjen etter den katastrofale flommen i 95. Når jeg har vært der, så har jeg småhumret over de som drar et par mil til for køfiske, settefisk og blodpriser ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

min første flufanga ørret er fra partiet nedenfor svenkerudbrua....den veide 2,1 kg....på våtflue i 1968! snart klar for kista serru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Staffan. Du er jo bare smågutten. Men som fisker slår du de fleste ned i støvlene. Men til saken. I 1959 var en arbeidskamerat og jeg oppe ved Svenkerud og fisket. Da vi skulle ta toget hjem, traff vi to arbeidskamerater, den ene var Norges svar på SNODDAS, nemlig Odvar Tangen. Han tok da en ørret på 7 kilo i svingen noen hundre meter ovenfor Svenkerud stasjon. Jeg hadde også en skikkelig rugg på, men var ikke så veldig dreven enda, så jeg mistet den. Men hadde mange fine turer både til Svenkerud, Torpo og Ål fra 1957 o9g utover.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal en tur oppover til denne elva her første helga i September. Har aldri fiska i ho før. Kanskje noen som har et tips eller to slik at jeg kanskje får litt utbytte av turen. Sverger egentlig til traktene på hedemarken jeg, men nå har en fiskekompis fått overtalt meg til å prøve en tur hit.

 

Er takknemelig for alle tips.  :)

 

mvh

Skjalg Sannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...